9 94581

Легендарен конструктор обеща да изобрети електромобила наново

  • гордън мъри-
  • електромобил

Гордън Мъри работи върху два евтини електрически кросоувъра

Легендарен конструктор обеща да изобрети електромобила наново - 1

Гордън Мъри, който е известен с проектиране на болидите от Формула 1 и в частност с идеята си за подналягане за повече притискаща сила, а по-късно и с легендарния суперавтомобил McLaren F1, в момента работи върху два нови електрически автомобила. Самият той говори за това на форум, организиран от британското списание Autocar.

Според Мъри това ще бъдат относително бюджетни електрически кросоувъри. Първият ще получи само задвижване на предните колела, четири места в купето и няма да надвишава четири метра дължина. Вторият ще петместен и ще бъде със задвижване на всички колела.

Интересното е, че в основата ще залегне новата архитектура iStream, разработена от самия Гордън Мъри. Както в бъдещите модели на Tesla, батериите в новите електрически превозни средства ще изпълняват носеща функция, тоест ще бъдат част от структурата на каросерията. Тази и други иновации значително ще намалят теглото на колата, като по този начин ще повишат нейната ефективност.

„Семейната кола не може да тежи 2.5 тона“, каза Мъри, с ясно намигване към някои от днешните електрически превозни средства. Той отбеляза, че колите му ще поставят нови стандарти за тегло, обхват и динамика.

Любопитно е, че един от кросоувърите ще се произвежда под марката Gordon Murray GMA , а вторият се създава за известен автомобилен производител. Възможно е във втория случай да става дума за по-малкия модел, като първоначално той ще бъде предназначен за услугата споделяне на автомобили. Не е ясно кой е автомобилният производител.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 27 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 омъскаряване

    30 10 Отговор
    Такива хора трябват, конструктори, а не търгаши, като Мъск!!

    Коментиран от #8, #9

  • 2 Вълк

    9 4 Отговор
    Тоя па. Да открие топлата вода напеаво. Утре ще обяви, че земята е кръгла и ще е шах с пешката. Щял да преоткрива нашия измамник…
  • 3 Механик

    13 8 Отговор
    Само не разбрах какъв ще е тоя "кросовър" дето е само с предно задвижване. До сега си мислех, че този тип автомобили се правят с двойно задвижване, понеже са "автомобили с възможност за движение извън пътя".
    А инак твърдението ,че не може лек автомобил (семеен) да тежи 2.5 тона си е точно на мястото.
    Но и друго ме притеснява. Онзи ден тук в сайта имаше статия за рестрикции по повод ползването на ел. енергия дори в Япония. Ако всички коли станат електрически, от къде ще дойде тока за тях? Или тогава коли ще имат само определени хора, а мнозинството да ходи пеша, че не друса?

    Коментиран от #5, #10, #33

  • 4 Знам го

    9 4 Отговор
    Тоя е толко смешен и краде от всички други и си преписва заслугите за себе си

  • 5 Ток ще има

    21 4 Отговор

    До коментар #3 от "Механик":

    Една кола харчи 20кВтч на 100км. и за година с 15000км излизат 3000кВтч. 3 милиона елколи(у нас) по 3000кВтч правят 9 млрд кВтч или 9ТВтч. Единия реактор в Козлодуй произвежда 8 ТВтч за година.

    Коментиран от #6

  • 6 Име

    6 5 Отговор

    До коментар #5 от "Ток ще има":

    А колко изнасяш от тоя ток

    Коментиран от #7

  • 7 В момента

    14 3 Отговор

    До коментар #6 от "Име":

    изнасяме 1600МВт., а има случаи когато стигаме до 2100МВт. Да не си мислим обаче,че държавата ще позволи масово да зареждаме в къщи на регулирана цена. Ще го приравнят към промишления ток и ще го има, но на съответната цена. Преди време токът беше 4ст. за осветление и 2ст. за други консуматори.

    Коментиран от #11, #12

  • 8 Антиелектрика

    11 5 Отговор

    До коментар #1 от "омъскаряване":

    Докато не пусне в масово производство добър източник на електроенергия, захранващ електромобила, каквото и да изобрети ефект няма да има. Накратко без читава батерия с ниско тегло и голям енергиен капацитет няма развитие на електромобилите от сегашният им вид.
  • 9 МЪСК

    0 11 Отговор

    До коментар #1 от "омъскаряване":

    И с 3.5 тона кола те опуквам на общо основание! Правя ви за смях НАЙ-ВЪРХОВАТА технология и то пред публика!
    Щото аз съм по действието, вие сте по мрънкането.
    Аз съм господарят на света, вие сте вечната публика.

