Обновената Toyota Prius дебютира във Великобритания. Моделът ще се предлага в конфигурации Design и Excel. Поръчките за него ще бъдат отворени на 4 март, а първите доставки са планирани за юли тази година.
Новият Prius ще се предлага с двулитров четирицилиндров бензинов двигател, допълнен с електрически мотор. Системната мощност на този силов тракт ще бъде 220 к.с. Благодарение на батерията от 13.6 kWh, колата ще може да изминава до 87 км с едно зареждане само на ток.
Ускорението от място до сто отнема само 6.7 секунди. Тази цифра го прави най-бързият Prius в историята. Новият Prius е базиран на модернизираната платформа TNGA. Сега силуетът му е станал по-изтънчен, а размерите му са по-малки.
Дължината на хибрида е по-малка с 46 мм, а на височина - с 50 мм. Междуосието му обаче се увеличава с 50 мм, което осигурява повече място за краката на пътниците отзад. Соларният панел на покрива на автомобила пък осигурява енергия за изминаване на допълнителни 1 250 км годишно с електрическа тяга.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пловдив
А този за разлика от 3 ката има и готина визия.
Коментиран от #3, #5, #34
11:35 21.02.2024
2 Коректен
Коментиран от #10, #16
11:41 21.02.2024
3 авто фен
До коментар #1 от "Пловдив":
Хаха, ти луд ли си, всички предишни Приуси бяха красиви и модерно изглеждащи, този изглежда най-обикновено, особено таблото е като на стандартна кола, което го прави безинтересно. Какви са тия копчета,бутони, какъв е тоя ск.лост, в никой Приус не стърчи скоростен лост като в Лада 5-ца, а бяха с модерни малки джойстикове и с много по-модерни табла и интериори. Приус 4-ката има много по-модерни стопове,фарове, каросерия като дизайн, изглежда като автомобил от бъдещето, а този е хубав, но доста по-стандартен и обикновен.11:56 21.02.2024
4 карчи
Ехааа, евала 👍... ще разплаква "баварци"😂
Приусът имаше само един недостатък.. външния вид, но вървят, към корекцията му👍
Коментиран от #6, #7, #17, #30
11:57 21.02.2024
5 авто фен
До коментар #1 от "Пловдив":
Специално таблото на Приус 3-ка е може би най-красивото и модерно изглеждащо табло от всички Приуси, като в самолет. Таблото на Приус 2-ка също много ми харесва. От 4-ката таблото започна да става по-стандартно.11:58 21.02.2024
6 авто фен
До коментар #4 от "карчи":
БМВ-тата имат проблем и това е обикновения им външен вид и всъщност новите електрически поправят тази грешка, докато Приусите бяха красиви и модерни,а сега заприличват на скучна германска кола като бмв и мерцедес. Само Ауди в момента прави красиви и модерно изглеждащи коли в Германия.12:00 21.02.2024
7 авто фен
До коментар #4 от "карчи":
Човек, който харесва скучни седани и комбита за картофи от село какво може да разбира от дизайн, та да говориш за външния вид на един от най-модерните като дизайн автомобили Тойота Приус. Разбирам да харесваше не БМВ,а някое спортно купе да поговорим за дизайн, но да говориш за скучни седани бмв и да критикуваш Приус, който изглежда много по-модерно е направо нелепо.12:03 21.02.2024
8 Край
12:07 21.02.2024
9 Само питам
Коментиран от #11
12:23 21.02.2024
10 гост
До коментар #2 от "Коректен":
Бе колкото две тесли няма да е , но 1000 % гаранция ще струва ПОВЕЧЕ от чисто електрическите модели на Хюндай и Киа , които са десет пъти по-добри !! А няма да ползва нищо от преференциите им !! Примерно в съседна Румъния електрическата Кона е с 13 000 евра напред !! Така че наистина може Приуса да струва колкото два такива !! Отделно другите предимства !Коментиран от #12
12:32 21.02.2024
11 авто фен
До коментар #9 от "Само питам":
Daihatsu Cuore или Daihatsu Mira както също се продава е много красива малка кола. Но според мен по-красиво е Куоре до 2008-ма, след 2008-ма е малко по-помпозно като дизайн, но пак е модерно. Фиат Панда не я коментирам или с две думи стандартен дизайн, далеч от малката пъргава ракета Куоре и като двигатели , и като дизайн.12:37 21.02.2024
12 авто фен
До коментар #10 от "гост":
Еми седни покарай Хюндай Кона и след това Тойота Приус и ще разбереш защо Хюндай е два пъти по-евтин. Този Приус е премиум модел.12:39 21.02.2024
13 авто фен
Коментиран от #14
12:47 21.02.2024
14 Малцинствен
До коментар #13 от "авто фен":
Ти сигурно си един от 5мата шофьори на Земята, които се радват на екраните и пипането им в колите. Всички останали, които сме нормални, си искаме точно копчета и лостове. Хаптика и обратна връзка си трябва.Мазането и махането с пръсти по и пред таблото си го ползвайте по телефоните докато сте заболи носове в тях. Предполагам ще изплачеш и как си шокиран, че Приуса няма Епъл Карплей примерно. (Заб. авт. Не знам дали има или няма Карплей и Андроид Ауто, просто давам пример.)
