Отидете към основна версия

32 726 51

Тест на новото Peugeot 308

  • тест-
  • peugeot-
  • 308

Автомобилите на френската марка Peugeot винаги са се отличавали с оригинален дизайн, а другото, на което франсетата наблягат, е високата степен на комфорт. Сега обаче нещата са леко различни и този "полегат завой" в политиката на "Лъвчетата" личи от новото поколение на Peugeot 308. Този автомобил от съвсем скоро се продава на нашия пазар и естествено екипът ни изпробва неговите възможности. Както обикновено ви предлагаме първоначалните си впечатления от новото 308.

Екстериор

Съвсем повърхностен поглед е достатъчен, за да се убедите, че става дума за изцяло нов модел. Французите обаче не са променили индекса и той за първи път в историята на марката е запазен от предшественика. Иначе стилистиката на новото 308 е аналогична с тази на Peugeot 208 и Peugeot 2008, с което от марката показват обновения корпоративен дизайн. Въпреки това новото 308 притежава подчертан собствен облик, като в него са търсени по-строги линии, спортно и същевременно премиум излъчване. Дали французите са успели да направят своя компактен хечбек по-немски изглеждащ можете да прецените от снимките. Като цяло визията на 308 е интересна, различна, но в нея вече не се открива прекалената и типична за предишните модели френска авангардност. Не на последно място трябва да се отбележи фактът, че автомобилът се е избавил от ужасните дълги надвеси, типични за повечето предишни генерации. Още нещо интересно е свързано с аеродинамиката на автомобила. При новото 308 коефициентът на въздушно съпротивление е 0.28, което си е едно доста добро постижение.

Интериор

Автомобилът е изграден на новата платформа на PSA, която е обозначена с индекс EMP2. На нея се прави и Citroen C4 Picasso, но това е тема на друг материал. Благодарение на новата база, 308 е станал по-къс и по-тесен от предшественика си, но това не се отразява на вътрешното пространство. Въпреки намалените габарити междуосието е увеличено, а използването на нови материали и намалило теглото. Освен на управляемостта това се отразява и на салона. Той е просторен и най-вече функционален. За разлика от външния вид обаче уредите на арматурното табло отново са прекалено авангардни. Голяма част от стандартните бутони на средната конзола са премахнати и управлението на аудиото, климатика и на останалите помощни възли и агрегати става от голям интегриран екран, подобен на таблет. Това иновационно решение възпрепятства донякъде интуитивното боравене с обичайните бутони и изисква повече внимание от страна на водача, което от своя страна отвлича малко погледа от пътната обстановка. Друго странно решение е аналоговият оборотомер. Стрелката му се движи на обратно - решение, което е доста объркващо, докато човек свикне с него. Още нещо различно е, че въпросният оборотомер, както и уредът, отчитащ скоростта, са разположени над волана, тоест водачът вижда тези прибори над кормилото, а не както е при другите автомобили между централната част на волана и обръча му. Иначе в салона са използвани доста качествени материали, сглобката също е на високо ниво, а седалките са ергономични и удобни. Мястото за краката на водача и пасажерите е оптимално за автомобил от този сегмент.

Двигател и ходови характеристики

Новото 308 разполага с бензинови и дизелови двигатели от последно поколение. Интерес представляват трицилиндровият бензинов двигател, както и най-мощният такъв, съвместна разработка на французите и BMW. Мощността при тези мотори варира от 82 до 156 к.с. Традиционно добрите френски дизели са оптимално застъпени и тук, като предлаганите варианти са с мощност от 92 до 115 к.с. Всички агрегати се справят добре със сравнително лекото купе, като работещите на нафта се характеризират с отлична икономия на гориво. Управляемостта на колата също е подобрена. Возията може да се определи по-скоро като мека, но кренът в завои с висока скорост съвсем не е голям. С други думи от PSA са намерили оптимален вариант между комфорт и стабилност.

Цена

При ценообразуването в България от фирмата вносител са се ръководели основно от прекия конкурент VW Golf. Цените на новото 308 са с една идея по-ниски от тези на Golf, което предвид премиум излъчването на колата, използваните материали и нови технологии, определено ги превръща в атрактивни. Ето и пълната ценова листа на новото Peugeot 308.

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 4 гласа.

Свързани новини