Last news in Fakti

1 Октомври, 2013 09:50 17 787 49

Тест на BMW ActiveHybrid 5

  • bmw-
  • activehybrid-
  • 5-
  • тест
Тест на BMW ActiveHybrid 5 - 1

В последно време по пътищата на Европа все по-често се срещат автомобили, които са от т.нар. сегмент на спортно ориентираните хибриди. Марки като Lexus и Porsche отделят все повече внимание на подобни коли, но тези модели имат един съществен недостатък - твърде голяма пауза от натискането на газта до фактическата реакция на возилото. Иначе казано, необходимо е време, докато колата премине от икономичен на спортен режим. Не така обаче стоят нещата при новия спортен хибрид на BMW. По-конкретно става дума за петата серия на баварците, която вече разполага с хибридна модификация. Екипът ни направи обстоен тест драйв на този автомобил, носещ моделното наименование BMW ActiveHybrid 5. Ето и първоначалните ни впечатления.

Екстериор

Външно отличията се свеждат основно до наличието на логото ActiveHybrid, което е разположено както на стандартното място за подобни индикации - отзад, така и на двете странични С-колонки. Дизайнерът на модела Ейдриан ван Хойдонк ориентира модела към стилистика, позната сред специалистите като органична. Най-голям интерес представляват емблематичните за марката “бъбреци”, които подобно на новата седма серия са почти вертикално разположени.

Интериор

Що се отнася до оборудване, хибридният седан се доближава до по-високо позиционираните 7-er и 5-er GT. Салонът е луксозен, но в същото време стегнат и изчистен от излишен кич. Уредите на арматурното табло са сходни с тези на останалите модели на марката и са сбор от аналогови циферблати и електронни дисплеи. Характеризират се с отлична информативност. Мястото за краката на водача и всички пасажери е предостатъчно, но заради батериите, разположени в багажния отсек, той се характеризира с намален обем. Това е и основният недостатък на автомобила.

Двигател и ходови характеристики

Хибридът е снабден с редови шестцилиндров бензинов турбодвигател, познат от версията 535i, който разполага с 306 конски сили. Благодарение на допълнителния електромотор обаче, динамиката на ActiveHybrid 5 е доста по-добра от тази на 535i. Забавяне при натискането на газта и реакцията на автомобила се усеща при т.нар. еко режим, но колата разполага с още няколко. При избор на спортен режим настройките на автомобила се променят радикално. Оборотите са по-високи, скоростите на осемстепенната автоматична скоростна кутия ZF стават по-дълги, чувствителността на педалите се увеличава, а воланът става по-твърд. Адаптивните амортисьори пък се грижат за втвърдяване на возията и значително подобряване на стабилността на хибридния седан. Гореспоменатата реакция между подаване на газ и обща тяга е мигновена, а при рязко натискане на десния педал в действие влизат и двата агрегата. Така се получава една забележителна динамика, която доста се доближава до изпълненията с индекс М. Що се отнася до икономичност, може да се каже, че хибридът не харчи много, но с уговорката, че става дума за спортен седан. Икономията се изразява най-вече в градски условия и по-конкретно в задръствания, където колата се движи само на ток. Когато батериите се изтощят, двигателят с вътрешно горене стартира автоматично и освен, че предава въртящия си момент към задните колела, зарежда и акумулаторите. Иначе новата хибридна схема на баварците е относително проста. Както вече стана ясно, батериите са разположени зад задните седалки. Автоматичното сцепление, свързващо двата агрегата, играе роля на отсъстващия вариатор и така не се налага никаква промяна в автоматична осемстепенна скоростна кутия. Именно това позволява и по-ниска крайна цена на хибрида.

Цена

Хибридната петица е малко по-скъпа от алтернативното дизелово предложение, но пък за сметка на това се характеризира с подобен разход на гориво, а и със значително по-добра динамика. Естествено и тук баварците не са правили компромис с качеството на материалите и това на самата сглобка и поради тази причина, на общия фон, парите за ActiveHybrid 5 не са никак малко. Ето всъщност и основните технически характеристики и точна цена на модела.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ВИП АМГ

    3 9 Отговор
    BMW ima oshte dosta dase po trudiat za da nastignat mercedes benz

    Коментиран от #2, #19

  • 2 БУМЕР КАМОР

    2 8 Отговор

    До коментар #1 от "ВИП АМГ":

    nai posle edin normalen chovek v foruma

    Коментиран от #13, #14

  • 3 skier

    9 5 Отговор
    Технологично, какъвто всъщност е този автомобил, баварците са много по-напред от Мерцедес. Така че айде по-полек с коментарите по темата. Това е едино от най-яките спортни хибриди.