    Коментиран от #81

  • 10 Грета Тумберг

    15 5 Отговор

    До коментар #3 от "Механик":

    Точно такива са плановете на глобалистите. Намалено население и без собствена кола за масите. То няма къде да спреш за покупка на нещо, ще се спира за зареждане. Аз и да искам дори пред блока няма да мога да зареждам(понякога спирам на 200-300 метра). Няма такива мощности към жилищата, а и трафопоста от лошия социализъм чака май следващия социализъм за да бъде подменен.
  • 11 Име

    13 3 Отговор

    До коментар #7 от "В момента":

    Сиреч АЕЦ обезвмисля изцяло панели и перки и ги изгряждяме само и единствено за да храним немските производители зя смвтка на прескъп ток.

    Коментиран от #13

  • 12 Обърка мегавати с мегаватчаса

    8 3 Отговор

    До коментар #7 от "В момента":

    "изнасяме 1600МВт., а има случаи когато стигаме до 2100МВт."


    България изнася около 10 милиона мегаватчаса годишно.

    Това което си дал не е енергията която изнасяме за година, а моментната мощност която изнасяме.

    При положение че АЕЦ Козлодуй е с мощност 2000 мегавата, на практика изнасяме мощността на една атомна централа и после се чудим защо въглищните централи имали 40% дял в производството на енергия в България. Ако спрем износа, въглищните централи ще работят по-малко и делът им ще е много по-малък, защото България ще се захранва с доста по-чисти източници на енергия.

    А освен това цената на тока ще падне, защото в момента се определя от цената на която изнасяме, а токът в Европа е скъп, заради по-високата цена на газа, но ние не разчитаме на производство на ток от газови централи и това не ни касае, ако говорим за задоволяване на нуждите на България. Себестойността на тока на останалите централи не е мръднала от години и няма общо с цените на тока на борсата. Всичко е спекулативно и печалбите им са огромни.

    Коментиран от #14

  • 13 Дрън-дрън

    3 7 Отговор

    До коментар #11 от "Име":

    Току-що получих фактурата си за месеца. 130 киловатчаса ми струват 83лв, което е 61 стотинки за киловатчас. Доста евтин този ток от АЕЦ Козлодуй?


    Сега разбираш ли защо вече 50 години няма инвеститори за АЕЦ Белене с мощност 2000 мегавата, но само за последните две години са се натрупали заявления за изграждане на собствени фотоволтаични мощности за фирми и частни лица с обща мощност 15 300 мегавата - колкото мощността на седем атомни централи всеки път като пекне слънце.

    Точно защото са си направили сметка, че им е по-изгодно да ползват безплатен ток всеки път когато пекне слънце, вместо да плащат 60 стотинки за киловатчас.

    Батериите, включително тези в електромобилите, ще позволят съхранението на тази енергия когато пекне слънце за ползване на по-късен етап, когато вече не пече. Защо тези фирми и граждани не разчитат на АЕЦ, а ще харчат собствени средства за изграждане на фотоволтаични централи?

    Коментиран от #21, #22, #35

  • 14 У нас е така

    10 1 Отговор

    До коментар #12 от "Обърка мегавати с мегаватчаса":

    Произвеждаме нещо и ако е скъпо в чужбина го изнасяме дори за сметка на вътрешния пазар. Токът няма да поевтинее докато е скъп в ЕС. Спекулантите нямат насита - 50лв/МВтч е цената на тока от АЕЦ, а го изнасят на 5-6 пъти по висока цена. Ако всички коли минат на ток държавата ще се лиши от акциза върху петрола и ще намери начин да си го възстанови някак си. Дали ще монтират електромер с пломба на всяка кола или нещо друго ще измислят няма съмнение. Пост 5 е също мой и не съм объркал нищо. 10 мил. МВтч. са точно 10ТВтч., а АЕЦ Козлодуй произвежда 16ТВтч годишно.

    Коментиран от #16, #17


  • 15 Голям иноватор, голямо нещо

    3 1 Отговор
    "Интересното е, че в основата ще залегне новата архитектура iStream, разработена от самия Гордън Мъри. Както в бъдещите модели на Tesla, батериите в новите електрически превозни средства ще изпълняват носеща функция, тоест ще бъдат част от структурата на каросерията. Тази и други иновации значително ще намалят теглото на колата, като по този начин ще повишат нейната ефективност."


    Изключителна иновация ще е това, да изобретиш собствена архитектура след няколко години, която обаче вече се произвежда от друг производител! Колко да са бъдещи моделите на Tesla, като в Тексас и Берлин вече се произвеждат точно по този начин, който ще бъде изобретен след време от този иноватор.

    Ето, че Тесла поставя новите стандарти в автомобилното производство, а останалите я следват.
  • 16 То вече е измислено!

    4 0 Отговор

    До коментар #14 от "У нас е така":

    Нарича се тол такса!

