Като част от изложението за търговски превозни средства NUFAM, което се състоя в Карлсруе, се проведе и церемонията по награждаването на победителя в European Truck Challenge.
Той се организира от немската компания Truck and Trailer Welt и включва сравнителни тестове на магистрални влекачи за икономичност, проведени от независими журналисти.
Тази година за участие бяха поканени всички водещи производители на камиони от този клас в Европа. В резултат на това до финала стигнаха камиони от три марки - DAF, Mercedes-Benz и Scania.
Става въпрос за камиони с мощност до 450 к.с. и средно брутно тегло 33.6 тона. Краен победите стана Scania - с модела 420R, оборудван с двигател от новото семейство Super.
Ако по отношение на мощността (420 к.с.) той е по-слаб от двигателите на двамата конкуренти, то по отношение на максималния въртящ момент (2300 Нм), напротив, той е по-добър.
В съчетание с наскоро актуализираната система за предсказуем круиз контрол, която настройва задвижването спрямо топографията на терена с помощта на GPS и цифрови карти, беше постигнат най-добрият резултат за икономия на гориво.
Шведската кола се оказа с 4.9% по-икономична от останалите камиони. Като се вземе предвид средният годишен пробег на един TIR, който е от порядъка на 150 000 км, Scania R420 спестява на собственика си около 3 000 евро годишно.