    Коментиран от #22

  • 4 Niky Tashkov

    0 6 Отговор
    Няма такава аматъорска статия , просто не ми се коментира .. жалка история спрете се !!!! 5 ца GT не е по високо позиционирана .. двигателя е bi turbo .

    Коментиран от #5, #6

  • 5 Славчо Димитров

    3 1 Отговор

    До коментар #4 от "Niky Tashkov":

    Аматьорът си ти. 5GT със сигурност е по-високо позиционирана от чистата пета серия. Тя е с интериор на седмица. А когато се каже турбо мотор, то не означава, че има само една турбина. Аман от разбирачи. Чети повече и по-малко коментирай плс, че дразниш повечето потребители.
  • 6 skier

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "Niky Tashkov":

    Принципно 5GT се позиционира между 5er и X6 и предвид по-луксозния си интериор е по-висок левъл.Плюеш по хората без основание и се излагаш сам себе си.

    Коментиран от #26

  • 7 Николай Стоянов

    2 0 Отговор
    Целта на хибридната система е да подпомага тръгването където се харчи най-много гориво и да елеминира турбо-дупката. Не е за икономия а за подобряване удоволствието от шофиране.

    Коментиран от #8

  • 8 skier

    8 0 Отговор

    До коментар #7 от "Николай Стоянов":

    Как да не е? За икономия е в градски условия - в задръстванията може да си караш само на ток до 60 км/ч. Това не е ли икономия според теб? А на извънградско е за мощ. Електромоторът работи заедно с бензиновия. Материалчето си е ОК, разбирачите обаче сме в повече. :)
  • 9 Stone Kold

    5 8 Отговор
    bokluk na cenata na golqm apartament ili kashta - 60 000 evra?

    Коментиран от #15, #17, #18

  • 10 Тодор Колев

    1 4 Отговор
    Вижте разликата между БМВ и Мерцедес в най- висшия клас. youtube.com/watch?v=xsofZq2pxVA

    Коментиран от #12

  • 11 Тодор Колев

    3 3 Отговор
    126 000 лв. е цената без екстрите и оттам нагоре може да качи дори 50 000 лв. Иначе колата си е супер!
  • 12 БМВ БЪЛГАРИЯ

    2 2 Отговор

    До коментар #10 от "Тодор Колев":

    Това са от 2010 година и това има огромно значение.S-класата е с нова генерация вече и е много хубава, но ще видим новата на BMW въпреки че няма да е скоро
  • 13 БМВ БЪЛГАРИЯ

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "БУМЕР КАМОР":

    Престани да пишеш безмислени коментари които нямат общо с темата
  • 14 БМВ БЪЛГАРИЯ

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "БУМЕР КАМОР":

    И не пиши от 2 акаунта !
  • 15 Николай Николов

    3 1 Отговор

    До коментар #9 от "Stone Kold":

    Нека е боклук , друго си е викаш в баничарката до която си се снимал.

    Коментиран от #23

  • 16 Николай Стоянов

    3 2 Отговор
    skier виж разхода на снимката от 15 на сто, как ти се струва дали е икономично а ?

    Коментиран от #21

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Симеон Тасев

    4 7 Отговор

    До коментар #9 от "Stone Kold":

    това е истинска кола не като някоя дачия
  • 19 Shmeker

    3 3 Отговор

    До коментар #1 от "ВИП АМГ":

    За това ли Мерцедес пак теглят кредит от няколко милярда?
  • 20 Румен Янев

    4 3 Отговор
    Като отвориш предния капак на една кола и видиш една голяаааама пластмаса и нищо повече - бягай далече и бързо ! От опит го знам това ....
  • 21 БМВ БЪЛГАРИЯ

    0 2 Отговор

    До коментар #16 от "Николай Стоянов":

    Къде е 15 не видяхме? 6.4 среден разход на гориво!

    Коментиран от #24

  • 22 Ivailo Chankov

    2 3 Отговор

    До коментар #3 от "skier":

    Ти да не би току що да нарече автомобил с тегло 2 тона спортен ? Защото всеки който малко разбира от физика може да прецени, че автомобил който тежи 2 тона (това е тегло без гориво, багаж и шофьор), не може да е спортен .

    Коментиран от #32

  • 23 Ivailo Chankov

    3 3 Отговор

    До коментар #15 от "Николай Николов":

    Друго си е... на БМВ-то след 3-4 години като му се скапят акумулаторите, ще иска нови за около 30 000 лв, а баничарката още ще си върви .