    Коментиран от #18

  • 17 Цените ще падат

    1 2 Отговор

    До коментар #14 от "У нас е така":

    Да не мислиш, че само българите са най-умни и само те ще изграждат собствено производство на електрическа енергия върху покривите на голяма част от предприятията? Въпрос на време тези мощности да бъдат инсталирани и да генерират електрическа енергия всеки път, когато пекне слънце.

    В това ще предизвиква излишък на електрическа енергия, което ще сваля цената и всеки път като се покаже слънцето. Ще се случва и обратното - цената ще се вдига всеки път когато се скрие слънцето, което пък ще стимулира инсталирането на средства за съхранение на евтината енергия за моменти когато токът е скъп. Тоест високите цени в момента са за добро, защото стимулират по-бързото изграждане на ВЕИ мощности, а в последствие и системи за съхранение на енергия.

    Ще дойде момент, когато въглищните централи ще се палят само зимата.

    Коментиран от #20

  • 18 С тол таксата

    3 0 Отговор

    До коментар #16 от "То вече е измислено!":

    не можеш да разбереш откъде се е зареждала елколата. Дали от регулираната цена за бита, на коя тарифа е било зареждането, дали от бърза DC станция или на по-бавна АС или пък от собствени солари. Така, че ще има и ток-такса.

    Коментиран от #19

  • 19 Дрън-дрън

    1 1 Отговор

    До коментар #18 от "С тол таксата":

    Целта на държавата нали е да събере акциз за всеки произведен киловатчас енергия използван за транспорт? Какво значение има откъде си го заредил? Да не твърдиш че трябва да взимат акциз само на бързите или само на бавните зарядни или само на тези собствено производство?

    Можеш да скриеш част или всичката собствена произведена енергия, както в момента не се плаща акциза за домашно произведен алкохол, но ще е почти невъзможно да не си платиш тол-таксата за почти всеки изминат километър.

    По този начин много по-справедливо ще се плащат всички налози, защото ще се основават на реалното използване на пътната мрежа, а не автомобила който цяла година стои пред блока, да плаща същите на лози като фирмен автомобил който минава по 200 хиляди километра годишно.

    Коментиран от #24

  • 20 За да бъде

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "Цените ще падат":

    енергийният пръстен в равновесие е необходимо да има така наречените "основни мощности" каквито могат да са само ТЕЦ и АЕЦ. ВЕИ-тата, и големите ВЕЦ само се включват като допълнителни мощности. За ТЕЦ ЕС измисли високи цени за СО2 емисии, а нашата АЕЦ е с още 15-20г. живот. При 17 000МВт (каквито са заявките) фотоволтаици относителният дял на ТЕЦ и АЕЦ става малък и системата може да се срути както стана в САЩ миналата зима.

    Коментиран от #25

  • 21 Хе хе хе

    8 2 Отговор

    До коментар #13 от "Дрън-дрън":

    Разбирам защото много се навъдиха на хранилката на фотоволтаици с подкрепа на германия германия си продава перките а мутрите дерат от народа огромни сметки за ток поради неефективното преобразуване на енергията от фотовотаиците и перките които си не стават за нищо.Но ивън ЕС отдавна се строят АЕЦ и никой не му пука за безмисленото пълнене на немски неефективни гуши

    Коментиран от #23

  • 22 Мхм

    4 0 Отговор

    До коментар #13 от "Дрън-дрън":

    А на теб ясно ли ти е че батерията за разлика от течните горива се разрежда и в положение на стоеж.

    Коментиран от #27

  • 23 Пак дрън-дрън

    2 4 Отговор

    До коментар #21 от "Хе хе хе":

    Ти май не разбра, че по-голямата част от тези мощности ще се използват само за лични нужди и няма да бъдат продавани, така че всичките ти опорни точки стават без смисъл.

    Един мегават фотоволтаична централа струва около 1 милион лв и произвежда от 1200 до 1400 мегаватчаса енергия годишно в зависимост от географското и положение.

    При цени от 60 стотинки за киловатчас, ако вместо да ги купува от мрежата собственикът ползва произведената на покрива си енергия, ще пести на година между 720 и 840 хиляди лв.

    Тоест при всички положения от втората година нататък, токът му ще е абсолютно безплатен защото ще са си върнали инвестицията във фотоволтаици и няма да плащат допълнителни стотици хиляди лева за ток всяка година.

    Дали цената на тока няма да падне, като намалее потреблението?

    Коментиран от #26

  • 24 На бързите

    5 0 Отговор

    До коментар #19 от "Дрън-дрън":

    и на бавните зарядни ще ти вземат паричките на място. Не може те да плащат промишлен ток, да поддържат огромни батерии и да не си вземат дължимото. Държавата ще вземе мерки да не зареждаме със субсидиран битов ток на ниска цена колите си. Как ще го направят - не знам, но ще гледат да наваксат липсата на акциза върху петрола. А справедливо ли е сам да си произвеждаш тока със солари, да не черпиш от мрежата, да караш много и да плащаш голяма тол такса?

