Отидете към основна версия

1 867 6

Alpine последва формулата на Lotus и представи A110R

  • alpine-
  • a110-
  • a110s-
  • a110r-
  • lotus

Инженерите са успели да намалят още повече теглото на колата

"Опростявай, и добави лекота", гласи идеята на създателят на Lotus – Колинс Чапман. Формула, която с годините макар да се оказа, че работи много добре, все пак остана на заден план. Инженерите на Renault и Alpine се опитаха да възродят тази позабравена теория с представянето на Alpine A110, а днес изглежда все още вярват в нея и я затвърждават с дебюта на ориентираната към писа версия – A110R.

Колата е базирана на френското спортно купе и точно по идеята на Lotus се е отървало от излишните килограми, за да стане, както по-бързо в права линия, така и по-бързо на пистата. В тази си модификация, колата тежи точно 1082 килограма или с 34 килограма по-малко от стандартната модификация. Това е постигнато с карбонови влакна, каквито са използвани за предния капак например или пък джантите. Спирачните дискове и дори предният мост са редуцирали теглото с над 12 килограма, както още седалките, които заедно с коланите спестяват 5 килограма. Задното стъкло е заменено от карбонов капак, отново в името на теглото.

Освен спестяване на килограми, част от карбновите елементи имат и функционална роля, която да помага при завоите. Задното крило например добавя 29 килограма притискателна сила, а предните отвори в бронята и капака притискат с допълнителни 14 килограма към земята. Това се усеща най-много близо до максималната скорост, която е 285км/ч.

Двигателят остава 1.8-литров бензинов четирицилиндров мотор, който генерира същите 300 конски сили и максимален въртящ момент от 340 нютон метра. Задвижващи тук са задните гуми, а трансмисията е автоматична със седем предавки. Ускорението до 100км/ч отнема 3.9 секунди. Въпреки, че двигателят на практика е идентичен, инженерите на Alpine са поставили нова изпускателна система.

Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 8 гласа.

Свързани новини