Журналисти на немското издание Auto Bild проведоха необичаен експеримент, главните участници в който бяха десет популярни електрически превозни средства. Експертите решиха да проверят колко километра ще издържат моделите с пълен заряд на батерията, ако се движат с фиксирана скорост от 130 километра в час по магистрала. Идеята е да се види дали обхватът, деклариран от техническите характеристики, съвпада с възможностите на електрическите превозни средства в реални условия на работа.
По време на дълго пътуване по магистралата електрическите автомобили не винаги могат да задоволят нуждите на своите собственици. Въпреки че не е проблем да намерите зарядна станция в повечето големи градски райони, нещата не са толкова идеални извън градовете. В същото време с увеличаване на скоростта се увеличава съпротивлението на въздуха, което принуждава батерията да харчи повече енергия, за да поддържа движението.
За да проведат експеримента, журналистите ползват един от немските аутобани, където карат десет електрически автомобила с фиксирана скорост от 130 километра в час. Най-лошо представилият се се оказва Mercedes-Benz EQV 300, който успява да измине само 273 километра с едно зареждане на батерията. Вторият с най-лош резултат (280 километра) е Kia e-Soul. Hyundai Ioniq 5 и Kia EV6 се представят малко по-добре, като изминават 290 и 295 километра. Volkswagen ID.4 GTX успява да измине 332 километра.
Петата позиция в този тест е за Porsche Taycan 4S, зад волана на които специалистите успяват да изминат 352 километра. Пред него се нареждат Audi RS e-tron GT и Ford Mustang Mach-E GT с еднакъв резултат от 367 километра. Второто място в класацията на журналистите е за BMW iX xDrive50, който успява да измине 434 километра. Най-високият пробег без презареждане е демонстриран от Mercedes-Benz EQS 580 4Matic - 444 километра. Прави впечатление, че в изследването на специалистите няма нито един модел на Tesla.