  • 25 Е така де!

    0 2 Отговор

    До коментар #20 от "За да бъде":

    Нали затова ти казах, че цените като се скрие слънцето ще са адски високи, за да компенсират работата на тец-овете в горещ резерв? И съответно ще се появят но много газови централи, които се палят за часове без последствия, докато въглищните централи това не го могат и могат да бъдат гасени само няколко пъти годишно без вредни последствия.

    А сигурните и евтини атомни централи предвещават около евро за киловатчас цена на тока във Франция през първото тримесечие на следващата година, когато ще имат недостиг на ток заради многото аварирали атомни централи и невъзможността им да бъдат ремонтирани дотогава. Ще разчитат основно на внос от Германия, която засега е постигнала над 50% дял на възобновяемите източници в енергийния микс, без негативните последици за които говориш.
  • 26 ти приказваш глупости

    2 1 Отговор

    До коментар #23 от "Пак дрън-дрън":

    Хаха да изграждаш централа за лични нужди има смисъл само ако го прави завод и пак е неконкурентен щото му се оскъпява продукцията и става непродаваема

    Коментиран от #29

  • 27 Така е!

    0 3 Отговор

    До коментар #22 от "Мхм":

    Батерията се разрежда докато си стои. Глоби около 1 процент от заряда си за месец. Ама ако ще ползваш батерията веднъж на месеца, то се губи смисъла от притежанието и. За да се балансира енергийната система, батериите ще се зареждат всеки път като пекне слънце, а енергията им ще се ползва когато слънцето се скрие, а това не се случва веднъж месечно, а е абсолютно сигурно поне веднъж на 24 часа, а някой път по-често.

    Тоест саморазряда за който говориш няма да има никакви последствия.

    Коментиран от #28

  • 28 Мхм

    5 1 Отговор

    До коментар #27 от "Така е!":

    Не става мой зимата какво правиш.Облачно време какво правиш.Просто аец е най доброто.Какво да правим не съм аз виновен че панела е боклук и преобразува 5% от енергията на падналият фотон в електрична.Иска ти се знам даже ще се насеееш да убиеш руснаците и да направиш европа велика.Ама не става

    Коментиран от #32

  • 29 Ти да видиш!

    1 2 Отговор

    До коментар #26 от "ти приказваш глупости":

    А някакви сметки ще направиш ли или приказваш ей така да си правиш вятър на устата?

    Значи всяко предприятие има избор да даде веднъж на 25 години един милион лева, а след това да ползва безплатна енергия или при настоящите цени на тока да дава от 720 хиляди до 840 хиляди лв годишно и да ги включи в себестойността на продукцията си.


    Кое предприятие ще има по-ниска себестойност на производство за следващите 25 години?

    Едното предприятие ще е платило еднократно 1 милион лева за 25 години, а другото не се знае точно колко ще плати през следващите 25 години, но при сегашните цени минимум 18 милиона за ток за същата продукция.

    Тоест едното предприятие може да си направи дългосрочен план за 25 години напред за част от продукцията, а другото?

    Коментиран от #31

  • 30 Напълно справедливо

    1 1 Отговор
    "А справедливо ли е сам да си произвеждаш тока със солари, да не черпиш от мрежата, да караш много и да плащаш голяма тол такса?"

    Това е най-справедливото. Електромобилите са тежки и разрушават повече пътната настилка. Разбира се че е справедливо който руши той да плаща, а не фирмената баничарка която върти 200 хиляди километра годишно да плаща същата винетка, като Volkswagen polo, с който дядото си ходи всяка седмица до селото на двайсетина километра.

    Коментиран от #34

  • 31 Плувай под вода смехурко

    4 3 Отговор

    До коментар #29 от "Ти да видиш!":

    Глей ся най мощните ветро турбини са с мощност около 5кв един реактор е 1500мвт от ново поколение тоест за да изградиш същата мощност турбини ти трябват 300 милиона турбини знаеш ли колко турбини са това.Толкова по темата нито има място за тях нито желание някой да ги прави.Освен това не прявиш разлика между пикова мощност и постоянна мощност.Най добрите фотоволтаици на сънпоуър американски са по 325 вята мощност това прави че един реактор от 1500мегавата се замества от 4,6 милярда фотоволтаични панела.Айде лек ти ден.

    Коментиран от #36

  • 32 Не става, ама става

    1 3 Отговор

    До коментар #28 от "Мхм":

    В момента климатикът ми работи с онези 5%, които всъщност са около 20 от слънчевата енергия, преобразувана от фотоволтаиците на покрива ми, въпреки че плащам евтин битов ток.

