Отидете към основна версия

22 024 7

Китайските автомобили BYD със страхотна инвазия в Европа

  • byd-
  • европа-
  • електромобили

Атаката на BYD в Европа ще започне от Германия, където се намират силни конкуренти, като Volkswagen и Mercedes-Benz, и от Швеция, където оперира Volvo

Автомобилната компания BYD, базирана в Шенжен и пряк съперник на електромобилите Tesla на Илън Мъск, разкри плановете си за инвазия на европейския автомобилен пазар. Китайският производител на електрически автомобили се впуска в агресивна международна атака, независимо от това, че е подложен на стрес от възможно напускане на акционера Уорън Бъфет. Най-големият производител на електромобили в Китай и вторият по големина производител на батерии стартира предварителни стъпки за разпространение на електрическите си автомобили в Европа.

Инвазията на BYD в Европа ще започне от Германия, където се намират силни конкуренти, като Volkswagen и Mercedes-Benz, и от Швеция, където оперира Volvo. След това планира да разшири влиянието си във Франция и Обединеното кралство, като всичко това е планирано да стане до края на тази година. „Те се стремят да се противопоставят на големите момчета“, каза Ту Ле, управляващ директор на Sino Auto Insights, базирана в Пекин консултантска компания, който очаква китайската марка успешно да се конкурира и с продукцията на VW, и с автопарка на Мъск.

Тъй като брутните продажби на акумулаторни автомобили нарастват, анализаторите смятат, че широкото разпространение на китайските коли в цяла Европа бързо ще стане факт, точно както появата на Стария континент на корейските производители Hyundai и Kia. BYD е сред многото китайски производители на електрически автомобили, които се надяват да навлязат бързо на пазарите в Европа, заедно с Nio, XPeng и Aiways. BYD започна да се подготвя за своята европейска офанзива преди пет години, наемайки дизайнери, за да подобрят външния вид на автомобилите си.

„Те наистина са изминали дълъг път, за да направят превозните си средства по-привлекателни, отколкото преди“, казва Майкъл Дън, ръководител на консултантската компания ZoZoGo и запознат с автомобилната търговия в Китай. „Това, което дава импулс на тази инвазия, са значително по-добре проектираните превозни средства“, казва още той. И все пак растежът на BYD е засенчен от хипотезата, че марката ще загуби Уорън Бъфет като основен инвеститор, след като Berkshire Hathaway започна да намалява участието си, което доведе до спад на акциите с 33% от пика им през юли.

„Иронията е, че BYD правят най-добрите продукти, които някога са правили“, казва експертът Ту Ле. „Ръстът на продажбите им е извън класациите. И точно сега един от най-големите им инвеститори се оттегля.“ BYD е една от многото китайски фирми за електромобили, които са се възползвали от години на субсидии и подкрепяното от държавата подобряване на веригата за доставка на метали за батерии. Приходите на групата скочиха с почти 70 процента до 150.61 милиарда йени (21 милиарда долара) през първата половина на 2022 г.

През юни BYD изпревари Volkswagen като третата най-ценна автомобилна компания в света - отстъпвайки само на Tesla и Toyota. През септември брутните продажби на батерии за електромобили на групата надминаха тези на LG Energy Solution в Южна Корея, която се смяташе за вторият по големина доставчик на батерии за електрически автомобили в света след китайската фирма CATL. През февруари Berkshire Hathaway оцени своя дял от 7.7 процента в BYD на $7.69 милиарда, което е шокиращо 33-кратно увеличение от $232-та милиона, които инвестира през 2008 г.

Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 20 гласа.

Свързани новини