16 Февруари, 2024 10:59 14 373 36

Собствениците на електромобили ще плащат огромни застраховки

  • електромобили-
  • застраховки-
  • щети
Собствениците на електромобили ще плащат огромни застраховки - 1
Снимки: Shutterstock

Електрическите превозни средства имат по-ниски разходи за поддръжка и обслужване от тези, оборудвани с двигатели с вътрешно горене. Или поне така твърдят производителите. Но ремонтът при злополука може да да се окаже значително по-скъп, много по-скъп. Особено ако дори и при лек удар е засегната батерията на електромобила. Поради тази причина застраховките за електромобили стават по-високи.

Както съобщава Auto Motor & Sport, застрахователните премии за електрически превозни средства в момента растат до небето. Причината са по-високите разходи за ремонт на електрически превозни средства в сравнение с колите с двигатели с вътрешно горене. „Особено при пълно каско застраховка за електрически автомобили, която покрива и щети по батериите, е силно завишена. Пполиците вече в са доста по-високи от тези за сравними модели с двигатели с вътрешно горене. Пряко сраннение може да се направи с модели, като Fiat 500, Hyundai Kona и Renault Kangoo, които имат и версии с ДВГ, и такива само на ток“, съобщава изданието.

Забележителното е, че когато става въпрос за застраховка Гражданска отговорност на моторните превозни средства, електрическите автомобили причиняват средно пет до десет процента по-малко злополуки от сравнимите коли с двигатели с вътрешно горене. При пълното застраховане те са с около 20 процента по-малко, казва Генералната асоциация на застрахователите (GDV). Но размерът на щетите на превозно средство очевидно е значително по-висок. „GDV сравнява 37 подобни модела с двигатели с вътрешно горене и с електрически двигатели. Резултатът: Разходите за ремонт на електрическите превозни средства са средно с 30 до 35 процента по-високи от тези на техните "колеги" с двигатели с вътрешно горене“.

Собствениците на електромобили ще плащат огромни застраховки

Като цяло разходите за ремонт на нови автомобили са нараснали рязко, отчасти защото в днешните модели се монтират все повече сензори и системи за подпомагане. Например, ако предна маска трябва да бъде сменена дори след лека катастрофа, това вече не засяга само обичайните ултразвукови сензори на системата за помощ при паркиране, но вероятно и скъпата радарна или лидарна технология за дистанционните и асистентите за автономно шофиране. Предно стъкло с камери, прикрепени зад него, причинява повече разходи и усилия при смяна, тъй като камерата трябва да бъде повторно калибрирана, включително да се направи и тестово шофиране. А тези екстри са присъщи основно за електромобилите.

Това развитие на електрониката засяга всички нови автомобили, включително и тези с двигатели с вътрешно горене, но при последните е по-слабо изразено. Освен това при електрическите автомобили има допълнителен разходен фактор, който е изключително скъп: батерията. Според GDV несигурността при работа с повредени електрически автомобили води до високи разходи, „защото някои от тях се съхраняват под карантина за много дълго време. Батериите в повредените електрически автомобили трябва да бъдат проверени бързо, рисковете от пожар трябва да бъдат изключени рано и периодите на карантинно съхранение трябва да бъдат възможно най-кратки“, казва Хайнц Гресел, председател на комитета за автомобилно застраховане на GDV.

Повредените литиево-йонни батерии представляват риск от пожар, поради което прагът на инхибиране за смяната им е доста нисък от съображения за безопасност. Застрахователите обаче отбелязват, че сервизите не винаги могат да разчетат данните за батерията. Производителите ще трябва да осигурят по-добър достъп до данните. Това трябва да се направи за да предотврати някои смени на батерията, които всъщност да не са необходими. Независимо от това, ремонтирано електрическо превозно средство с предишни повреди, но без сменена батерия вероятно ще бъде по-трудно за продажба от автомобил с ремонтиран двигател с вътрешно горене.

Собствениците на електромобили ще плащат огромни застраховки

В допълнение към батериите има още една специална характеристика, която увеличава разходите, особено за електрическите превозни средства: тенденцията да се произвеждат големи части от каросерията в едно парче. „След електрическия пионер Tesla, Toyota, Hyundai, Ford и отскоро Volvo също разчитат на така нареченото Giga-Casting. Това означава , че производителите спестяват производствени разходи, но в същото време се увеличават разходите за ремонт в сервизите“, посочват от Auto Motor & Sport.

Застрахователните експерти очакват застрахователните премии за електрически превозни средства да продължат да растат, което в крайна сметка може да застраши приемането на технологията за задвижване, като масова. Всъщност няколко компании за коли под наем наскоро обявиха, че ще намалят запасите си от електрически превозни средства. Те оправдаха това, особено за марката Tesla, с несигурни перспективи за остатъчна стойност и по-високи разходи за ремонт в сравнение с колите с двигатели с вътрешно горене .