    Теоретичния им добив е около 4000 киловатчаса, но аз ползвам около 3000 от тях, защото нямам батерии където да съхраня останалото. Заемат само 15 квадрата от покрива ми. Е колко пък да са неефективни? Цялата инсталация ми струваше под 3000 лв за 3 киловата.

    Точно като предприятията, през нощта и през по-голямата част от зимната си плащам тока, но поне когато пече слънце ми е безплатен и дори имам излишък който се похабява. А дори съм съгласен тези 1000 киловатчаса да ги подаря на енергийно бедните вместо да ходят на вятъра. В такъв случай дори щях да си инсталирам още фотоволтаици, които да ми покриват нуждите дори при облачно време и през зимата.

    Коментиран от #37

  • 33 Др. Инженер

    0 2 Отговор

    До коментар #3 от "Механик":

    Понеже си не особено интелигентен ще ти го кажа така - няма да има маса, ще има доста малък брой високо интелигентни хора и няма да има недостиг на ток , храна и т.н.
  • 34 мисълта ми беше

    2 0 Отговор

    До коментар #30 от "Напълно справедливо":

    че не може в тол таксата да се включва акциза за тока с който си заредил. Един си плаща 1лв/кВтч на DC, а друг се самозарежда от солари които си е платил и си ги поддържа. Тол таксата е за поддръжка на пътната инфраструктура. Токът за бита е субсидиран заради баба Пена с минималната пенсия, а не за някой който кара за кеф.

    Коментиран от #39

  • 35 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #13 от "Дрън-дрън":

    Ключовата дума тук е "ако пекне слънце".

    Коментиран от #38

  • 36 Дрън-дрън

    1 2 Отговор

    До коментар #31 от "Плувай под вода смехурко":

    Моята централа има 10 фотоволтаика по 330 вата от старо поколение, защото е тригодишна. Заемат 15 квадрата и са три киловата. Покрива ми е 200 квадрата и спокойно може да поеме 10-15 киловата, които ще осигурят нетното ми годишно потребление и ще остане място за още толкова.

    Тоест само на покривите на 200 хиляди домакинства по 10 киловата са мощността на АЕЦ Козлодуй.

    Това са 200 хиляди покрива по 33 панела. 6,6 милиона панела за какви 4,6 милиарда приказваш?

    И това е само по покривите на къщите. Ами ако се покрият и огромните покриви на предприятия, складове, паркинги и магазини, вместо както досега енергийната мафия да сади полята с фотоволтаици и да продава енергията на баснословно високи цени?

    Коментиран от #43

  • 37 Купи си

    1 1 Отговор

    До коментар #32 от "Не става, ама става":

    4 акумулатора 12В 80Ач и ще имаш "заместител" на солара с капацитет 4кВтч на 48 волта. Ще имаш за вечерта 1кВт за 4 часа. Предполагам, че имаш соларен инвертор с възможност за акумулатор. За година 1000кВтч са 200лв,(за сега) за 4-5г. ще си върнеш парите и няма да хабиш еленергията.

    Коментиран от #40

  • 38 Е така де!

    1 2 Отговор

    До коментар #35 от "Гост":

    За щастие слънцето има навика да пече всеки ден, макар и през облаците когато се произвежда доста по-малко енергия, като днес например. Ако наистина инсталират 15 000 мегавата - колкото е мощността на седем АЕЦ, дори в облачно време България ще има огромен излишък за износ, съчетан с двете хиляди мегавата мощности на АЕЦ Козлодуй, които не могат да се изключват и да искаме, а потреблението на България рядко надскача 4-5 хиляди мегавата през по-голямата част от годината.
  • 39 Дрън-дрън

    1 1 Отговор

    До коментар #34 от "мисълта ми беше":

    Ако ще има акциз само на тока за зареждане на електромобили, няма как да разберат дали си заредил от контакта в гаража или на бърза зарядна станция, а и няма значение къде точно си го заредил ако акциза се плаща на киловатчас.

    Дали държавата ще нарече таксата на електромобилите акциз или каквото и да е друго, за нея е по-важно да си ги събере И това ще стане най-лесно с тол-таксата. Да не мислиш че в момента тол-таксата отива за ремонт на пътищата или пък ремонтът на пътищата се поема само от тол таксата? Всичко е мижи да те лажем. Идеята ми е че ако държавата иска да ти вземе едни пари, ще ти ги вземе дори да караш електромобил и да си го зареждаш от слънцето и няма кой да я спре.
  • 40 Дрън-дрън

    0 2 Отговор

    До коментар #37 от "Купи си":

    Моя инвертор е мрежов с ограничител и не може да работи с акумулатори. Ако сметнеш колко струват тези четири акумулатора ще видиш че няма смисъл.

    Нека приемем за по-лесно че са по 100 лв, въпреки че струват повече. Един такъв акумулатор има 400 цикъла живот, което ще рече че един цикъл ти струва левче.

