Отидете към основна версия

47 597 54

Тествахме най-луксозното SUV на Mercedes (вижте и цената му у нас)

  • mercedes-benz-
  • eqs suv-
  • тест-
  • eqs

Моделът Mercedes-Benz EQS 580 4MATIC е най-забележителната електрическа кола на нашия пазар

Когато седанът EQS излезе миналата година, той окончателно сигнализира за електрическото бъдеще на Mercedes-Benz. Това беше електромобил, достоен за луксозната емблема, с коренно различен външен вид отвътре и отвън. EQS също премахна безпокойството за пробег: карахме го над 600 километра през лятото.

Това обаче е седан с най-добрата аеродинамика на съвременен автомобил. Но попитайте някого какво иска пазарът и отговорът ще един и същ - SUV-та. Така на бял свят се появи и EQS SUV, разтегнат висок кросоувър с три реда седалки, който стои на върха на широката гама от кросоувъри на Mercedes. Ще проработили тази рецептата в света на SUV-тата? Еднозначният отговор е ДА, но с някои допълнителни компромиси.

Като се има предвид това, както подсказва името, EQS SUV е взел назаем адски много от своя брат - седанът EQS. Платформата и междуосието са същите, въпреки че размерите са различни: SUV-то е естествено по-високо, но е и по-широко със 140 милиметра. Всъщност този електромобил е дори малко по-къс от GLS. Въпреки това, EQS SUV има трети ред седалки, които не са некомфортни.

Екстериор

Стилът естествено е подобен на седана, но със свои собствени нюанси. Предната „решетка“ е по-голяма и при някои модификации осеяна с шарка от малки MB лога. Фаровете са с подобна форма, но имат уникален LED подпис, съставен от тънки триъгълници в горната част. Подобно на много електрически кросоувъри (BMW iX и Hyundai Ioniq 5, наред с други), EQS SUV се движи ниско, приличайки повече на голямо комби, отколкото на традиционно SUV.

Макар и огромен, този автомобил има супер коефициент на въздушно съпротивление от 0.26. Също така EQS SUV разполага с ъгъл на задната врата, който позиционира каросерията някъде между "изправения" GLS и силно скосения GLE Coupe. Качен на големи 21-цолови джанти (налични са 20 и 22), EQS SUV е внушителен и визуално по-интересен от седана.

Интериор

Тази част също е почти идентична със седана, но е и още по-добра. Със своя огромен екран, който на практика заема цялото арматурно табло, с кремава свръх фина кожа и уникално амбиентно осветление, интериорът на EQS SUV е ефирен и просторен, с меки на допир материали навсякъде.

Има достатъчно дърво, за да почувствате най-луксозния клас автомобили. Но най-впечатляващ е обгръщащият дизайн на арматурното табло, придаващ на EQS SUV цялата атмосфера на възможно най-елегантния салон. И всичко това става още по-добро през нощта, когато започне светлинното шоу.

Предните седалки са изключително удобни, с меки възглавници на облегалките за главите. Шофьорската позиция е естествено по-висока, а видимостта е отлична. Има дори няколко просторни ниши за съхранение на различни вещи - по-големите от които са в панелите на вратите, както и под централната конзола.

Настаняването на втория ред е почти толкова хубаво и комфортно, колкото и на предния, благодарение на редица скъпи опции. Уникалните облегалки за глава са налични и тук, кацнали върху гъвкавата седалка с отопление. Модернизираният сгъваем подлакътник може да се похвали с таблет, от който пътниците на втория ред могат да контролират всичко в салона. Пасажерите също получават достъп до безжично зарядно устройство, както и същите контроли с жестове като на предните две места.

Има и повече място за главата от еквивалентния GLS, а седалките се плъзгат напред и назад почти 20 см. Не на последно място, EQS SUV може да се похвали с петзонов климатроник; четири зони за първите два реда седалки и пети за допълнителните две места в багажното отделение.

А, да, третият ред. Той е наличен като опция за всички SUV версии на EQS, а пространството за тези допълнителни места е подходящо за възрастни, но... в краен случай. Там също има и четири USB-C порта и две поставки за чаши, като седалките и на третия ред са отопляеми. Един от малкото минуси в този уникален кросоувър е това, че на електрическите седалки на втория ред им трябва цяла вечност, за да се отместят и да отворят пътя за достъп до третия ред. И когато го направят, те изместват и креслата на първия ред.

Що се отнася до информационно-развлекателната система MBUX, то с нея се разбираме отлично. Сегашният потребителски интерфейс на Mercedes е малко сложно изглеждащ в началото, особено когато е представен в целия си блясък с Hyperscreen екрана. Въпросният Hyperscreen се състои от два 12.3-инчови екрана и централен, 17.7-инчов сензорен екран, всички те под един стъклен панел. Той е опция за EQS 450 SUV и стандарт за тестваната от нас върхова версия 580. Системата е свръх интуитивна, предлага големи, лесни за четене икони, така че е безпроблемно да прелиствате между селекциите.

