Toyota намери начин да възобнови производството на Land Cruiser 300. Автомобилният гигант получи разрешение да рестартира заводите след скандал, свързан с фалшифицирането на данни на дизеловите двигатели, доставени от изпълнителя Toyota Industries Corporation (TICO).
Скандалът доведе до разследване и затваряне на четири фабрики в Япония. Сега Toyota отново пуска поточната линия в Ешивара, но засега ще правят автомобили само за износ.
Производството на новата Toyota Land Cruiser 300, класическия Land Cruiser 70 и Lexus LX ще бъде възобновено в Йошивара. Първоначално беше планирано сглобяването да бъде подновено на 1 февруари, но датата беше отлагана няколко пъти, спирайки на 13 февруари.
А на 26 февруари ще се възобнови сглобяването на някои модели на Daihatsu, дъщерната марка на Toyota, както и Toyota Pixis Epoch и Pixis Van, както и на Subaru Pleo Plus, Sambar и Sambar Truck.
Произведените дизелови автомобили ще бъдат предназначени само за износ. Toyota все още се нуждае от одобрение от Министерството на земята, инфраструктурата, транспорта и туризма, за да започне да произвежда такива автомобили за вътрешния пазар. Това министерство все още прави проверка в обекта на TICO, откъдето се доставят "скандалните" дизели.
В края на 2023 г. беше открито, че TICO е фалшифицирала данните за дизеловите двигатели по време на тестовете на двигателя. Мащабът на нарушенията се оказа значителен: бяха открити общо 170 фалшифицирани данни за повече от 60 модела.
Съобщава се, че разследването ще бъде широкомащабно, с проверки на място и по констатациите властите ще предприемат действия. Говореше се дори, че скандалът с двигателите може да се превърне в подкопаване на доверието в японската автомобилна индустрия.