    Тоест всеки съхранен киловатчас на мен ще ми излиза 25 стотинки, след което трябва да изхвърля акумулаторите и да купя нови, като в същото време токът през нощта ми струва 14 стотинки, ако го ползвам от контакта.

    Ами не, благодаря. Не искам да си съхранявам безплатната енергия! По-евтино е да не я ползвам! Направил съм си сметката предварително. Когато нощната тарифа стане над 30 стотинки, тогава може да се замисля. Искрено се моля да не е скоро!

    Коментиран от #41

  • 41 Друго

    0 1 Отговор

    До коментар #40 от "Дрън-дрън":

    предложение. За циклите на акумулатора не ги знаех със сигурност и така е както си сметнал. Излишната енергия можеш да съхраниш в бойлер за топла вода. Акумулира около 4-10 кВтч в зависимост от обема. През зимата едва ли ще имаш излишна енергия, но може да се измисли нещо като акумулираща печка, особено ако си увеличиш фотоволтаиците.

    Коментиран от #42

  • 42 Така е!

    1 1 Отговор

    До коментар #41 от "Друго":

    Радвам се, че мога да помогна на някого, който не търси оправдание, а решения.

    Бойлера и сега го ползвам за съхранение на енергия, въпреки, че от 15 години имам слънчеви панели за топла вода, които дори през зимата успяваха да подгряват водата до 40 градуса. Сега доподгрявам на ток и мога пълноценно да ползвам слънчевата енергия.

    За през зимата просто увеличавам мощността на подовите климатици, които загряват както бетонните плочи, така и тухлените стени, а 15-те сантиметра топлоизолация и тройният стъклопакет върши останалото. При напълно изключено отопление при минус 5 градуса навън, за едно денонощие температурата пада с около градус.

    Ако увелича броя на панелите, остава проблемът с излишната енергия през лятото. Въпреки това съм се замислил да добавя по няколко панела на източния и на западния скат на покрива, на два отделни инвертора.

    По този начин с цената на малка загуба на годишен добив от инсталиран киловат , ще имам почти постоянна генерирана мощност от Изгрев до залез, за разлика от сега с всички панели обърнати на юг. Сутрин слънцето пече силно, но мощността е една трета от максималната. Вечер е същата работа, особено през зимата, а тогава времето между изгрева и залеза е много по-кратко и всеки киловат час е много по-ценен отколкото през лятото.

    Ще се радвам, ако съм помогнал. Ако има нещо, питай без да ти пука за мнението на останалите!

    Коментиран от #44

  • 43 Турбо

    1 0 Отговор

    До коментар #36 от "Дрън-дрън":

    Начинът ти на мислене издава,че си беден човек.Вместо да пишеш по форумите глупости как да спестиш,измисли как да изкараш повече пари.

    Коментиран от #45

  • 44 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #42 от "Така е!":

    Ще се топлиш зимата и ще се къпеш безплатно,ако има слънце.Що за скотски живот живееш?

    Коментиран от #48

  • 45 Аз съм беден, но не ме мисли

    0 1 Отговор

    До коментар #43 от "Турбо":

    Ама не карам автомобил на лизинг и мога да си позволя да си пиша по форумите. Не се притеснявай за мен, а отивай да работиш, за да си платиш лизинга и сметката за ток.


    А ако ти остане време, вземи прочети някой учебник, за да не се излагаш, че двигателя имал въртящ момент и съответно мощност без да е свързано нищо към изходящия му вал!

    За разлика от тебе аз поне пиша смислени неща по форумите с които мога да помогна на някого, а ти пишеш само дезинформация.

    Коментиран от #46, #47

  • 46 Турбо

    1 0 Отговор

    До коментар #45 от "Аз съм беден, но не ме мисли":

    Това за въртящият момент откъде го измислил?Къде съм твърдял подобно нещо?Пишеш само щуротии по форумите.
    Къде съм бил до сега мислиш цял ден?Сега си почивам.Ти си от сутринта на клавиатурата.
    В Европа всички си купуват автомобили на лизинг.Само наш тесльо купува втора употреба в брой.

    Коментиран от #49

  • 47 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "Аз съм беден, но не ме мисли":

    Пишеш смислени неща ха ха ха клоуна на форума от село Белозем.
  • 48 Така е!

    2 1 Отговор

    До коментар #44 от "Гост":

    Нали затова живея в къща с фотоволтаици на покривите, Това е защото не мога да си позволя панелка на осмия етаж, като тебе и вместо решения, да търся оправдания защо няма да може това или онова!