По информация на focus.de, първите шофьори на електромобили вече отчитат увеличение на премиите за електромобилите си. Собствениците на автомобили обаче не трябва непременно да се примиряват с това: увеличението на премията води до специално право на прекратяване, така че можете да промените застраховката незабавно. Някои застрахователи също предлагат премии специално за електрически превозни средства. Всички те обаче поскъпват и тенденцията е за продължаващо поскъпване, което може да доведе до 50-процентно увеличение на застраховките за електромобили.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 28 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 От сервиза

    44 4 Отговор
    Разходите за ремонт при повреда на батерията примерно за електричките на Ауди или Порше е от порядъка над 60 000-80 000 евра.Няма частичен ремонт,всичко се сменя анблок.Сами преценете възможностите си когато решите да купувате.С Тесла нещата не изглеждат много по различно.

    Коментиран от #8, #26

  • 2 ЕВРОНЮЗ

    24 5 Отговор
    😂 😂 😂 Това е като газовите уредби през 80-те години.. Колкото по се правиш на дявол, толкова по ти го вкарват
  • 3 Ибре, дебре

    39 3 Отговор
    Тез пък електрички и батериите им са по-крехки и от писани яйца. Всичко е много хубаво и прекрасно, докато Слънцето и Луната са в правилните фази. А нещо се обърка, а си се наиграл юнашки.

    То при всички нови автомобили е така. "Балансът" на системите им се държи на честна дума и парче дъвка!
  • 4 Няма такова нещо

    34 7 Отговор
    цитат - "Електрическите превозни средства имат по-ниски разходи за поддръжка и обслужване"

    Няма такова нещо.

    Само липсата на моторно масло е единствената разлика в подръжката и обслужването.

    Всичко друго е в пъти по-скъпо от овтомобилите с двигател

    Коментиран от #12

  • 5 Ох на батю много бавено заточвам

    38 3 Отговор
    бръснача, а след това и сатъра като дойде време и бат. да изхвърлят.Ще ми плащат по 5 бона на батерия и ще им даваме портокол за да могат да си бракуват колата.Няма къде да бягате в Европата яжте банани за утеха.Поздрави от Брюксел!
  • 6 Член на КЗП

    14 7 Отговор
    Статията е написана от застоховател, личи от термините и инверсията в изречениятата.
  • 7 тъй шъй

    33 4 Отговор
    Пощадете ги тия елкари де. Всеки ден нов удар върху тях. Ми защитниците им и те имат нерви, и те са хора. А вчера БМВ казва, че никога не могат да се доближат до цената на аналогичен ДВГ. Има тук едни електолюбители, лошо ще им стане. Пак ще публикуват официална стъкмистика и ще разобличават тези неверни твърдения самоотвержено.

    Коментиран от #20

  • 8 Антиелектрика

    35 8 Отговор

    До коментар #1 от "От сервиза":

    Има и още. Теглото на електически автомобил е с 35-45% по-високо от теглото на същия автомобил, но с ДВГ. От тук разходите за гуми, окачване, спирачки също ще са по-високи.

    Коментиран от #10, #13, #25

  • 9 Бай Иван

    25 7 Отговор
    Като добавим и дървеното окачване, нещата за електричките стават оле мале.

    Коментиран от #27

  • 10 Субар

    27 6 Отговор

    До коментар #8 от "Антиелектрика":

    Поздрави!
    Аз съм бившият BOXER ! Преди време спорихме за електрокарите и ти ми промени мнението.
    Сега мога да ти кажа още един минус на електричките: американските ел. пикапи не могат да ги удържат мантинелите и бетонните заграждения по магистралите, понеже са значително по-тежки от обикновените автомобили. Това е още една причина да им вдигнат застраховките!
  • 11 Будител

    25 10 Отговор
    Преди седмица пътувах от Хамбург за Берлин...в 6:30 сутринта...в обратна посока , казаха по радиото че е затворена магистралата заради катастрофа...валеше сняг...пътя беше побелял маркировката на места не се виждаше....карах бавно с 150-160...по едно време гледам сини буркани и в мойта посока....понамалих....и една елка беше прелетяла от другата посока в моята през мантинелата...всички капаци и врати бяха се отворили но беше кацнал и чаркалаците му бяха се пръснали в две платна и пошицията регулираше движението да минава само в едно платно...
    Та елките не си струват парите...просто са един много рекламиран и натрапван боклук....

    Коментиран от #36

  • 12 киселото грозде

    3 10 Отговор

    До коментар #4 от "Няма такова нещо":

    Запознай се първо с цените, след това пиши.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 13675

    7 11 Отговор
    Застрахователните, май не осъзнават как се самоубиват. Като вдигайте, отказват хората и после ще ми застраховател х... я
  • 15 Еликтричар

    14 0 Отговор
    Айде пак оправдания как да ни го набият по дълбоко
  • 16 Оня с коня

    12 0 Отговор
    Я казувах ли ви, че винтовер четата нр струат? Пак ми ги фалете. Аре нема нужда!!!
  • 17 хр.грозев предателят

