29 Януари, 2024 10:20 5 035 36

Toyota твърди, че електромобилите никога няма да доминират на пазара

  • toyota-
  • електромобили-
  • световен пазар-
  • тенденции
Toyota твърди, че електромобилите никога няма да доминират на пазара - 1

Японският автомобилен гигант Toyota продължава за търси алтернативни технологии, като твърди, че електрическите автомобили никога няма да заемат повече от една трета от автомобилния пазар.

Председателят на борда на най-големия производител на автомобили в света по обем на продажбите, Акио Тойода, каза по време на сесия за въпроси и отговори със служители, че електрическите автомобили не трябва да са приоритет

Според него трябва да се обръща доста по-голямо внимание на други технологии, като хибридни и водородни автомобили, върху които неговата компания вече се е съсредоточила сериозно, пише The Telegraph .

Тойода казва още, че привлекателността на електрическите автомобили е ограничена, защото един милиард души по света все още живеят без електричество, освен това те са скъпи и изискват инфраструктура за зареждане, за да работят.

Той е убеден, че електрическите превозни средства с батерии ще заемат само максимум 30% от пазара, а останалите 70% ще бъдат заети от превозни средства с различни горивни клетки, хибриди и автомобили с водород.

Тойода също отхвърли обвиненията, че Toyota е изостанала от конкурентите си в разработването на електрически превозни средства, подчертавайки, че автомобилният производител се фокусира върху алтернативни технологии и че е трудно „да се справя сам с тази задача“.

Години наред Toyoda насърчава "многостранен подход" и твърди, че клиентите трябва да могат да избират типа кола, която да отговаря на техните нужди и че преходът към електрически превозни средства няма да бъде толкова бърз, колкото някои прогнозират.

Това беше потвърдено от рекордното производство на автомобили на компанията, което през 2023 г. е над 10 милиона броя, и едновременно от ръста на продажбите за миналата годината, който е повече с цели 7%.

Коджи Сато, главен изпълнителен директор на Toyota, обеща миналата година, че Toyota ще продава 1.5 милиона електрически превозни средства с батерии годишно до 2026 г. и 3.5 милиона до 2030-а, което потвърждава горната теза за една трета от общите продажби. на марката.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 31 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 жълтурко знае

    48 7 Отговор
    покрепям на 100%
  • 2 Име

    40 4 Отговор
    Ами няма, и това всеки с капка мозък може да го осъзнае. Тогава защо се натискат толкова с тези електрички и въвеждането им?
    Защото искат да направят притежанието на автомобил възможно най-трудно и повечето хора да се откажат.
  • 3 Коректен

    14 55 Отговор
    Притежавам Toyota, но този път бъркат. Електрическите коли дават нещо, което другите не могат- независимост по отношение на горивото. С електрическа кола всеки можа да инсталира соларни панели и да я зарежда без да се интересува от цената на нефта, водорода газта и т.н. Не е евтино сега, но с времето и технологиите ще стане достъпно за всички.

    Коментиран от #4, #7, #9, #10, #12, #13

  • 4 Име

    36 4 Отговор

    До коментар #3 от "Коректен":

    Кои са тези "всеки"? В големите градове повечето живеят под наем в малък апартамент, кой ще им позволи да сложат? Те дори не могат да си сложат обикновено зарядно към мрежата. Дори за тези които имат собствени къщи се изисква специално разрешително за слагане на соларни панели.
  • 5 Механик

    35 9 Отговор
    Електромобилите, такива каквоти са сега, а по-точно с тия батерии, нямат бъдеще, освен ако не бъдат наложени принудително. (Каквито опите се правят в момента.)
    Лек автомобил, тежащ три тона и половина, от което два и нещо се падат на батерия, която път се зарежда за половин ден, че дам може да те закара на 300 км. , не е алтернатива.
    Самият ел. двигател обаче е много по-подходящ а задвижване на автомобил, поради кривата си на максималн въртящ момент, която образно казано си е почти права.
    Но с тия батерии, няма как да стане.

    Коментиран от #36

  • 6 дядо поп

    20 4 Отговор
    И не лъже!
  • 7 БАЙ Х@Й ‼️

    30 4 Отговор

    До коментар #3 от "Коректен":

    Имаш ли представа колко соларки ще ти трябват за електрокара‼️❓
    А от връзката между напрежението и времето за зареждане ‼️❓
  • 8 Хохо Бохо

    15 4 Отговор
    Човекът казва, че другите 70% от автомобилите ще са хибридни и на водород, а не с бензин и нафта...
  • 9 Нощна тарифа

    21 6 Отговор

    До коментар #3 от "Коректен":

    Проблемът на зареждането от фотоволтаици е, че трябва да е през деня, когато обикновено колата не е вкъщи. Затова или трябва да се договориш някак електродружеството да ти закара тока до там, където ти е колата през деня (ако не е в движение), за което да си плащаш като поп, или другият вариант е да имаш две електрички - едната да е вечно закачена за фотоволтаика.

    Сега сигурно ще ни обясниш как денем ще продаваш скъпо на електрото, а вечер ще паразаруваш евтино на нощен ток, което не те прави особено "независим", или ще трябва да си инсталираш вкъщи и един 20-30 киловата батерии, които да ти зареждат електричката вечер с тока от панелите през деня. И в този случай сметката отива близо до още една електричка. Така че, тая работа с "независимото и евтино" каране на ток е много, ама много тегава.
  • 10 БАЙ Х@Й ‼️

    23 5 Отговор

    До коментар #3 от "Коректен":

    Каква независимост ти дава електрокарът, ако решиш да отидеш на почивка , на планина или море 🤔🤔🤔❓❓❓
  • 11 Голем морков

    6 1 Отговор
    A мойто АУТО е спиртеняк, че даже с червено вино и бира, пак минава из хендеците, стига да се не подлъзне некъде на некой завой...

    Коментиран от #25

  • 12 Боро

    15 6 Отговор

    До коментар #3 от "Коректен":

    И къде ще ги инсталираш тези панели? По най-елементарни изчисления за една кола с двигател 60 киловата (мощност, доста под средната) са необходими около 2 декара соларни панели, за да й се осигурят стотина километра дневен пробег. Само лятото.... А през зимата вятърни перки ли ще слагаме?

    Коментиран от #19, #22

  • 13 РЗС

    18 6 Отговор

    До коментар #3 от "Коректен":

    Електричките не можеш да ги зареждаш от панели, това е установен факт. През нощта няма слънце. В момента 1 киловат час в германия е от 0.8 евро до 1 евро. за 800 изминати километра съм платил 170 евро, което е много скъпо. Цената на електромобила е висока, зареждането е скъпо. А когато има достатъчно много хора с такива автомобили, не само че ще вдигнат цената на енергията навсякъде, но ще има и по-високи данъци. Отделно по тия коли ще има по-малко работа за сервизите, трудно се рециклират батериите, трудно се гасят при пожар. Пробега е далеч от това, което казват и то с много. ако дават 540 километра, реално можеш да минеш 350км с нормално каране и под 300 с 25 процента натискане. Не е препоръчително да зареждаш над 90 процента батерията и да пада под 10. реално имаш само 80 процента, за да пазиш живота на батерията. вкъщи зареждаш до 90 процента, като след 75 процента става супер бавно. нещо от рода на 1 процента на 3 часа. това го казвам от опит! да заредиш от 80 до 100 процента вкъщи, ако е възможно ще е за поне 30 часа реално!

    Коментиран от #14, #27

  • 14 Боро

    13 4 Отговор

    До коментар #13 от "РЗС":

    Може да се кара на панели. Най- ефективните соларни панели (1,7 кв.м.) дават 320 вата при максимално слънчево греене. Значи за да захраниш двигател от 60 киловата ще ти трябват някакви си 188 панела , които ще имат площ не повече от 350 кв.м. (заедно с поддържащите конструкции). Като се има в предвид, че такова слънце има само в пустините - а там място има колкото щеш, спокойно можеш да си теглиш една такава платформа. Така че - карай на воля... докато мръкне. Всъщност, като се замисля, това е теоретично, при КПД близо 100%. Но дерзайте, в пустинята и за колесар с площ 1 декар не е проблем да се движите.

    Коментиран от #18

  • 15 Ивелин Михайлов

    10 4 Отговор
    Отсега нататък Най-големият Исторически парк в света до Варна ще купува само Тойота!
  • 16 В нашата любима

    9 3 Отговор
    родна страна нещата не стоят точно така. Да мислим ли, че държавата ще се лиши от акциза на петролните горива по 1лв.на литър? При 4млн тона консумация това са над 4млрд. лв. Просто електромобилите у нас са малко, но като станат 10-20% и консумацията на петрол видимо намалее ще се вземат мерки. Ще се опитам да позная: Електромер във всеки електромобил и хибрид, пломбиран естествено като тези от енергото. Ако щеш зареждай от солара "без пари" електромера се върти и ще трябва да се плаща акциз. Разбира се всичко ще е осеяно с добри намерения - екологичност, зелена сделка и др. подобни. Сегашните електромери са безконтактни и полицията ще има данни дали си платил само като минеш покрай тях.
  • 17 гост

    7 17 Отговор
    Е как така , нали " твърдотелни" батерии , 1200 км с едно зареждане , хвърчащи коли , все " обещания" на същата Тойота , какво стана , пускаме кепенците , хахахха !! Че те ВЕЧЕ са повече от 30 процента , а ръста тепърва почва , до 2 години ще станат 50 , ееех , така навремето фалираха Крайслер и ГМ , че и Форд , щото не вярваха , че 8-ците ще станат екзотика , хахах !! Тойота ще е следващата Нокиа , ще се произвежда от китайски собственик с друга емблема !!
  • 18 Тук не си прав.

    9 5 Отговор

    До коментар #14 от "Боро":

    Един панел от 1кВтп. произвежда 1300кВтч еленергия за 1 година. Ако караш 13 000км. в годината и харчиш 25кВтч/100км ти трябват 3250кВтч, нека са 3900кВтч със загубите. Това са 3кВтп солари или 18кв. м. - колкото един гараж. През лятото ще имаш излишък от енергия и трябва енергото да я изкупува за сметка на консумираната през зимата еленергия. За да си по-спокоен може да имаш 5-10кВтп панели ако си насело или в къща с дворче, 10кВтп са 60кв.м. Естествео няма да ти е без пари защото енергото са мошеници. Изкупуват ти тока на 10ст/кВтч, а ти го продават по 27ст/кВтч.

    Коментиран от #20, #28

  • 19 Много, ама много

    3 2 Отговор

    До коментар #12 от "Боро":

    си зле със сметките.
  • 20 гост

    2 7 Отговор

    До коментар #18 от "Тук не си прав.":

    Никой не те кара да го продаваш на енергото , има борса и един куп търговци на ток ! А и самото енерго скоро ще вдигне изкупните цени , щото от догодина борсата ще е за целия ЕС ,а не само за България !!

    Коментиран от #24

  • 21 Госあ

    16 5 Отговор
    Само да кажа, че тези хора от Тойота, не са никак глупави. А това, че някой е решила да прави кинти от въздуха и държавна спекула е друг въпрос

    Коментиран от #23

  • 22 гост

    3 12 Отговор

    До коментар #12 от "Боро":

    Със 2 декара панели ще захраниш цяло село , барабар с електромобилите бе , опорко , хахаха !! Това са по най-песимистични сметки над 300 квт инсталирана мощност и то със старите панели , а новите дават поне 30 % отгоре !! Със толкова мощност има поне 20 търговеца , които ще ти изкупят всичкия ток за 10 години напред на над борсовата цена , можеш направо да се пенсионираш и да тръгваш по круизи !!
  • 23 истина ти казвам

    3 4 Отговор

    До коментар #21 от "Госあ":

    Иди и го обясни това на джендърляка!
  • 24 А какво

    11 1 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    ще си правиш излишния ток през лятото, кои са тези дето ще го изкупят, ти в България ли живееш или в Норвегия? На всичко отгоре го пускаш в ниското напрежение 220/380 В и енергото ще ти начисли такса пренос и преобразуване въпреки, че го продава на съседа ти. По-големи мошеници от тях са само ВиК, но и това не е сигурно, има виц по въпроса.
  • 25 Бай Ху (By Who)

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "Голем морков":

    Наздраве колега! Глей само да не вържеш кънките.
  • 26 Коректен

    4 6 Отговор
    Независимост означава да не зависиш от руски нефт и от русия. Не се учудвам от острия хейт имайки в предвид пишещите тролове тук. За орките най-важно е да нямаме собствени енергийни източници, били те слънце, вятър или собствен газ. Затова и Румъния и Турция се избиват да помпят газ в Черно море, а ние не. Ако сметките с панелите не излизаха нямаше цяла Европа да е с покриви със соларни панели.
  • 27 Лъжеш нагло

    2 2 Отговор

    До коментар #13 от "РЗС":

    Толкова лъжи написа, че е абсолютно невъзможно дори клип да си гледал за зареждане на електромобил, камо ли да си чел статия, а да го притежаваш е абсурд.

