Автомобилите на френската марка Peugeot винаги са се отличавали с оригинален дизайн, а другото, на което франсетата наблягат, е високата степен на комфорт. Сега обаче нещата са леко различни и този "полегат завой" в политиката на "Лъвчетата" личи от новото поколение на Peugeot 308. Този автомобил от съвсем скоро се продава на нашия пазар и естествено екипът ни изпробва неговите възможности. Както обикновено ви предлагаме първоначалните си впечатления от новото 308.
Екстериор
Съвсем повърхностен поглед е достатъчен, за да се убедите, че става дума за изцяло нов модел. Французите обаче не са променили индекса и той за първи път в историята на марката е запазен от предшественика. Иначе стилистиката на новото 308 е аналогична с тази на Peugeot 208 и Peugeot 2008, с което от марката показват обновения корпоративен дизайн. Въпреки това новото 308 притежава подчертан собствен облик, като в него са търсени по-строги линии, спортно и същевременно премиум излъчване. Дали французите са успели да направят своя компактен хечбек по-немски изглеждащ можете да прецените от снимките. Като цяло визията на 308 е интересна, различна, но в нея вече не се открива прекалената и типична за предишните модели френска авангардност. Не на последно място трябва да се отбележи фактът, че автомобилът се е избавил от ужасните дълги надвеси, типични за повечето предишни генерации. Още нещо интересно е свързано с аеродинамиката на автомобила. При новото 308 коефициентът на въздушно съпротивление е 0.28, което си е едно доста добро постижение.
Интериор
Двигател и ходови характеристики
Новото 308 разполага с бензинови и дизелови двигатели от последно поколение. Интерес представляват трицилиндровият бензинов двигател, както и най-мощният такъв, съвместна разработка на французите и BMW. Мощността при тези мотори варира от 82 до 156 к.с. Традиционно добрите френски дизели са оптимално застъпени и тук, като предлаганите варианти са с мощност от 92 до 115 к.с. Всички агрегати се справят добре със сравнително лекото купе, като работещите на нафта се характеризират с отлична икономия на гориво. Управляемостта на колата също е подобрена. Возията може да се определи по-скоро като мека, но кренът в завои с висока скорост съвсем не е голям. С други думи от PSA са намерили оптимален вариант между комфорт и стабилност.
Цена