Предпочитаме дори да не зацапвам екрана с пръсти и затова в по-голямата си част използваме малкият десен тъчпад на волана, който според нас е най-добрият метод. Ако сте свикнали с гласови асистенти у дома, този на Mercedes е един от най-добрите, отговаряйки точно на естествения език. С годините системата се подобрява все повече и повече, така че има минимален шанс случайно да я активирате.

Настройката на информационно-развлекателната система е само един аспект и можем да запълним целия този преглед само с технически части. Едно от убийствените приложения на EQS SUV е неговата навигация с добавена реалност. Използвайки head-up дисплея, системата показва упътвания директно в съответствие с пътя - когато стигнете завой стрелките плават точно на кръстовището, в посоката в която трябва да поемете. Това е един от най-добрите аргументи досега да използваме системата на колата, вместо просто да се включим Android Auto, както правим при другите тестови автомобили.

Истинският лукс в салона се усеща вечер, когато се включи неповторимото амбиентно осветление. А разширените теми, с интегрирани визуални ефекти и програми за масажиране на седалките, наистина помагат при по-дълги пътувания. Интегрираните на втори ред екрани за забавление обаче изглеждат леко противоречиво, но това да са му кусурите, както се казва.

Ходови характеристики

Това е голямо SUV, фокусирано върху комфорта. Казваме този очевиден факт, защото е малко вероятно хора, които могат да отделят шестцифрена сума в евро за нещо подобно, да се интересуват от неща като особено информативен волан и динамични "хардкор" настройки на шасито. Максималната скорост от 210 км/ се достига неусетно, а ускорението (особено на спортен режим, който включва и звук от аудиосистемата) е впечатляващо - 4.6 секунди от място до 100 км/ч.

Въпреки че е доста тежък, това не означава, че EQS е лош за шофиране – не е така. Всъщност той е забележително пъргав за нещо толкова огромно, а с до 10 градуса завиване на задните колела, за да му помогне в тесни пространства, е уникален за маневриране и паркиране. Освен това е бърз, както бихте очаквали от всичко с два електрически мотора със системна мощност от 516 конски сили. EQS набира скорост със самоуверено, сякаш нищо не може да го спре.

А спирането е... единственият лек недостатък в системата. Но само в началото. Спирачният педал на EQS SUV е трудно да се прецени, особено при най-високата настройка за регенеративно спиране. Тук той редовно се измества надолу-нагоре за да може регенерацията да върши своето. Това първоначално е доста неестествено и кара водача да се чувства неуверен. Но просто с тази система трябва да се свикне.

Возията обаче е... феноменална. Подобно на седана и тук има четиризвенно окачване отпред и многораменно отзад, плюс стандартно въздушно окачване и адаптивни амортисьори, човек има чувството, че автомобилът левитира. А опциите за подпомагане на водача са върхът на технологията. Тази кола може да се управлява и сама, нужна ѝ е минимална помощ от ваша страна.

Разход

Тъй като тестваме през януари, не очаквахме EQS SUV да се доближи до седана на дълги разстояния. Но тази кола, при студено време и с нормално шофиране може да измине някъде около 400 километра с едно зареждане- Това е близо до официалните 459 км. Този добър автономен пробег идва от 108.4-kWh батерия, която е с 0.6 kWh повече капацитет от седана.

При зареждане на бърза зарядна станция стандартното зареждане от 10 до 80 процента става за 31 минути. В интернет пространството има много данни за разход от над 30 kWh на 100 км, но по време на четиридневният ни тест драйв, при това комбинирано градско и извънградско, борд компютърът отчете разход от 22.6 kWh на 100 километра, което повече от похвално за този огромен автомобил.

Цена

Естествено EQS SUV има цена, подходяща за неговото място на автомобилния връх. Цената на тестваната от нас върхова версия 580 (няма да има AMG) e 235 250 лева без ДДС. От там насетне има цял куп опции, някои по-скъпи, други не толкова, но те са толкова много, че цената лесно може да се покачи драстично.

В нашия случай, тест автомобила струва 334 515 лева с ДДС. Цената, както сами виждате не е никак ниска, но ако можете да си я позволите, то трябва да знаете, че що се отнася до новите електромобили, то няма по-добра кола от тази (лично мнение). Нито Audi с техните e-tron електромобили, нито BMW с новата си електрическа "седмѝца" могат да се доближат до хегемона EQS SUV.

Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 77 гласа.

Свързани новини