Отчасти в 21- ви век остаряването не е това, което беше, особено в съзнанието на по-младите потребители. Помислете за ренесанса на виниловите плочи, например. Към този списък сега можем да добавим и механичната (ръчна) скоростна кутия на автомобила.
Ръчните трансмисии вече не са само по-ниски покупни цени на автомобили, по-добра икономия на гориво или повече контрол на пътя. Те постепенно идват на мода, особено за хората, наричани хипстъри. Поне това е част от тезата, предложена в скорошна статия в The Wall Street Journal.
Статията „The 20-Somethings Fueling a Stick-Shift Renaissance“ разглежда скромното, но истинско възраждане на ръста на продажбите на автомобили с ръчни скоростни кутии и се фокусира върху ентусиазма на по-младите хора да притежават автомобили с ръчни скорости и предизвикателствата за научаване как да ги карат.
Но, както читателите неведнъж сме споменавали през последните години, бъдещето на ръчните скоростни кутии, както посочва и WSJ, е по същество обречено в дългосрочен план. А главните виновници за това са електрическите превозни средства, които все по-масово ще навлизат в живота ни.
Според JD Power през изминалата година на производителите на автомобили са прeдлагали 43 различни модела с ръчно управление в САЩ, в сравнение с 69 през 2019 г. Въпреки че някои електромобили имат повече от една предавка производителите на автомобили правят трансмисите напълно автоматизирани.
Но марката Mini, например отвори собствено училище за обучение на шофьори за коли с ръчни скорости - BMW Performance Center в Калифорния. То е следствие от едно януарско проучване на компанията, според което сред малко над 1000 шофьори две трети (на възраст от 18 до 34 години) са нетърпеливи да се научат да карат кола с ръчна скоростна кутия.
В статията се цитират двама шофьори, които се влюбили в механичните скорости, включително тийнейджър от Охайо, който взима шофьорския си изпит с такава кола. „Мислех, че е страхотно да се науча как да карам с ръчни скорости, просто защото мога да кажа на приятелите си, че съм по-добър шофьор от тях“, казва той.
Авторът на статията разглежда и другата страна на проблема, разговаряйки с 24-годишен младеж, който казва, че намира ръчните скорости за „готини“, но само докато „кракът му не се уморява от съединителя, докато се движи в трафика, пътувайки напред-назад от юридическо училище до дома си всеки ден. „Мисля, че са много забавни за шофиране за около два часа, а след това си казвате, Добре, бих искал да карам отново като нормален човек.“