    12 2 Отговор
    Естествено ,че ремонтът ще е по скъп когато ги пълнят с нужни и не нужни датчик, сензор колата вече не кола а е подвижна дискотека със сменящи вътре осветление какви ли не простоtии. Събрана е от евтина пластмаса а иначе цената е 40-50 хиляди започва. Но двигателят едва, едва изкарва 60.000 или 90.000 хиляди километра след гаранционният започва ходене по мъките.
  • 18 Реално

    3 9 Отговор
    А ти какво искаш? P100D 800 коня на 2 моста 100 за 2.5 сек или PLAID с 328 км/ч и 100-200 за 3.9 сек. и да не плащаш? Като ти е скъпо - Dacia Spring, без да мрънкаш. Тарикат мъж не църка.
  • 19 Колко много

    5 18 Отговор
    коментари от хора които никога в живота си няма да могат да си позволят електричка, обаче се изказват все едно са експерти. Смешници
  • 20 Баце

    2 16 Отговор

    До коментар #7 от "тъй шъй":

    В твоя свят е тъй. В реалният НЯМА по-добро от 4х4 на 2 моста РЯЗ да ти къса веждите всеки път и да харчи 2 лв на 100. Няма. Няма и да има.

    Живи и здрави! и ако пушиш с гърнето, най-напред го заусти с тръба от абсорбатор директно в купето. Хора сме, дишаме въздух, не гняс. Който пуши да си го души.

    Коментиран от #22, #23, #30

  • 21 Бай Даньо

    3 7 Отговор
    Скъпи са другари скъпи са и засраховките им и не са за всеки , точно затова още дълго ще ги заглеждате кой е зад волана на Теслата ...

    Коментиран от #31

  • 22 кво не пушат

    12 0 Отговор

    До коментар #20 от "Баце":

    хубо виж

  • 23 тъй шъй

    9 0 Отговор

    До коментар #20 от "Баце":

    Ей съсипа ги тия вежди, ама зад тях сигурно на омлет става веществото. Умните хора са го измислили. Няма нищо по-добро за прехода, който очевидно ще продължи десетилетия, от хибрида. Това е най-екологичният комплексно превоз, икономичен, с малки разходи и тн предимства. Не ме съветвай да вкарам ауспуха в купето, защото аз бих предложил да вечеряш батерия, не е умно. Всъщност от ауспуха на хибрида излизат газове само в 40% от времето в града. Отдавна хибридите опъват повече от прехвалени дизели, но вежди не късат.
  • 24 Каквото и да пишете за електромобилите

    2 13 Отговор
    Бъдещето е ясно, както и това, че последният комунист и дизел ще пукнат в губернийката България !

    Коментиран от #33

  • 25 гост

    0 5 Отговор

    До коментар #8 от "Антиелектрика":

    глупости
  • 26 гост

    0 8 Отговор

    До коментар #1 от "От сервиза":

    Направо ги закръгли на 500 хиляди евра разходите за батерията :)))))))))). На теб не ти харесва по друга причина, ако намалеят балъците с двг ще ти падне и работата нали :)

    Коментиран от #35

  • 27 1 максимум

    1 4 Отговор

    До коментар #9 от "Бай Иван":

    е Ай кюто на всички коментиращи и цъкащи + или -
  • 28 Иво

    2 10 Отговор
    Имам тесла на 230000 мили .Само четири чифта гуми съм сменил нищо друго

    Коментиран от #32

  • 29 Гост

    4 1 Отговор
    И това го беше казал някой, тук. И за това му се смяха електричарите. Ето, падна още една опорка на електромобилната илюзия.
  • 30 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #20 от "Баце":

    Заради твоят електрокар ли ТЕЦ пуши повече?
  • 31 Хайл 14/88

    5 1 Отговор

    До коментар #21 от "Бай Даньо":

    Само идиот може да си купи електричка и да мисли че е на далавера.електричките ТРЯБВА ДА СЕ ЗАБРАНЯТ СЪС ЗАКОН КАТО ОБЩЕСТВЕНО ОПАСНИ
  • 32 Хайл 14/88

    2 2 Отговор

    До коментар #28 от "Иво":

    Ладата ми е на 500 000 и още е с оригиналните гуми,ама скоро ще ги сменям че почнаха да се износват
  • 33 Хайл 14/88

    3 0 Отговор

    До коментар #24 от "Каквото и да пишете за електромобилите":

    Ганюф тупо купиле електричарско ЕЛЕКТРИЧКИТЕ ЗАГИВАТ БЕЗ СУБСИДИИТЕ И ЩЕ НАТУПКАТ ДА ПЛАЩАТ НЕ САМО СКЪПИ ЗАСТРАХОВКИ АМИ ДАНЪЦИ И ТОКА ЩЕ ПОСКЪПНЕ,само още малко будали да се набутат с миксер с колела. Туп си и туп ще си останеш
  • 34 Турбодизел

    3 0 Отговор
    Дизели, дизели, искам турбодизели!!!
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Добре, че

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Будител":

    не си карал бързо, че е можело да минеш през някоя част от катастрофиралия автомобил и да нарежеш гумите.