Коментиран от #20
13:19 21.02.2024
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Дфен
До коментар #4 от "карчи":
Това рено Меган ще го разплаче тръгнал да разплаква други14:10 21.02.2024
18 Нека не са две
До коментар #16 от "тъй шъй":
Но е на цената на една Тесла, а дядо ти Тойода се обясняваше, че произвеждат хибриди, защото на света няма достатъчно батерии за да се произвеждат електромобили, които на всичкото отгоре били много скъпи И затова щял да произвежда евтини хибриди.Е както виждаш, ти си единствения вярващ в тази мантра. Уж нямаше достатъчно литий за батерии дори за хибриди и с една батерия за електромобил toyota произвеждала 100 хибрида, а се оказа че още миналата година са продадени над 10 милиона електромобила, които според toyota биха стигнали за 1 милиард хибрида, тоест проблем с наличността на батерии няма, няма и да има. Нито пък хибридите са кой знае колко по-евтини от електромобил и скоро ще станат по-скъпи и по-тежки от чист електромобил.
Коментиран от #19
15:00 21.02.2024
19 тъй шъй
До коментар #18 от "Нека не са две":
Малко задълбочаване се иска по повод хибридите. Тойота в огромната част от пълните хибриди използва ник-мет-хидр. батерии. Само в плъгин и нищожна част от фул хибрид използват литиеви. Та нямат никакво отношение към дефицит или каквото там всеки си фантазира на литии. Даже и новите големи хибриди 2.5l са с изпитаните батерии от 25години.15:49 21.02.2024
20 авто фен
До коментар #14 от "Малцинствен":
Ти може да искаш да върнат манивелата да си палиш двигателя с манивела за обратна връзка. Това обаче е модерен автомобил със старовремски интериор. Няма защо да са механични копчета като в 77-ма година, като има много по-модерно и елегантно решение с тъч скрийн големи табла, няма защо да стърчи скоростен лост като във Волга като може да има само плъзгач,който не заема излишно място, защото този ск.лост в Приус няма механична връзка, нито обратна връзка, той е ел.свързан, но дизайнерите незнайно защо са решили да ни върнат в миналото при най-модерния си модел след Мирай. Я виж при BZ4X колко е по-красиво таблото, хем че и то не е иделания пример.17:11 21.02.2024
21 бай Даньо
Коментиран от #22
18:16 21.02.2024
22 авто фен
До коментар #21 от "бай Даньо":
Предния модел е по-красив и модерен. А Lexus CT200h е най-красивия хибрид според мен, нисък,широк и красив. Този приус пред него стои като табуретка.Коментиран от #24, #26
18:35 21.02.2024
23 Хм..
Коментиран от #28
19:00 21.02.2024
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 авто фен
До коментар #24 от "Добре де...":
Аз съм 1,73 и са ми много удобни, харесвам коли с ниски тавани,а не да стърчат таваните нависоко като Дачия Логан или Шевролет Авео, изключително грозни табуретки. Ти няма да харесваш и спортните купета, защото ще са ти тесни и с ниски тавани, но това не ги прави некрасиви, напротив. В този смисъл Lexus CT200h има красива стойка- изглежда нисък, с нисък таван и широка следа. Най-лесно се забелязва ако го спреш до Приус, Приуса стърчи по-високо и е по-тесен, говоря примерно за 3-тата генерация Приус,които са такситата green taxi.19:18 21.02.2024
26 бай Даньо
До коментар #22 от "авто фен":
Предния модел на Приус е ужасен , просто невероятно грозен по общо мнение не знам какво му харесваш спред мен зевзечиш , но по предния който под капака е като моя СТ е ОК. Но лексуса е друга работа наистина красива кола поне за преди 10 години за това купих нея не Приуса. Материите вътре също имат разлика седлаките от "нюлук" изкуствена кожа не са мръднали въпреки че в началото ги гледах с подозрение защото имах опит с 10 годишни БМВ-та на който седалките са парцали от естествена кожа ...Коментиран от #27
19:20 21.02.2024
27 авто фен
До коментар #26 от "бай Даньо":
Не зевзеча изобщо. Харесвам по-нестандартни дизайни, не мейнстрийм, затова не харесвам немски автомобили, скучни са. Предишният приус ми прилича на космически кораб, много модерно изглежда, не се слива със сивата маса европейски коли. Този е по-стандартен от предишния. Но повечето хора харесват този, това е европейския вкус. Аз предпочитам японския дизайн,а не европейския.А Prius Prime предишния е страхотен, тоест plug in хибрида. Харесвам първия Мирай,а не сегашния,който е много едър и тумбест, стария изглежда по-модерно и много го харесвам. Както разбира се Lexus CT200h, който ми е сред любимите.Много красива кола.Непреходен дизайн.Някак си хем седи спортно,хем луксозно, гениален дизайн.Ниска линия на покрива, тънки стопове, тънки фарове, уникално красиво табло и интериор, няма ск.лост,само джойстик, това е модерен автомобил, интериорът му и сега изглежда по-модерно от този Приус.ВИж средната колзнола на Лексуса колко е просторна и интелигентно направена и виж колко е сбита на този Приус и за капак стърчи скоростен лост като в Корола почти.Вървят назад с дизайна на таблото. Само ми харесва,че е електрически километража, поне това е в традиция на Приус и изглежда hi tech.Коментиран от #29