    Коментиран от #27

  • 24 Ivailo Chankov

    2 2 Отговор

    До коментар #21 от "БМВ БЪЛГАРИЯ":

    На шестата снимка на дисплея го пише, а пък от БМВ най-много лъжат за разходите на бензиновите им модели по принцип

    Коментиран от #29, #30, #36

  • 25 БУМЕР КАМОР

    1 8 Отговор
    ti koi si zada mi kazvash da malcha be.VW sa gola vodica i tolkova po temata za defektirashtite klozeti na VAG
  • 26 Николай Стоянов

    2 2 Отговор

    До коментар #6 от "skier":

    6.4 според производителя. Я виж на 6-тата снимка какво показва компютъра, 14.9 на сто.
  • 27 Николай Николов

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "Ivailo Chankov":

    Може и така да е, ама този който си купува играчка за 126 хил. сигурно няма да му е проблем да даде още 30.
  • 28 Виктор Христов

    0 3 Отговор
    Хехе тоя боклук 15 на 100 ли харчи, че моята без да е на батерии харчи 12 а е 320 коня

    Коментиран от #35

  • 29 БМВ БЪЛГАРИЯ

    0 1 Отговор

    До коментар #24 от "Ivailo Chankov":

    Това е моментен разход! На снимката с интериора се вижда 12.3/100 като се приближи.
  • 30 БМВ БЪЛГАРИЯ

    0 1 Отговор

    До коментар #24 от "Ivailo Chankov":

    Както и се ьабелязва че снимката е друга по часа отгоре.
    6.4 СРЕДЕН разход !
  • 31 БУМЕР КАМОР

    1 3 Отговор
    abe kakvo pliuete markata mercedes a se radvate na dacia

    Коментиран от #39

  • 32 skier

    3 2 Отговор

    До коментар #22 от "Ivailo Chankov":

    да прав си BMW M5, което е с мощност 560 к.с. не е спортно. То се използва от пенсионери на преклоннна възраст...
  • 33 Ivailo Chankov

    1 3 Отговор
    Ми не е спортно, ако беше с 300-400кг по-лекичко може би щеше да бъде, но с това тегло, и най-дебелите гуми не могат да се преборят с голямото тегло, това е като сумист със спортни маратонки за тичане, с Lotus Elise например ще е много по-забавно през завоите защото е лекичък .

    Коментиран от #34

  • 34 БМВ БЪЛГАРИЯ

    3 1 Отговор

    До коментар #33 от "Ivailo Chankov":

    Добре бе човек и би си купил дребния Lotus пред M5 ?
    Само да ти кажа че M5 цата и не само тя ами НИКОЯ стокова кола не е правена специално за писта и състезания.Спортните коли на BMW освен че са достатъчно бързи, стабилни и т.н. са и комфортни и удобни коли и точно това е смисъла от тях а не да се завреш в лотуса да няма място да пръднеш за да ти е по яко на завоите.Плюс това М5 е по стабилна от въшката лотус.
    И пак тези коли не са правени за да влизаш с макс скорост на завоите.А виж ако специално за завои искаш стокова кола има 2 варианта-Nissan GT-R и Mitsubishi Lancer EVO a нe lotus elise
  • 35 Симеон Тасев

    1 0 Отговор

    До коментар #28 от "Виктор Христов":

    дабе и аз така си мислех ти кола имаш ли изобщо
  • 36 Симеон Тасев

    1 1 Отговор

    До коментар #24 от "Ivailo Chankov":

    доста заблудено дете си ти 2 тона тежала а дабе ей са тесаси написа разхода колко и то средния ако я караш с залепен крак на газта и твойта кофа която сигурно е неповече от 1,4 ще харчи 20
  • 37 PROFESIONALISTA

    1 0 Отговор
    Само не можах да разбера какъв го дири в тая гора, ами не ходи на някоя магистрала да си кара?
  • 38 Iaroslav Stanchev

    0 0 Отговор
    Не съм им фен на бемветата,ама тая колица ми се струва харна.Като не я харесвате,съберете по някой лев и ми я купете на мен,аз ще и мисля разхода.Сметнал съм го даже,на ден минавам по 10 км.,5 дни 50 км. на ток.А през уикенда ще ходя на пикник с нея да се заредят акумулаторите.
  • 39 Angel Velinov

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "БУМЕР КАМОР":

    lele pak li zapochna ti be bumer molq te nedei da pishesh
  • 40 galaxy

    1 0 Отговор
    Колата е перфектна! В градски условия мощните БМВ харчат много при тръгване /към 40 литра моментен разход/, а на ток е безплатно и приятно и екологично. А на извънградско 6 цилиндрово дизелово БМВ може да харчи дори и 6 литра/100км. Като прибавим и лукса и екстрите, то на този етап няма какво да се желае повече.
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.