12 Ноември, 2013 09:54 32 112 51

Тест на новото Peugeot 308

  • тест-
  • peugeot-
  • 308
Тест на новото Peugeot 308 - 1

Автомобилите на френската марка Peugeot винаги са се отличавали с оригинален дизайн, а другото, на което франсетата наблягат, е високата степен на комфорт. Сега обаче нещата са леко различни и този "полегат завой" в политиката на "Лъвчетата" личи от новото поколение на Peugeot 308. Този автомобил от съвсем скоро се продава на нашия пазар и естествено екипът ни изпробва неговите възможности. Както обикновено ви предлагаме първоначалните си впечатления от новото 308.

Екстериор

Съвсем повърхностен поглед е достатъчен, за да се убедите, че става дума за изцяло нов модел. Французите обаче не са променили индекса и той за първи път в историята на марката е запазен от предшественика. Иначе стилистиката на новото 308 е аналогична с тази на Peugeot 208 и Peugeot 2008, с което от марката показват обновения корпоративен дизайн. Въпреки това новото 308 притежава подчертан собствен облик, като в него са търсени по-строги линии, спортно и същевременно премиум излъчване. Дали французите са успели да направят своя компактен хечбек по-немски изглеждащ можете да прецените от снимките. Като цяло визията на 308 е интересна, различна, но в нея вече не се открива прекалената и типична за предишните модели френска авангардност. Не на последно място трябва да се отбележи фактът, че автомобилът се е избавил от ужасните дълги надвеси, типични за повечето предишни генерации. Още нещо интересно е свързано с аеродинамиката на автомобила. При новото 308 коефициентът на въздушно съпротивление е 0.28, което си е едно доста добро постижение.

Интериор

Автомобилът е изграден на новата платформа на PSA, която е обозначена с индекс EMP2. На нея се прави и Citroen C4 Picasso, но това е тема на друг материал. Благодарение на новата база, 308 е станал по-къс и по-тесен от предшественика си, но това не се отразява на вътрешното пространство. Въпреки намалените габарити междуосието е увеличено, а използването на нови материали и намалило теглото. Освен на управляемостта това се отразява и на салона. Той е просторен и най-вече функционален. За разлика от външния вид обаче уредите на арматурното табло отново са прекалено авангардни. Голяма част от стандартните бутони на средната конзола са премахнати и управлението на аудиото, климатика и на останалите помощни възли и агрегати става от голям интегриран екран, подобен на таблет. Това иновационно решение възпрепятства донякъде интуитивното боравене с обичайните бутони и изисква повече внимание от страна на водача, което от своя страна отвлича малко погледа от пътната обстановка. Друго странно решение е аналоговият оборотомер. Стрелката му се движи на обратно - решение, което е доста объркващо, докато човек свикне с него. Още нещо различно е, че въпросният оборотомер, както и уредът, отчитащ скоростта, са разположени над волана, тоест водачът вижда тези прибори над кормилото, а не както е при другите автомобили между централната част на волана и обръча му. Иначе в салона са използвани доста качествени материали, сглобката също е на високо ниво, а седалките са ергономични и удобни. Мястото за краката на водача и пасажерите е оптимално за автомобил от този сегмент.

Двигател и ходови характеристики

Новото 308 разполага с бензинови и дизелови двигатели от последно поколение. Интерес представляват трицилиндровият бензинов двигател, както и най-мощният такъв, съвместна разработка на французите и BMW. Мощността при тези мотори варира от 82 до 156 к.с. Традиционно добрите френски дизели са оптимално застъпени и тук, като предлаганите варианти са с мощност от 92 до 115 к.с. Всички агрегати се справят добре със сравнително лекото купе, като работещите на нафта се характеризират с отлична икономия на гориво. Управляемостта на колата също е подобрена. Возията може да се определи по-скоро като мека, но кренът в завои с висока скорост съвсем не е голям. С други думи от PSA са намерили оптимален вариант между комфорт и стабилност.