    Като няма слънце, има ток, а бойлера се включва автоматично всяка нощ на нощна тарифа и загрява бойлера, ако вече не е загрят от слънцето. Ако случайно спре тока, винаги мога да включа пелетната горелка, като тогава цената на цикъл зареждане на акумулатора няма да ме бърка много и освен бойлера, ще си загрея и плочите с подовото отопление, въпреки че и пелетите поскъпнаха много тази година и ми беше по-изгодно да се топля с подовите климатици. Абе направо скотска работа. Все евтинкото търся, защото имам избор.

    Не е като да живея на осмия етаж на панелката и да ме топлят съседите отдолу.

    Коментиран от #51

  • 49 Любимото ми

    1 2 Отговор

    До коментар #46 от "Турбо":

    Сега ще се почне ама това не съм го писал аз:

    36 Турбо

    Предлагам ти следният експеримент.На равен път при напълно загрят дизелов двигател ,включваш на първа скорост и пускаш бавно съединителя.Предлагам умишлено дизелов двигател,защото този трик съм го изпробвал,получава се.Ако на празен ход мощността и въртящият момент са нула,защо автомобила тръгва след като отпуснеш съединителя ?По формулата мощност,обороти и въртящ момент,само едно от тях да е нула следва и останалите да са нула.


    17:56 05.06.2022


    С колкото и Ника да пишеш, не можеш да се скриеш. Некомпетентността ти прозира отвсякъде!

    При натиснат съединител, какъв въртящ момент предава вала на двигателя към колелата? Верният отговор е 0, следователно по формулата и мощността е нула, като ти дори в собствения си пример не можеш да го разбереш, камо ли аз да ти дам пример!

    Коментиран от #50, #52

  • 50 Турбо

    0 1 Отговор

    До коментар #49 от "Любимото ми":

    Напротив,аз го писах.Както винаги се правиш на интересен.Задавам ти въпрос.Как при нула мощност автомобила потегля.

    Коментиран от #53

  • 51 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от "Така е!":

    Откъде го измислил.Живея в тухлена кооперация и се топлят/охлаждам с климатици.Ще ми сравняваш Варна с село Белозем ли ?

    Коментиран от #54

  • 52 Турбо

    1 0 Отговор

    До коментар #49 от "Любимото ми":

    Пускаш бавно съединителя и автомобила тръгва с 0 мощност и 0 въртящ момент без газ хахахаха
  • 53 А аз ти отговорих няколко пъти

    0 1 Отговор

    До коментар #50 от "Турбо":

    Даже в предишното мнение пак го направих, но ти така и не можеш да разбереш отговора.

    Ех само, ако знаеше за какво служи това устройство наречено съединител!

    Ако си отговориш на този въпрос, ще получиш отговора, ама все конкретно трябва да ви обясняват какво точно трябва да потърсите в уикипедия, за да се образовате.

    Защо въобще е необходим съединител, а предавките не се включват директно? Каква му е целта? Каква е разликата дали ще го пусна бързо този съединител без да подавам газ и защо ме караш да го пускам бавно?
  • 54 Не си го измислям

    0 1 Отговор

    До коментар #51 от "Гост":

    Постоянно задаваш един и същ въпрос - как ще си зареждаш електромобила, като няма да ти стигне разклонителя пуснат от панелката на осмия етаж до съседната пресечка в градинката където си си паркирал автомобила обикновено. Или и това не си го писал?

    Също както не си писал и обвини мен, че живееш в Столипиново и си поръчал Тесла cyber truck на интимния си приятел Хайл за изненада, ама Илон Мъск ти бил развалил изненадата, защото забавил производството!

    После турбо написа че бил видял фотоволтаиците в Белозем докато ходил в Калековец за стока и ти повтаряш тази опорна точка. Окей не ме бърка че живея в Белозем, по-добре отколкото като тебе в Столипиново.

    Коментиран от #55

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Къде е този колега?

    0 1 Отговор

    До коментар #55 от "Гост":

    Защо се покри когато ти го попита на коя улица в Белозем се намира тази къща, за да я видиш в google maps? И аз съм любопитен и аз го попитах същото след тебе! Ама той изчезна и не се показа повече. После турбо мина да я видя, ама като му зададох един конкретен въпрос изведнъж се сети че не бил той писал това мнение, както след малко ще се сети Какво е съединител и пак ще мине със същия номер, че два месеца не е писал тези глупости, а някой друг пише вместо него, за да го излага!

    А, онова как всички видеотеки които дават двд-та под наем в България фалирали една година след изобретяването на двд-то, защото им минала модата също ли не го писахте вие? Нали съседът ти беше подарил един кашон с дивидита през 2000 година на детето ти да ги гледа? Даже не се усещате колко се излагате когато напишете нещо лесно проверимо.

    Коментиран от #57, #58, #59

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #56 от "Къде е този колега?":

    Отговорих ти но ме триеш.За навика ти да пишеш с чужди ник е достатъчно да спомена че ти викаме многониковото.

