В последно време по пътищата на Европа все по-често се срещат автомобили, които са от т.нар. сегмент на спортно ориентираните хибриди. Марки като Lexus и Porsche отделят все повече внимание на подобни коли, но тези модели имат един съществен недостатък - твърде голяма пауза от натискането на газта до фактическата реакция на возилото. Иначе казано, необходимо е време, докато колата премине от икономичен на спортен режим. Не така обаче стоят нещата при новия спортен хибрид на BMW. По-конкретно става дума за петата серия на баварците, която вече разполага с хибридна модификация. Екипът ни направи обстоен тест драйв на този автомобил, носещ моделното наименование BMW ActiveHybrid 5. Ето и първоначалните ни впечатления.
Екстериор
Външно отличията се свеждат основно до наличието на логото ActiveHybrid, което е разположено както на стандартното място за подобни индикации - отзад, така и на двете странични С-колонки. Дизайнерът на модела Ейдриан ван Хойдонк ориентира модела към стилистика, позната сред специалистите като органична. Най-голям интерес представляват емблематичните за марката “бъбреци”, които подобно на новата седма серия са почти вертикално разположени.
Интериор
Що се отнася до оборудване, хибридният седан се доближава до по-високо позиционираните 7-er и 5-er GT. Салонът е луксозен, но в същото време стегнат и изчистен от излишен кич. Уредите на арматурното табло са сходни с тези на останалите модели на марката и са сбор от аналогови циферблати и електронни дисплеи. Характеризират се с отлична информативност. Мястото за краката на водача и всички пасажери е предостатъчно, но заради батериите, разположени в багажния отсек, той се характеризира с намален обем. Това е и основният недостатък на автомобила.
Двигател и ходови характеристики
Хибридът е снабден с редови шестцилиндров бензинов турбодвигател, познат от версията 535i, който разполага с 306 конски сили. Благодарение на допълнителния електромотор обаче, динамиката на ActiveHybrid 5 е доста по-добра от тази на 535i. Забавяне при натискането на газта и реакцията на автомобила се усеща при т.нар. еко режим, но колата разполага с още няколко. При избор на спортен режим настройките на автомобила се променят радикално. Оборотите са по-високи, скоростите на осемстепенната автоматична скоростна кутия ZF стават по-дълги, чувствителността на педалите се увеличава, а воланът става по-твърд. Адаптивните амортисьори пък се грижат за втвърдяване на возията и значително подобряване на стабилността на хибридния седан. Гореспоменатата реакция между подаване на газ и обща тяга е мигновена, а при рязко натискане на десния педал в действие влизат и двата агрегата. Така се получава една забележителна динамика, която доста се доближава до изпълненията с индекс М. Що се отнася до икономичност, може да се каже, че хибридът не харчи много, но с уговорката, че става дума за спортен седан. Икономията се изразява най-вече в градски условия и по-конкретно в задръствания, където колата се движи само на ток. Когато батериите се изтощят, двигателят с вътрешно горене стартира автоматично и освен, че предава въртящия си момент към задните колела, зарежда и акумулаторите. Иначе новата хибридна схема на баварците е относително проста. Както вече стана ясно, батериите са разположени зад задните седалки. Автоматичното сцепление, свързващо двата агрегата, играе роля на отсъстващия вариатор и така не се налага никаква промяна в автоматична осемстепенна скоростна кутия. Именно това позволява и по-ниска крайна цена на хибрида.
Цена
Хибридната петица е малко по-скъпа от алтернативното дизелово предложение, но пък за сметка на това се характеризира с подобен разход на гориво, а и със значително по-добра динамика. Естествено и тук баварците не са правили компромис с качеството на материалите и това на самата сглобка и поради тази причина, на общия фон, парите за ActiveHybrid 5 не са никак малко. Ето всъщност и основните технически характеристики и точна цена на модела.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ВИП АМГ
Коментиран от #2, #19
10:52 01.10.2013
2 БУМЕР КАМОР
До коментар #1 от "ВИП АМГ":
nai posle edin normalen chovek v forumaКоментиран от #13, #14
11:16 01.10.2013
3 skier
Коментиран от #22
11:30 01.10.2013
4 Niky Tashkov
Коментиран от #5, #6
11:47 01.10.2013
5 Славчо Димитров
До коментар #4 от "Niky Tashkov":
Аматьорът си ти. 5GT със сигурност е по-високо позиционирана от чистата пета серия. Тя е с интериор на седмица. А когато се каже турбо мотор, то не означава, че има само една турбина. Аман от разбирачи. Чети повече и по-малко коментирай плс, че дразниш повечето потребители.12:09 01.10.2013
6 skier
До коментар #4 от "Niky Tashkov":
Принципно 5GT се позиционира между 5er и X6 и предвид по-луксозния си интериор е по-висок левъл.Плюеш по хората без основание и се излагаш сам себе си.Коментиран от #26