Цена

При ценообразуването в България от фирмата вносител са се ръководели основно от прекия конкурент VW Golf. Цените на новото 308 са с една идея по-ниски от тези на Golf, което предвид премиум излъчването на колата, използваните материали и нови технологии, определено ги превръща в атрактивни. Ето и пълната ценова листа на новото Peugeot 308.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Shmeker

    9 9 Отговор
    От таблото ми се повдига. Не може кормилото да пречи да видиш километража... оборотомера е на обратно... повдига мисе като я гледам
    Тя старата 308 беше по-добра вътре, само гумите бяха някак си много заврени навътре в калниците, трябваше да се ползват джанти с по-изнесен офсет и ставаше поносима..
    Тази отвън е наистина малко по-сериозна, но както казах вътре са се излигавили много много здраво тия. Не знам защо не си уволниха дизайнерите - трябваше да го направят преди години.
  • 2 Kristiyan Slavchev

    7 3 Отговор
    Predniq model e dosta po dobar,i vanshno i vatre,tova pove4e prilicha na astra!
  • 3 Иван Господинов

    9 5 Отговор
    Пежо в интерес на истината не правят лоши коли поне евтините им модели не са лоши а и евтинията им не е толкова отвлъскваща като при Дачия примерно. Имам Пежо 207 1.4 бензин от 2010 купих го ново сега е на 108 000км и наистина съм доволен. За мъничкото си двигателче се движи доста прилично и дори пъргаво в града. Окачването му е здраво , двигателя безпроблемен , няма течове на масло , електрониката не е правила проблеми с изключение на това че си гори крушките по фаровете доста често но това не е болка за умиране . Досега съм сменял само консумативи и не е имала ремонт . Наистина надеждна кола и в чужбина съм я карал много основно в Гърция и Румъния дори до о.Крит ходих тази година и карах там по такива забутани места и баири където изобщо не и е мястото и колата се справяше прилично . Не са лоши коли за парите си но типично по френски има някой изгъзици в дизайна да не говорим за пълната липса на приемственост между моделите . Не знам защо все драпат да са с някакви авангардни дизайнерски решения а не наблягат на подобряването на вече съществуващи модели , добавянето е кстри , двигатели и проче.
  • 4 Симеон Тасев

    5 9 Отговор
    пълна боза
  • 5 Димитър Цветанов

    11 4 Отговор
    Имах "не"щастието да седна в едно такова,таблото е просто ужасно и нелогично.Така е и не успях да си наглася волана и седалката так,че да виждам уредите,да не говорим,че заради изнесеното нагоре табло,се закрива част от предното стъкло.Дефакто,виждаш горната част на таблото и горната част на пътната обстановка.
  • 6 wulkan

    7 7 Отговор
    И защо трябва да бъде сравняван с Голф. Това веднага го хвърля в девета глуха. Лоша реклама и не на място. Губи битката още на старта.

    Коментиран от #7

  • 7 skier

    9 2 Отговор

    До коментар #6 от "wulkan":

    Защото сегмента в който се намира се нарича разговорно "голфов", а името идва от там, че именно Голф е лидер в този клас и всеки се сравнява с него.
    По темата:Пежото не е лошо, но интериора наистина е прекалено авангарден

    Коментиран от #12

  • 8 Anton Lubenov

    13 3 Отговор
    Няма ли един път да кажете нещо позитивно :D само разбирачи кой знае повечето какви коли карате на по 10 15 20 години :)

    Коментиран от #9, #15

  • 9 toly spiri

    5 5 Отговор

    До коментар #8 от "Anton Lubenov":

    karame golfove

    Коментиран от #25

  • 10 Даниел Андреев

    6 3 Отговор
    [Anton Lubenov]kakto se kazva to grozdeto e kiselo za6toto e na visoko i za tova e taka!
  • 11 Петър Петров

    5 4 Отговор
    На мен интериора ми допада ,даже е много добър. Този път обаче са се изложили отвън , много е посредствена и не се отличава . Прилича на японка , което на мен лично не ми харесва . Интересно е защото Пежо винаги са правили поне дизайн
  • 12 wulkan

    3 9 Отговор

    До коментар #7 от "skier":

    Не че е лошо Пежото, но така или иначе качеството на голфа е по-високо. Това ми беше мисълта. А за дизайна направо няма да коментирам, но да кажем че е въпрос на вкус и предпочитание. Ще се намерят хора да го харесат.

    Коментиран от #14

  • 13 Красимир Димитров

    2 3 Отговор
    По направата на таблото разбирам ,че дизайнера е имал психични проблеми.
  • 14 Nickname

    9 4 Отговор

    До коментар #12 от "wulkan":

    Да ми кажеш как точно разбра че качеството на Пежото е по ниско от Голфа? че ми стана интересно

    Коментиран от #17, #23, #24

  • 15 Shmeker

    2 2 Отговор

    До коментар #8 от "Anton Lubenov":

    Кво позитивно?? Пежо сами се закопават и то най-вече с дизайна си. Като е грозен поне да беше функционален... не виждам как ще се възродят, всички знаем че са в криза.

