1 554 6

Alpine последва формулата на Lotus и представи A110R

  • alpine-
  • a110-
  • a110s-
  • a110r-
  • lotus

Инженерите са успели да намалят още повече теглото на колата

Alpine последва формулата на Lotus и представи A110R - 1

"Опростявай, и добави лекота", гласи идеята на създателят на Lotus – Колинс Чапман. Формула, която с годините макар да се оказа, че работи много добре, все пак остана на заден план. Инженерите на Renault и Alpine се опитаха да възродят тази позабравена теория с представянето на Alpine A110, а днес изглежда все още вярват в нея и я затвърждават с дебюта на ориентираната към писа версия – A110R.

Колата е базирана на френското спортно купе и точно по идеята на Lotus се е отървало от излишните килограми, за да стане, както по-бързо в права линия, така и по-бързо на пистата. В тази си модификация, колата тежи точно 1082 килограма или с 34 килограма по-малко от стандартната модификация. Това е постигнато с карбонови влакна, каквито са използвани за предния капак например или пък джантите. Спирачните дискове и дори предният мост са редуцирали теглото с над 12 килограма, както още седалките, които заедно с коланите спестяват 5 килограма. Задното стъкло е заменено от карбонов капак, отново в името на теглото.

Освен спестяване на килограми, част от карбновите елементи имат и функционална роля, която да помага при завоите. Задното крило например добавя 29 килограма притискателна сила, а предните отвори в бронята и капака притискат с допълнителни 14 килограма към земята. Това се усеща най-много близо до максималната скорост, която е 285км/ч.

Двигателят остава 1.8-литров бензинов четирицилиндров мотор, който генерира същите 300 конски сили и максимален въртящ момент от 340 нютон метра. Задвижващи тук са задните гуми, а трансмисията е автоматична със седем предавки. Ускорението до 100км/ч отнема 3.9 секунди. Въпреки, че двигателят на практика е идентичен, инженерите на Alpine са поставили нова изпускателна система.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 8 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Никола

    22 2 Отговор
    Рено-Спорт винаги са правили едни от най-добрите спортни автомобили, а Алпин е наистина връх. Много от иновациите в моторния спорт идват точно от Рено. Този модел 110 е изумителен и като дизайн и като пърформанс.
  • 2 Ей нация техническа

    11 0 Отговор
    Друго си беше булгаралпин връх на техническите достижения на социалистическа България
  • 3 Чавдар войвода

    7 8 Отговор
    Двигателят е Нисан.
  • 4 оня с коня

    5 7 Отговор
    Който веднъж подкара 6-цилиндров двигател,никога повече няма да си помисли за 4 цилиндъра.Та ще ми сътворяват "Еднодневка" Рено с извадени от 1,8 литров мотор 300 коня,при това 4 цилиндров?Естествено че ще ще се намерят Купувачи защото "За всеки влак си има пътници",мурафетът обаче е Масрафът по производството да е по-малък от Печалбата и Рено няма как да не се съобразят с това.

    Коментиран от #5

  • 5 Факт

    6 0 Отговор

    До коментар #4 от "оня с коня":

    Така и мерцедес си викаха ама като направиха ес класа с 4 цил и млъкнаха.С тия новите еконорми забряви за големи двигатели
  • 6 Култура миянко

    4 2 Отговор
    Хубаво звучи но много инвестиции за найнвероятно големи суми,аможеше доста по просто лесно и здравословно: шофьорът да отслане с 34 кг за няколко месеца от 110кг на 76-80кг.Ефекта щеше да е същият.