Recurrent публикува резултатите от собствено проучване, чиято цел е да се определи ефектът от студеното време върху пробега на електрическите превозни средства. През зимата на 2022-2023 г. анализаторите събират данни за 10 000 електрически превозни средства от 18 модела. Оказва се, че средният пробег през зимата е 70.3% от нормалния диапазон. Това се дължи на факта, че когато живачният стълб падне, химичните и физичните реакции в батерията се забавят.
Освен това енергията се изразходва за отопление на салона, което също се отразява на пробега. Много електрически превозни средства вече са оборудвани с термопомпи, които рециклират излишната топлина, генерирана от батерията и двигателите, за да увеличат ефективността и да намалят загубата на пробег. Освен това електрическите автомобили с предварително загряване на батерията губят по-малко от другите.
Сред анализираните модели Audi e-tron от моделната година 2021-2022 показа най-малък спад в пробега при температура от 0°C (от 2023 г. това е Q8 e-tron). Зимният му пробег с едно зареждане е само с 16% по-малък от обичайния. По-специално поради термопомпата, която улавя до 3 kW електроенергия чрез преобразуване на отпадъчната топлина от двигателя.
Сравнително малко намаление на пробега - 23% - демонстрира Nissan Leaf от 2019 г. Интересното е, че сред собствениците, "изключително доволни" от своя Leaf, са шофьори от Аляска. Хечбекът дължи такава ефективност на отоплението на батерията, което се появи в новите модели.
Tesla Model 3, Model Y и Model X, които губят средно 24% от пробега си, също попаднаха в списъка на "отличниците". Извадката включва 4 375 модела Y, 4 576 модела 3 и 249 модела X. Предварителната подготовка на батерията и термопомпата им позволяват да поддържат приличен пробег и в студено време. Tesla патентова последния през 2021 г. и вече успя да го модернизира няколко пъти.
За сравнение Ford Mustang Mach-e при 0°C губи 34% от нормалния си пробег, Chevrolet Bolt – 42%, а Volkswagen ID.4 – 46%. При по-ниски температури резултатите са още по-лоши.