Дните на KIA като бюджетна марка приключиха, тъй като цените скочиха до небето заедно с продажбите. Главният изпълнителен директор на KIA America казва, че автомобилният производител се е трансформирал през последните пет години и сега привлича повече заможни купувачи от преди, което е довело до 60% увеличение на средната цена.
В скорошно интервю за Auto News Шон Юн каза, че компанията е извървяла дълъг път от представянето през март 2019 г. на Telluride, първият нов модел, пуснат като част от преразгледаната дългосрочна стратегия на марката. Шон Юн вече не смята KIA за бюджетна марка.
„На базата на търговия на дребно от 2018 г., имаме ръст от 31%, което е голям скок през последните пет години, каза той. - Виждаме много повече заможни купувачи и се справяме добре с клиенти от Gen Y и Boomer. Това е един вид гаранция за нашето светло бъдеще, защото по-рано покупателната способност принадлежеше на поколението X, но сега по-голяма тежест отива на поколенията Y и Z.
SUV и кросоувърите на марката сега представляват 80% от търсенето, но Юн каза, че KIA все още не е реализирала потенциала за продажби на модели като Sportage, Seltos и Telluride. Ако продажбите на тези модели се увеличат, пазарният дял на KIA ще се увеличи още повече.