Отидете към основна версия

5 013 36

Toyota твърди, че електромобилите никога няма да доминират на пазара

  • toyota-
  • електромобили-
  • световен пазар-
  • тенденции

Японският автомобилен гигант Toyota продължава за търси алтернативни технологии, като твърди, че електрическите автомобили никога няма да заемат повече от една трета от автомобилния пазар.

Председателят на борда на най-големия производител на автомобили в света по обем на продажбите, Акио Тойода, каза по време на сесия за въпроси и отговори със служители, че електрическите автомобили не трябва да са приоритет

Според него трябва да се обръща доста по-голямо внимание на други технологии, като хибридни и водородни автомобили, върху които неговата компания вече се е съсредоточила сериозно, пише The Telegraph .

Тойода казва още, че привлекателността на електрическите автомобили е ограничена, защото един милиард души по света все още живеят без електричество, освен това те са скъпи и изискват инфраструктура за зареждане, за да работят.

Той е убеден, че електрическите превозни средства с батерии ще заемат само максимум 30% от пазара, а останалите 70% ще бъдат заети от превозни средства с различни горивни клетки, хибриди и автомобили с водород.

Тойода също отхвърли обвиненията, че Toyota е изостанала от конкурентите си в разработването на електрически превозни средства, подчертавайки, че автомобилният производител се фокусира върху алтернативни технологии и че е трудно „да се справя сам с тази задача“.

Години наред Toyoda насърчава "многостранен подход" и твърди, че клиентите трябва да могат да избират типа кола, която да отговаря на техните нужди и че преходът към електрически превозни средства няма да бъде толкова бърз, колкото някои прогнозират.

Това беше потвърдено от рекордното производство на автомобили на компанията, което през 2023 г. е над 10 милиона броя, и едновременно от ръста на продажбите за миналата годината, който е повече с цели 7%.

Коджи Сато, главен изпълнителен директор на Toyota, обеща миналата година, че Toyota ще продава 1.5 милиона електрически превозни средства с батерии годишно до 2026 г. и 3.5 милиона до 2030-а, което потвърждава горната теза за една трета от общите продажби. на марката.

Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 31 гласа.

Свързани новини