12:30 01.10.2013
7 Николай Стоянов
Коментиран от #8
12:31 01.10.2013
8 skier
До коментар #7 от "Николай Стоянов":
Как да не е? За икономия е в градски условия - в задръстванията може да си караш само на ток до 60 км/ч. Това не е ли икономия според теб? А на извънградско е за мощ. Електромоторът работи заедно с бензиновия. Материалчето си е ОК, разбирачите обаче сме в повече. :)12:39 01.10.2013
9 Stone Kold
Коментиран от #15, #17, #18
12:50 01.10.2013
10 Тодор Колев
Коментиран от #12
12:50 01.10.2013
11 Тодор Колев
13:06 01.10.2013
12 БМВ БЪЛГАРИЯ
До коментар #10 от "Тодор Колев":
Това са от 2010 година и това има огромно значение.S-класата е с нова генерация вече и е много хубава, но ще видим новата на BMW въпреки че няма да е скоро14:02 01.10.2013
13 БМВ БЪЛГАРИЯ
До коментар #2 от "БУМЕР КАМОР":
Престани да пишеш безмислени коментари които нямат общо с темата14:03 01.10.2013
14 БМВ БЪЛГАРИЯ
До коментар #2 от "БУМЕР КАМОР":
И не пиши от 2 акаунта !14:04 01.10.2013
15 Николай Николов
До коментар #9 от "Stone Kold":
Нека е боклук , друго си е викаш в баничарката до която си се снимал.Коментиран от #23
14:06 01.10.2013
16 Николай Стоянов
Коментиран от #21
14:28 01.10.2013
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Симеон Тасев
До коментар #9 от "Stone Kold":
това е истинска кола не като някоя дачия14:38 01.10.2013
19 Shmeker
До коментар #1 от "ВИП АМГ":
За това ли Мерцедес пак теглят кредит от няколко милярда?15:18 01.10.2013
20 Румен Янев
15:22 01.10.2013
21 БМВ БЪЛГАРИЯ
До коментар #16 от "Николай Стоянов":
Къде е 15 не видяхме? 6.4 среден разход на гориво!Коментиран от #24
15:23 01.10.2013
22 Ivailo Chankov
До коментар #3 от "skier":
Ти да не би току що да нарече автомобил с тегло 2 тона спортен ? Защото всеки който малко разбира от физика може да прецени, че автомобил който тежи 2 тона (това е тегло без гориво, багаж и шофьор), не може да е спортен .Коментиран от #32
17:19 01.10.2013
23 Ivailo Chankov
До коментар #15 от "Николай Николов":
Друго си е... на БМВ-то след 3-4 години като му се скапят акумулаторите, ще иска нови за около 30 000 лв, а баничарката още ще си върви .Коментиран от #27
17:22 01.10.2013
24 Ivailo Chankov
До коментар #21 от "БМВ БЪЛГАРИЯ":
На шестата снимка на дисплея го пише, а пък от БМВ най-много лъжат за разходите на бензиновите им модели по принципКоментиран от #29, #30, #36
17:24 01.10.2013
25 БУМЕР КАМОР
17:41 01.10.2013
26 Николай Стоянов
До коментар #6 от "skier":
6.4 според производителя. Я виж на 6-тата снимка какво показва компютъра, 14.9 на сто.18:23 01.10.2013
27 Николай Николов
До коментар #23 от "Ivailo Chankov":
Може и така да е, ама този който си купува играчка за 126 хил. сигурно няма да му е проблем да даде още 30.18:54 01.10.2013
28 Виктор Христов
Коментиран от #35
20:10 01.10.2013
29 БМВ БЪЛГАРИЯ
До коментар #24 от "Ivailo Chankov":
Това е моментен разход! На снимката с интериора се вижда 12.3/100 като се приближи.20:42 01.10.2013
30 БМВ БЪЛГАРИЯ
До коментар #24 от "Ivailo Chankov":
Както и се ьабелязва че снимката е друга по часа отгоре.6.4 СРЕДЕН разход !
20:44 01.10.2013
31 БУМЕР КАМОР
Коментиран от #39
22:13 01.10.2013
32 skier
До коментар #22 от "Ivailo Chankov":
да прав си BMW M5, което е с мощност 560 к.с. не е спортно. То се използва от пенсионери на преклоннна възраст...07:55 02.10.2013
33 Ivailo Chankov
Коментиран от #34
10:38 02.10.2013
34 БМВ БЪЛГАРИЯ
До коментар #33 от "Ivailo Chankov":
Добре бе човек и би си купил дребния Lotus пред M5 ?Само да ти кажа че M5 цата и не само тя ами НИКОЯ стокова кола не е правена специално за писта и състезания.Спортните коли на BMW освен че са достатъчно бързи, стабилни и т.н. са и комфортни и удобни коли и точно това е смисъла от тях а не да се завреш в лотуса да няма място да пръднеш за да ти е по яко на завоите.Плюс това М5 е по стабилна от въшката лотус.
И пак тези коли не са правени за да влизаш с макс скорост на завоите.А виж ако специално за завои искаш стокова кола има 2 варианта-Nissan GT-R и Mitsubishi Lancer EVO a нe lotus elise
12:09 02.10.2013
35 Симеон Тасев
До коментар #28 от "Виктор Христов":
дабе и аз така си мислех ти кола имаш ли изобщо13:11 02.10.2013
36 Симеон Тасев
До коментар #24 от "Ivailo Chankov":
доста заблудено дете си ти 2 тона тежала а дабе ей са тесаси написа разхода колко и то средния ако я караш с залепен крак на газта и твойта кофа която сигурно е неповече от 1,4 ще харчи 2013:12 02.10.2013
37 PROFESIONALISTA
14:49 02.10.2013
38 Iaroslav Stanchev
16:13 02.10.2013
39 Angel Velinov
До коментар #31 от "БУМЕР КАМОР":
lele pak li zapochna ti be bumer molq te nedei da pishesh19:00 02.10.2013
40 galaxy
08:17 03.10.2013
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Този коментар е премахнат от модератор.