    Ситроените и те са супер изчанчени.
  • 16 EMSKI

    2 1 Отговор
    Страшна кола...я си представете една жена ,която е 1.60 см...как ще види пътя пред нея???? Що не го сложат на тавана,жените и без това не знаят какво показват тези стрелки!!!!! Страшна кола
  • 17 wulkan

    2 1 Отговор

    До коментар #14 от "Nickname":

    Ми чети! Сега пъщ и те ви казнай, че към Пежо няма критики. Напротив май станаха доста. И не карам Голф. Но така си пише, пък и продажбите. И не ми се карай! Аз изразявам мнение, като не ти харесва си е твой проблем. Няма да ми промениш мнението. Ти можеш ли да посочиш кои са предимствата на Пежо пред Голфа - имам пред вид 7цата, с която ще се сравнява. Дай да видим твоето мнение.

    Коментиран от #22

  • 18 Iaroslav Stanchev

    1 2 Отговор
    Таблото е калпава имитация на R8.Цък ей тука за сравнение.Текст към връзката
    Иначе отвън не е зле.
  • 19 MAXBLUE

    3 1 Отговор
    Не съм фен на френските автомобили но специално Пежо от към дизайн винаги са ми допадали,отвън автомобила изглежда добре но отвътре специално таблото не ми допада като шофьор не смятам че уредите са разположени удачно.Доста са попрекалили с авангардните форми в дизайна на таблото,дано си коригират грешката защото това сериозно би увеличило продажбите на този модел а и на всеки друг от моделите им но без това табло.
  • 20 PROFESIONALISTA

    2 1 Отговор
    Каквото и да са направили, това си остава една еднодневка с неприветлив салон, неприемлива возия и усещане за липса на качество навсякъде в колата. Всичко е по-красиво, от колкото хубаво, и всичко е недълготрайно в Пежо.
  • 21 The Bear

    2 2 Отговор
    Общо взето съм съгласен с коментарите 19 и 20.
    На коментар 3 бих казал - на 3 години и 108000 км всички автомобили се движат добре и са надеждни. Почакай още 3-4 години и още 100000 км и ще видиж за какво става въпрос при Пежо - мъка, мъ-ъ-ъка! - имали сме 4 пежа, и вуйчо ми едно - красиви, широки, удобни, икономични - но зверски ненадеждни. Парите за ремонти и поддръжка след 5-6 година закопават всякакви ценови и други предимства в канавката. В един момент не знаеш колата ти къде прекарва повече време - в сервиза или при теб.
    На коментар 14 бих отговорил - имайки горния опит с пежо и 2 голфа, и Пасат (фирмата ни извъртя много коли), статистиката ни посочва, че Пежо влизаха в бокса между 3 и 5 пъти по-често от Фолксваген, а и като цяло много повече възли и агрегати се развалят при Пежо, отколкото при Фолксваген. На същото мнение явно са и Аутобилд - в класациите им за надеждност Пежо са винаги на последните места - не е случайно.
    По темата - новото 308 ми е много красиво отвън, но вътре арматурното табло "кърти" с грозотата си, дразнещата си и безвкусна разхвърляност на уредите и непрактичното разположение на уреди спрямо волан. Въпреки ръста си 184 см не мога да намеря нормална позиция, така че едновременно да ми е удобно, да виждам уредите добре, да виждам пътя добре, да въртя волана нормално..... с две думи вътре е отврат. Наистина дизайнерите са престъпници - дозакопават тази така или иначе изпаднала в криза марка..... - тъкмо се получила сполучлива в
  • 22 toly spiri

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "wulkan":

    as karam goif ne go obijdai

    Коментиран от #26

  • 23 toly spiri

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Nickname":

    bpabo
  • 24 toly spiri

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Nickname":

    bpabo
  • 25 toly spiri

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "toly spiri":

    i sa camoieti kagi im
  • 26 toly spiri

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "toly spiri":

    ne obigdam gotina koia
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 RadikCop

    0 0 Отговор
    http://porno18.site/sitemap.xml porno
    http://poro.powerguards.ru
    http://pornosveta.powerguards.ru
    http://porno18.site
    http://kino.lendoss.ru
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.