Заместник-министърът на минното дело и търговията на Иран каза пред репортери за връщането в производство на модела Tondar 90, или първото поколение Logan. Колата ще се прави с нови местни или чуждестранни силови агрегати, от следващата година, пише Khodro Bank .
За този автомобил се обмислят и руски двигатели. Говорим за 8-клапанов атмосферен 1.6-литров двигател на АвтоВАЗ, известен с кодовото обозначение ВАЗ-11182. Вторият двигател е 16-клапанов с обем 1.6 литра и с код VAZ-21129, а третият е 16-клапанов с обем 1.8 литра с код VAZ-1179.
След въвеждането на широкомащабни санкции срещу Русия и оттеглянето на редица европейски, японски и корейски автомобилни производители, руснаците нямат друг избор, освен да купуват нови автомобили от АвтоВАЗ и някои китайски компании, както и нови европейски, японски и корейски автомобили които се внасят неофициално през трети страни, пише изданието.
Ако Tondar 90 се върне на поточната линия, тогава най-добрият вариант за него би бил инсталирането на 1.6-литрови двигатели. Ако руснаците си сътрудничат с Иран и решат проблемите с доставката на части, те все пак ще могат значително да увеличат производството на силови агрегати и скоростни кутии.
Иранците могат също така да комбинират тези двигатели със собствена 5-степенна механична скоростна кутия 5F18, произвеждана от Saipa и Iran Khodro, или с ръчната скоростна кутия 5F18, произвеждана от Mega Motor.
Иранският концерн Saipa има и "подобрена" версия на първия Logan, с по-модерен дизайн и с емблемата на Renault, но иранците не успяха да я направят серийна. Каква точно кола искат да правят иранците - не се съобщава в материала.