Японският автомобилен гигант Toyota продължава за търси алтернативни технологии, като твърди, че електрическите автомобили никога няма да заемат повече от една трета от автомобилния пазар.
Председателят на борда на най-големия производител на автомобили в света по обем на продажбите, Акио Тойода, каза по време на сесия за въпроси и отговори със служители, че електрическите автомобили не трябва да са приоритет
Според него трябва да се обръща доста по-голямо внимание на други технологии, като хибридни и водородни автомобили, върху които неговата компания вече се е съсредоточила сериозно, пише The Telegraph .
Тойода казва още, че привлекателността на електрическите автомобили е ограничена, защото един милиард души по света все още живеят без електричество, освен това те са скъпи и изискват инфраструктура за зареждане, за да работят.
Той е убеден, че електрическите превозни средства с батерии ще заемат само максимум 30% от пазара, а останалите 70% ще бъдат заети от превозни средства с различни горивни клетки, хибриди и автомобили с водород.
Тойода също отхвърли обвиненията, че Toyota е изостанала от конкурентите си в разработването на електрически превозни средства, подчертавайки, че автомобилният производител се фокусира върху алтернативни технологии и че е трудно „да се справя сам с тази задача“.
Години наред Toyoda насърчава "многостранен подход" и твърди, че клиентите трябва да могат да избират типа кола, която да отговаря на техните нужди и че преходът към електрически превозни средства няма да бъде толкова бърз, колкото някои прогнозират.
Това беше потвърдено от рекордното производство на автомобили на компанията, което през 2023 г. е над 10 милиона броя, и едновременно от ръста на продажбите за миналата годината, който е повече с цели 7%.
Коджи Сато, главен изпълнителен директор на Toyota, обеща миналата година, че Toyota ще продава 1.5 милиона електрически превозни средства с батерии годишно до 2026 г. и 3.5 милиона до 2030-а, което потвърждава горната теза за една трета от общите продажби. на марката.