С нарасналата популярност на автоматичните трансмисии шофьорите масово престанаха да обръщат внимание на ръчната спирачка. Но и по-рано, когато преобладаваха колите с ръчни скоростни кутии, водачите предпочитаха да оставят колите „на скорост“, а сега това явление е още по-масово.
Единствената категория шофьори, които все още ползват активно ръчната спирачка, са младежите, които се опитват да правят "понички" или да дрифтят - не винаги с успех, но винаги с емоции.
Когато автоматичните трансмисии станаха широко разпространени, научихме и за електрическата ръчна спирачка, която е повече проблем, отколкото удобство. Но ръчната спирачка е изключително важна, особено когато става въпрос за кола с „автоматик“. Оставяйки колата на "Р", тя се държи на тънък метален щифт, върху който се изсипват всичките един и половина тона на колата.
Вероятността той просто да се огъне без помощта на ръчна спирачка, не е никак малка, особено ако сте спрели на по-стръмен наклон. И ако това се случи, то целия възел от трансмисията става неизползваем. А колко струва въпросната преграда на скоростната кутия, дори е страшно да се мисли. За да не фалирате ще трябва да търсите употребявани резервни части, защото цените на новите са космически.
Обобщавайки горното ще кажем, че ръчната спирачка при коли с автоматични трансмисии е просто необходима, като трябва и да е напълно работеща. Така че, първо трябва да натиснете педала на спирачката, след това да използвате бутона и едва след това да повдигнете лоста на ръчната спирачка, докато стигне максимално горно положение.
Това е единственият начин „ръчната спирачка“ да фиксира колата на място, като напълно прехвърля натоварването от трансмисията към накладките . Но трябва да знаете и още нещо - средната позиция на ръчната няма да се справи с тази задача.