Отидете към основна версия

16 429 10

248 км/ч. с Skoda Octavia RS

  • skoda-
  • octavia-
  • rs
Чехите определят своя нов продукт Skoda Octavia RS като едновременно състезателен и практичен компактен спортен автомобил. Още един интересен факт е, че това е най-бързата Octavia произвеждана за цялата история на марката.
 
С новата Octavia RS, клиентите могат да избират между двулитров бензинов двигател с мощност 162 кВт (220 к.с.) и двулитров дизелов агрегат с мощ 135 кВт (184 к.с.). В сравнение с второто поколение на Skoda Octavia RS, новите двигатели разполагат с до 10% по-голяма мощност, като в същото време са с почти 20% по-икономични.
 
Старт-стоп системата и системата за регенериране на спирачна енергия са стандартни функции. И двата двигателя се предлагат с шестстепенни скоростни кутии, като клиентите могат да избират между механична трансмисия или с DSG скоростна кутия с два съединителя.
С бензиновия двигател 2.0 TSI (220 к.с.) новата Octavia RS ускорява от 0 до 100 км/ч за 6.8 секунди, което прави новото поколение с шестстепенна трансмисия с до 0.4 секунди по-бързо в сравнение със своя предшественик. С максимална скорост от 248 км/ч, новият модел изпреварва второто поколение Octavia RS с цели 6 км/час.
 
Въпреки значително подобрената си работа, новият бензинов двигател с ръчна скоростна кутия е с 1.3 л/100 км по-икономичен в сравнение със своя предшественик. Комбинираният разход на гориво е 6,2 л/100 км.
 
Дизеловият двигател на новата Octavia RS ускорява от 0 до 100 км / ч за 8.1 секунди и достига максимална скорост от 232 км/ч. Моделът с ръчна шестстепенна трансмисия може да се похвали с комбиниран разход на гориво от 4.6 л/100 км, като отделя 119 грама CO2 на километър.
Що се отнася до окачването, то е спортно и е стандартно оборудване за новата Octavia RS. Освен това просвета е с 15 мм по-нисък, отколкото при стандартната Octavia. Предно окачване e тип McPherson с долни триъгълни носачи и осигурява прецизно кормилно управление. Задният мост се характеризира с новоразработеното многораменно окачване.
 
Още от нововъведенията включват XDS електронна блокировка на диференциала, която е част от ESC-електронната стабилизираща програма. Тя подобрява сцеплението на колелата и намалява риска от недозавиване в бързи завои. Благодарение на XDS системата, поведението на автомобила в завой е по-спортно, по-бързо и прецизно.
 
Кормилно управление с променливи характеристики пък позволява на водача да прилага по-малки корекции на волана за постигане на желания радиус на завой. Екстериорът се отличава с различна радиаторна решетка, предни въздуховоди със структура тип „медена пита”, нова предна броня и фарове за мъгла в дизайна RS, както и стандартни Би-ксенонови фарове с интегрирани LED диодни светлини. 

 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини