Отидете към основна версия

17 831 49

Тест на BMW ActiveHybrid 5

  • bmw-
  • activehybrid-
  • 5-
  • тест

В последно време по пътищата на Европа все по-често се срещат автомобили, които са от т.нар. сегмент на спортно ориентираните хибриди. Марки като Lexus и Porsche отделят все повече внимание на подобни коли, но тези модели имат един съществен недостатък - твърде голяма пауза от натискането на газта до фактическата реакция на возилото. Иначе казано, необходимо е време, докато колата премине от икономичен на спортен режим. Не така обаче стоят нещата при новия спортен хибрид на BMW. По-конкретно става дума за петата серия на баварците, която вече разполага с хибридна модификация. Екипът ни направи обстоен тест драйв на този автомобил, носещ моделното наименование BMW ActiveHybrid 5. Ето и първоначалните ни впечатления.

Екстериор

Външно отличията се свеждат основно до наличието на логото ActiveHybrid, което е разположено както на стандартното място за подобни индикации - отзад, така и на двете странични С-колонки. Дизайнерът на модела Ейдриан ван Хойдонк ориентира модела към стилистика, позната сред специалистите като органична. Най-голям интерес представляват емблематичните за марката “бъбреци”, които подобно на новата седма серия са почти вертикално разположени.

Интериор

Що се отнася до оборудване, хибридният седан се доближава до по-високо позиционираните 7-er и 5-er GT. Салонът е луксозен, но в същото време стегнат и изчистен от излишен кич. Уредите на арматурното табло са сходни с тези на останалите модели на марката и са сбор от аналогови циферблати и електронни дисплеи. Характеризират се с отлична информативност. Мястото за краката на водача и всички пасажери е предостатъчно, но заради батериите, разположени в багажния отсек, той се характеризира с намален обем. Това е и основният недостатък на автомобила.

Двигател и ходови характеристики

Хибридът е снабден с редови шестцилиндров бензинов турбодвигател, познат от версията 535i, който разполага с 306 конски сили. Благодарение на допълнителния електромотор обаче, динамиката на ActiveHybrid 5 е доста по-добра от тази на 535i. Забавяне при натискането на газта и реакцията на автомобила се усеща при т.нар. еко режим, но колата разполага с още няколко. При избор на спортен режим настройките на автомобила се променят радикално. Оборотите са по-високи, скоростите на осемстепенната автоматична скоростна кутия ZF стават по-дълги, чувствителността на педалите се увеличава, а воланът става по-твърд. Адаптивните амортисьори пък се грижат за втвърдяване на возията и значително подобряване на стабилността на хибридния седан. Гореспоменатата реакция между подаване на газ и обща тяга е мигновена, а при рязко натискане на десния педал в действие влизат и двата агрегата. Така се получава една забележителна динамика, която доста се доближава до изпълненията с индекс М. Що се отнася до икономичност, може да се каже, че хибридът не харчи много, но с уговорката, че става дума за спортен седан. Икономията се изразява най-вече в градски условия и по-конкретно в задръствания, където колата се движи само на ток. Когато батериите се изтощят, двигателят с вътрешно горене стартира автоматично и освен, че предава въртящия си момент към задните колела, зарежда и акумулаторите. Иначе новата хибридна схема на баварците е относително проста. Както вече стана ясно, батериите са разположени зад задните седалки. Автоматичното сцепление, свързващо двата агрегата, играе роля на отсъстващия вариатор и така не се налага никаква промяна в автоматична осемстепенна скоростна кутия. Именно това позволява и по-ниска крайна цена на хибрида.

Цена

Хибридната петица е малко по-скъпа от алтернативното дизелово предложение, но пък за сметка на това се характеризира с подобен разход на гориво, а и със значително по-добра динамика. Естествено и тук баварците не са правили компромис с качеството на материалите и това на самата сглобка и поради тази причина, на общия фон, парите за ActiveHybrid 5 не са никак малко. Ето всъщност и основните технически характеристики и точна цена на модела.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини