Японският автомобилен гигант Toyota продължава за търси алтернативни технологии, като твърди, че електрическите автомобили никога няма да заемат повече от една трета от автомобилния пазар.
Председателят на борда на най-големия производител на автомобили в света по обем на продажбите, Акио Тойода, каза по време на сесия за въпроси и отговори със служители, че електрическите автомобили не трябва да са приоритет
Според него трябва да се обръща доста по-голямо внимание на други технологии, като хибридни и водородни автомобили, върху които неговата компания вече се е съсредоточила сериозно, пише The Telegraph .
Тойода казва още, че привлекателността на електрическите автомобили е ограничена, защото един милиард души по света все още живеят без електричество, освен това те са скъпи и изискват инфраструктура за зареждане, за да работят.
Той е убеден, че електрическите превозни средства с батерии ще заемат само максимум 30% от пазара, а останалите 70% ще бъдат заети от превозни средства с различни горивни клетки, хибриди и автомобили с водород.
Тойода също отхвърли обвиненията, че Toyota е изостанала от конкурентите си в разработването на електрически превозни средства, подчертавайки, че автомобилният производител се фокусира върху алтернативни технологии и че е трудно „да се справя сам с тази задача“.
Години наред Toyoda насърчава "многостранен подход" и твърди, че клиентите трябва да могат да избират типа кола, която да отговаря на техните нужди и че преходът към електрически превозни средства няма да бъде толкова бърз, колкото някои прогнозират.
Това беше потвърдено от рекордното производство на автомобили на компанията, което през 2023 г. е над 10 милиона броя, и едновременно от ръста на продажбите за миналата годината, който е повече с цели 7%.
Коджи Сато, главен изпълнителен директор на Toyota, обеща миналата година, че Toyota ще продава 1.5 милиона електрически превозни средства с батерии годишно до 2026 г. и 3.5 милиона до 2030-а, което потвърждава горната теза за една трета от общите продажби. на марката.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 жълтурко знае
10:25 29.01.2024
2 Име
Защото искат да направят притежанието на автомобил възможно най-трудно и повечето хора да се откажат.
10:33 29.01.2024
3 Коректен
Коментиран от #4, #7, #9, #10, #12, #13
10:33 29.01.2024
4 Име
До коментар #3 от "Коректен":
Кои са тези "всеки"? В големите градове повечето живеят под наем в малък апартамент, кой ще им позволи да сложат? Те дори не могат да си сложат обикновено зарядно към мрежата. Дори за тези които имат собствени къщи се изисква специално разрешително за слагане на соларни панели.10:38 29.01.2024
5 Механик
Лек автомобил, тежащ три тона и половина, от което два и нещо се падат на батерия, която път се зарежда за половин ден, че дам може да те закара на 300 км. , не е алтернатива.
Самият ел. двигател обаче е много по-подходящ а задвижване на автомобил, поради кривата си на максималн въртящ момент, която образно казано си е почти права.
Но с тия батерии, няма как да стане.
Коментиран от #36
10:48 29.01.2024
6 дядо поп
10:48 29.01.2024
7 БАЙ Х@Й ‼️
До коментар #3 от "Коректен":
Имаш ли представа колко соларки ще ти трябват за електрокара‼️❓А от връзката между напрежението и времето за зареждане ‼️❓
10:59 29.01.2024
8 Хохо Бохо
10:59 29.01.2024
9 Нощна тарифа
До коментар #3 от "Коректен":
Проблемът на зареждането от фотоволтаици е, че трябва да е през деня, когато обикновено колата не е вкъщи. Затова или трябва да се договориш някак електродружеството да ти закара тока до там, където ти е колата през деня (ако не е в движение), за което да си плащаш като поп, или другият вариант е да имаш две електрички - едната да е вечно закачена за фотоволтаика.Сега сигурно ще ни обясниш как денем ще продаваш скъпо на електрото, а вечер ще паразаруваш евтино на нощен ток, което не те прави особено "независим", или ще трябва да си инсталираш вкъщи и един 20-30 киловата батерии, които да ти зареждат електричката вечер с тока от панелите през деня. И в този случай сметката отива близо до още една електричка. Така че, тая работа с "независимото и евтино" каране на ток е много, ама много тегава.
11:06 29.01.2024
10 БАЙ Х@Й ‼️
До коментар #3 от "Коректен":
Каква независимост ти дава електрокарът, ако решиш да отидеш на почивка , на планина или море 🤔🤔🤔❓❓❓11:11 29.01.2024
11 Голем морков
Коментиран от #25
11:16 29.01.2024
12 Боро
До коментар #3 от "Коректен":
И къде ще ги инсталираш тези панели? По най-елементарни изчисления за една кола с двигател 60 киловата (мощност, доста под средната) са необходими около 2 декара соларни панели, за да й се осигурят стотина километра дневен пробег. Само лятото.... А през зимата вятърни перки ли ще слагаме?Коментиран от #19, #22
12:12 29.01.2024
13 РЗС
До коментар #3 от "Коректен":
Електричките не можеш да ги зареждаш от панели, това е установен факт. През нощта няма слънце. В момента 1 киловат час в германия е от 0.8 евро до 1 евро. за 800 изминати километра съм платил 170 евро, което е много скъпо. Цената на електромобила е висока, зареждането е скъпо. А когато има достатъчно много хора с такива автомобили, не само че ще вдигнат цената на енергията навсякъде, но ще има и по-високи данъци. Отделно по тия коли ще има по-малко работа за сервизите, трудно се рециклират батериите, трудно се гасят при пожар. Пробега е далеч от това, което казват и то с много. ако дават 540 километра, реално можеш да минеш 350км с нормално каране и под 300 с 25 процента натискане. Не е препоръчително да зареждаш над 90 процента батерията и да пада под 10. реално имаш само 80 процента, за да пазиш живота на батерията. вкъщи зареждаш до 90 процента, като след 75 процента става супер бавно. нещо от рода на 1 процента на 3 часа. това го казвам от опит! да заредиш от 80 до 100 процента вкъщи, ако е възможно ще е за поне 30 часа реално!Коментиран от #14, #27
12:18 29.01.2024
14 Боро
До коментар #13 от "РЗС":
Може да се кара на панели. Най- ефективните соларни панели (1,7 кв.м.) дават 320 вата при максимално слънчево греене. Значи за да захраниш двигател от 60 киловата ще ти трябват някакви си 188 панела , които ще имат площ не повече от 350 кв.м. (заедно с поддържащите конструкции). Като се има в предвид, че такова слънце има само в пустините - а там място има колкото щеш, спокойно можеш да си теглиш една такава платформа. Така че - карай на воля... докато мръкне. Всъщност, като се замисля, това е теоретично, при КПД близо 100%. Но дерзайте, в пустинята и за колесар с площ 1 декар не е проблем да се движите.Коментиран от #18
12:40 29.01.2024
15 Ивелин Михайлов
12:42 29.01.2024
16 В нашата любима
12:44 29.01.2024
17 гост
12:51 29.01.2024
18 Тук не си прав.
До коментар #14 от "Боро":
Един панел от 1кВтп. произвежда 1300кВтч еленергия за 1 година. Ако караш 13 000км. в годината и харчиш 25кВтч/100км ти трябват 3250кВтч, нека са 3900кВтч със загубите. Това са 3кВтп солари или 18кв. м. - колкото един гараж. През лятото ще имаш излишък от енергия и трябва енергото да я изкупува за сметка на консумираната през зимата еленергия. За да си по-спокоен може да имаш 5-10кВтп панели ако си насело или в къща с дворче, 10кВтп са 60кв.м. Естествео няма да ти е без пари защото енергото са мошеници. Изкупуват ти тока на 10ст/кВтч, а ти го продават по 27ст/кВтч.Коментиран от #20, #28
13:05 29.01.2024
19 Много, ама много
До коментар #12 от "Боро":
си зле със сметките.13:15 29.01.2024
20 гост
До коментар #18 от "Тук не си прав.":
Никой не те кара да го продаваш на енергото , има борса и един куп търговци на ток ! А и самото енерго скоро ще вдигне изкупните цени , щото от догодина борсата ще е за целия ЕС ,а не само за България !!Коментиран от #24
13:22 29.01.2024
21 Госあ
Коментиран от #23
13:24 29.01.2024
22 гост
До коментар #12 от "Боро":
Със 2 декара панели ще захраниш цяло село , барабар с електромобилите бе , опорко , хахаха !! Това са по най-песимистични сметки над 300 квт инсталирана мощност и то със старите панели , а новите дават поне 30 % отгоре !! Със толкова мощност има поне 20 търговеца , които ще ти изкупят всичкия ток за 10 години напред на над борсовата цена , можеш направо да се пенсионираш и да тръгваш по круизи !!13:28 29.01.2024
23 истина ти казвам
До коментар #21 от "Госあ":
Иди и го обясни това на джендърляка!13:28 29.01.2024
24 А какво
До коментар #20 от "гост":
ще си правиш излишния ток през лятото, кои са тези дето ще го изкупят, ти в България ли живееш или в Норвегия? На всичко отгоре го пускаш в ниското напрежение 220/380 В и енергото ще ти начисли такса пренос и преобразуване въпреки, че го продава на съседа ти. По-големи мошеници от тях са само ВиК, но и това не е сигурно, има виц по въпроса.13:32 29.01.2024
25 Бай Ху (By Who)
До коментар #11 от "Голем морков":
Наздраве колега! Глей само да не вържеш кънките.14:22 29.01.2024
26 Коректен
17:41 29.01.2024
27 Лъжеш нагло
До коментар #13 от "РЗС":
Толкова лъжи написа, че е абсолютно невъзможно дори клип да си гледал за зареждане на електромобил, камо ли да си чел статия, а да го притежаваш е абсурд.Като започнем с цената на тока в Германия, да стигнем до абсурда, че в последните проценти от домашен контакт се зареждали бавно. По бавно се зареждат само на бърза зарядна станция, защото се ограничава мощността при малки проценти, но такава мощност домашният контакт не може да осигури и там няма намаляване на скоростта.
17:59 29.01.2024
28 Добре смяташ
До коментар #18 от "Тук не си прав.":
Само една лека корекция, ако позволиш. Електромобили те харчат най-много на магистрала, а дори там Тесла с хиляда коня харчи по-малко от 25 с които си направил сметките. В ежедневието харчат по 20. Тоест на теория 2 киловата са достатъчни за нетното потребление. 3 киловата произвеждат за около 20 000 километра годишно и струват 2000 лв., като ще работят следващите 30 годиниСъщо така има една тънка подробност, че голяма част от хората дори да имат възможност няма да имат желание да си инсталират фотоволтаици защото им се струва сложно, скъпо, нерентабилно и още там каквото написаха по-надолу в коментарите. Затова едни други хора ще ги построят върху паркингите на които първите паркират и ще им плащат по 2000 лв на година за да заредят 20 000 км и всички ще са доволни.
Коментиран от #29
18:11 29.01.2024
29 Когато се смята
До коментар #28 от "Добре смяташ":
консумация на някакъв комплексен товар - елдвигател, бордови компютър, осветление/фарове/запалка за цигари , мултимедия, климатик/троник/ термопомпа, зарядни за телефон, лаптоп винаги се взема максимално възможната консумация. Ако електромерът ти в къщи показва, че си заредил 100кВтч в батерията са влезли 95кВтч., но можеш да изтеглиш от нея 90кВтч и само 80кВтч да отидат за мотора. Има радиатор за охлаждане на батерията, а също и за охлаждане на редуктора. Има класически спирачки за внезапно спиране, не е само рекуперативната електромагнитна такава. Нявсякъде "изтича" енергия и тя винаги е от акумулатора.Коментиран от #30
18:37 29.01.2024
30 Е именно де
До коментар #29 от "Когато се смята":
Ето ти тук едно измерване на разходът на десетки различни електромобили. Можеш да сложиш 10% загуби при зареждането и да сметнеш колко е средния разход? Както виждаш до 20 добутват заедно с отоплението през зиматаКоментиран от #31, #32
19:19 29.01.2024
31 Разходът на
До коментар #30 от "Е именно де":
един електромобил зависи от това с каква скорост го караш. Тесла направи експеримент и измина почти 1100км при скорост 40км/ч по равен път. Ако караш обаче по магистрала с 130км/ч ще изминеш не повече от 350-400км. При градско каране и задръстване елколите са доста по-икономични от тия с ДВГ. При елколите колкото по-бавно се карат по-далече стигат, а при тия с ДВГ има оптимална скорост за максимален пробег (обикновено 90-100км/ч). Едва ли ще караш по магистрала с Тесла по-бавно от максимално позволената, затова ли си си купил такава пъргава и скъпа кола.22:34 29.01.2024
32 И друго пропуснах,
До коментар #30 от "Е именно де":
разходът на елколите се дава като изразходено количество в кВтч на 100км път от батерията, а не на изразходваната от мрежата еленергия (която плащаш) минаваща през зарядното и влизаща в батерията със загуби от преобразуане и съхранение.Коментиран от #33
22:50 29.01.2024
33 Пропуснал съм видеото
До коментар #32 от "И друго пропуснах,":
Не е излязъл в предишния коментар. Към този разход трябва да добавиш 10% загуби при зареждане за да получиш колко енергия от мрежата е зареденаКоментиран от #34
08:20 30.01.2024
34 Пуснете
До коментар #33 от "Пропуснал съм видеото":
видео с тест СЕГА!!!23:20 30.01.2024
35 ПоКУРко
15:13 04.02.2024
36 гост
До коментар #5 от "Механик":
Ти май си механик само на москвичи. Лек автомобил, тежащ три тона и половина, от което два и нещо се падат на батерия.......цитирам те. Кажи ми кой е този автомобил? Дори Сайбъртрака(а това се води камион) не тежи толкова, батерията му няма и половината от теглото. Не пиши глупости без да имаш и най малко понятие.23:58 14.02.2024