    Коментиран от #60

  • 60 Аз поне не го крия

    0 1 Отговор

    До коментар #59 от "Гост":

    Пиша всеки път с различен Ник и почти никога с един и същи. Точно за да не пишете от мое име. Само че аз си имам твърди тези, които доказвам с какъвто и да е Ник.

    Само че ти пишеш с различни никове по друга причина - да симулираш, че много хора пишат и да се измъкваш от глупостите, като тази че двигателя работи с една и съща мощност на неутрална предавка и на първа с 10 километра в час, защото оборотите били еднакви.

    На неутрална скорост двигателя предавал някакъв въртящ момент различен от нула и затова мощността не била 0?

    И на всичко отгоре всички никове инженери по ДВГ, КОИТО НЕ ЗНАЯТ ПРИНЦИПА НА РАБОТА НА СЪЕДИНИТЕЛЯ и за какво служи.
  • 61 Аз поне не го крия

    0 0 Отговор
    пълен тъпанар съм.Но винаги трябва аз да съм прав.Пиша и с Ник Гост и турбо.
  • 62 Аз поне не го крия

    0 0 Отговор
    Живея в село Белозем и паса денем козите.

    Коментиран от #63

  • 63 Ще сменяме темата ли

    0 1 Отговор

    До коментар #62 от "Аз поне не го крия":

    Да изместим излагацията със съединителя? Не ти се получава. Още повече се излагаш, Гост Турбо инженер Димов Радев.
  • 64 Аз поне не го крия

    0 0 Отговор
    Пиша с Ник гост за масовост,живея в замък в Норвегия,карам Тела и Грета Тунберг ми е гадже.
  • 65 Аз поне не го крия

    0 0 Отговор
    С твоите камъни по твоята глава.Приятно ли е.
  • 66 Кой се излага?

    0 0 Отговор
    Този който твърди че потегля с 0 мощност,без промяна на оборотите и разхода на гориво?

    Коментиран от #67

  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Турбо

    1 0 Отговор
    Тази седмица ми беше натоварено.Утре пак пътувам.Изморен съм не ми се спори.Гост е тук спори с него.

    Коментиран от #69

  • 69 Ще те изчакам

    1 1 Отговор

    До коментар #68 от "Турбо":

    Да се изложиш лично!

    Коментиран от #73

  • 70 Гочето

    2 0 Отговор
    Какво му е легендарното на тоя след като аз не го знам пък и не понасям хора които се хвалят повече от мен.
  • 71 Вътю Т.Панчев

    0 0 Отговор
    И БАТЕРИИТЕ ЩЕ СА ОТ ВЪЗДУХ ТА ДА ТЕЖАТ ПО-МАЛКО А ЖИЦИТЕ ОТ СВРЪХПРОВОДНИЦИ ТА ДА ДЪРЖАТ НА АМПЕРАЖ ....КОЛКО АМПЕРА ТРЯБВАТ ЗА 200 КИЛОВАТА НА 48 ВОЛТА ??
  • 72 Математик

    0 2 Отговор
    Сложи още една нула на напрежението и ще ти се получи сметката. Няма електромобил на 48 волта. Това да не ти е косачка! Техните батерии са по толкова.

    Електромобилите се зареждат с по над 650 ампера ток без проблем.
  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Гост

    1 0 Отговор
    Многониковото от град Белозем,клоуна на този форум.
  • 75 Гост

    1 0 Отговор
    Единствения който се излага си ти многониковия форумен инджинерино.

    Коментиран от #76

  • 76 Така де

    0 1 Отговор

    До коментар #75 от "Гост":

    Той затова турбо инженера Димов се покри и го е срам да пише! Мощността и въртящия момент на неутрална скорост били същите, като на първа предавка при движение на автомобила по равно, защото оборотите били същите - по-голяма излагация един инженер не може да направи. А той (ти) се излага вече трета четвърта година с това твърдение и се гордее с него!

    Коментиран от #78

  • 77 Гост

    1 0 Отговор
    Пак лъжеш.Турбо те пита,как автомобил с нула въртящ момент и мощност на неутрална, потегля на първа предавка,без газ с 800 оборота.
  • 78 Турбо

    1 0 Отговор

    До коментар #76 от "Така де":

    Не съм се покрил.Отвори ми се работа и нямам време да се занимавам с теб.Още не си казал как автомобил с 0 изходяща мощност потегля без да се подава газ и без да се увеличават оборотите.

    Коментиран от #79, #80

  • 79 Не знам

    0 1 Отговор

    До коментар #78 от "Турбо":

    Не съм учил по твоя учебник, ама ти много напираш да ми обясниш. Давай!

    Обясних как потегля според тебе?
  • 80 Поправка

    0 1 Отговор

    До коментар #78 от "Турбо":

    ОбяснИ как потегля според тебе?
  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.