    Като започнем с цената на тока в Германия, да стигнем до абсурда, че в последните проценти от домашен контакт се зареждали бавно. По бавно се зареждат само на бърза зарядна станция, защото се ограничава мощността при малки проценти, но такава мощност домашният контакт не може да осигури и там няма намаляване на скоростта.
  • 28 Добре смяташ

    4 4 Отговор

    До коментар #18 от "Тук не си прав.":

    Само една лека корекция, ако позволиш. Електромобили те харчат най-много на магистрала, а дори там Тесла с хиляда коня харчи по-малко от 25 с които си направил сметките. В ежедневието харчат по 20. Тоест на теория 2 киловата са достатъчни за нетното потребление. 3 киловата произвеждат за около 20 000 километра годишно и струват 2000 лв., като ще работят следващите 30 години

    Също така има една тънка подробност, че голяма част от хората дори да имат възможност няма да имат желание да си инсталират фотоволтаици защото им се струва сложно, скъпо, нерентабилно и още там каквото написаха по-надолу в коментарите. Затова едни други хора ще ги построят върху паркингите на които първите паркират и ще им плащат по 2000 лв на година за да заредят 20 000 км и всички ще са доволни.

    Коментиран от #29

  • 29 Когато се смята

    5 4 Отговор

    До коментар #28 от "Добре смяташ":

    консумация на някакъв комплексен товар - елдвигател, бордови компютър, осветление/фарове/запалка за цигари , мултимедия, климатик/троник/ термопомпа, зарядни за телефон, лаптоп винаги се взема максимално възможната консумация. Ако електромерът ти в къщи показва, че си заредил 100кВтч в батерията са влезли 95кВтч., но можеш да изтеглиш от нея 90кВтч и само 80кВтч да отидат за мотора. Има радиатор за охлаждане на батерията, а също и за охлаждане на редуктора. Има класически спирачки за внезапно спиране, не е само рекуперативната електромагнитна такава. Нявсякъде "изтича" енергия и тя винаги е от акумулатора.

    Коментиран от #30

  • 30 Е именно де

    1 1 Отговор

    До коментар #29 от "Когато се смята":

    Ето ти тук едно измерване на разходът на десетки различни електромобили. Можеш да сложиш 10% загуби при зареждането и да сметнеш колко е средния разход? Както виждаш до 20 добутват заедно с отоплението през зимата

    Коментиран от #31, #32

  • 31 Разходът на

    3 3 Отговор

    До коментар #30 от "Е именно де":

    един електромобил зависи от това с каква скорост го караш. Тесла направи експеримент и измина почти 1100км при скорост 40км/ч по равен път. Ако караш обаче по магистрала с 130км/ч ще изминеш не повече от 350-400км. При градско каране и задръстване елколите са доста по-икономични от тия с ДВГ. При елколите колкото по-бавно се карат по-далече стигат, а при тия с ДВГ има оптимална скорост за максимален пробег (обикновено 90-100км/ч). Едва ли ще караш по магистрала с Тесла по-бавно от максимално позволената, затова ли си си купил такава пъргава и скъпа кола.
  • 32 И друго пропуснах,

    2 1 Отговор

    До коментар #30 от "Е именно де":

    разходът на елколите се дава като изразходено количество в кВтч на 100км път от батерията, а не на изразходваната от мрежата еленергия (която плащаш) минаваща през зарядното и влизаща в батерията със загуби от преобразуане и съхранение.

    Коментиран от #33

  • 33 Пропуснал съм видеото

    0 3 Отговор

    До коментар #32 от "И друго пропуснах,":

    Не е излязъл в предишния коментар. Към този разход трябва да добавиш 10% загуби при зареждане за да получиш колко енергия от мрежата е заредена

    Коментиран от #34

  • 34 Пуснете

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "Пропуснал съм видеото":

    видео с тест СЕГА!!!
  • 35 ПоКУРко

    2 0 Отговор
    Чета коментарите и се чудя само едно нещо?!? Всички са или Адски Фантазьори или Адски Глупаво-Неграмотни Индивиди! Ако въобще има някаква разлика между тях?!?
  • 36 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "Механик":

    Ти май си механик само на москвичи. Лек автомобил, тежащ три тона и половина, от което два и нещо се падат на батерия.......цитирам те. Кажи ми кой е този автомобил? Дори Сайбъртрака(а това се води камион) не тежи толкова, батерията му няма и половината от теглото. Не пиши глупости без да имаш и най малко понятие.