20:31 21.02.2024
28 авто фен
До коментар #23 от "Хм..":
Ала бала, толкова си и влизал вътре. Хаха ако влезеш в този Прус за 90 000лв. ще видиш,че е доста премиум интериора, друг е въпроса дизайна на интериора на кой му харесва и на кой не. Това че е на ниво отпреди 5, даже преди 10 години бих казал за дизайна на таблото и ск.лост, не за друго по колата.20:36 21.02.2024
29 бай Даньо
До коментар #27 от "авто фен":
Интересна птица си ти, германските коли били скучни и грозни!? Всъщност пак по общо мнение единственото добро нещо на германските коли е дизайна другото е траш - ергономика , материали, надеждност , цена , вече и пърформънс след като излязоха Теслите ... За СТ сме на едно мнение , преди 10 години се влюбих в тая кола . Точно ниска , широка , къса ( което я прави стабилно да стои на пътя) изчистени форми , ергономичен интериор и интуитивни контроли .Коментиран от #42
22:05 21.02.2024
30 Гост
До коментар #4 от "карчи":
Моя СУВ с 300 конски сили ускорява за толкова!Това да не ти е Мка или РС?
08:13 22.02.2024
31 123
Яко се издъниха този път! Да не говорим , че 4 часа е зареждането на батерията за тези 80км! Ноив 2024 голф ehybrid ще се зарежда за 30 минути, и ще минава 100км (батерията е по-голяма), много се издъниха от тойота с плъг-ин-а този път. И с чистия хибрид, защото навсякъде е 2.0 - по-шумен и по-висок разход - всички с нов приус какъвто ще да е, ако не е 1.8 (а почти никой не е с такъв... само мексико и япония) се оплакват от висок разход спрямо предния им приус (защото повечето това не им е 1-вия приус и не са тъпи).
Коментиран от #44
09:42 22.02.2024
32 ТОЗ
Коментиран от #38, #41
09:52 22.02.2024
33 ТОЗ
Коментиран от #40
09:58 22.02.2024
34 Приуско
До коментар #1 от "Пловдив":
Приус 2 е най-здравата...Имам 4 такива .
11:53 22.02.2024
35 Китай мачка
Коментиран от #36, #39
12:54 22.02.2024
36 Този
До коментар #35 от "Китай мачка":
Отдавна не бях чел толкова безсмислен въпрос. Даже и да си много млад и неопитен, не е нормално да пишеш такива неумности.Коментиран от #37
14:12 22.02.2024
37 Ценообразуване
До коментар #36 от "Този":
За тоз младеж, няма нужда да се хабиш да гониш някакви си манекенки или интелектуалки. Магистралките са в пъти по-евтини, пък и едните и другите все са жени.15:00 22.02.2024
38 авто фен
До коментар #32 от "ТОЗ":
Всеобщото мнение на тълпата почти никога не е показателно за това кое е стойностно и кое не. Ти като очевидно не разбираш от дизайн пееш в хора на тълпата. За щастие тълпата със своята естетическа некомпетентност не е творец. Иначе нямаше да има коли като Мазда Миата, Субару SVX, Pontiac Firebird или предните поколения Приус, които са пазарен хит и успех. Не се позовавай на тълпата, нито говори от нейно име, защото това не е в твоя полза, напротив, само изтъкваш естетическата си некомпетентност. Ти и тълпата харесвате мейнстрийм дизайн, сиви скучни седани и комбита, а сега вдигнати табуретки с груб помпозен дизайн, това не е естетика. Предишното поколение Приус беше по-интересно като дизайн, с повече фантазия и седи по-модерно, този е по-стандартизиран като дизайн, може да се хареса на повече хора от тълпата, защото тълпата харесва уеднаквяването, по принцип малко хора от тълпата се замислят тема дизайна, просто гледат да не се различават от другите особено, но това изисква и знания по психология.15:09 22.02.2024
39 авто фен
До коментар #35 от "Китай мачка":
Тойотата естествено. Особено като сме наясно с китайските коли що за стока са. Сглобка, фуги, компромисен дизайн и доста повече се трощат пт средното,камо ли от най-здравите коли Тойота. В Китай коли се сглобяват в държавни заводи от хора с ниски заплати, на държавна работа. Всеки що годе запознат със социалистическото държавно производство на коли знае що за коли се произвеждат от социалистически държавни предприятие. Там никой не го интересува как ще сглоби колата, той си е на държавна работа от работника на конвейера до управителя на завода, никой няма частен интерес да го интересува какви автомобили произвежда, държавата превежда заплати.15:13 22.02.2024
40 авто фен
До коментар #33 от "ТОЗ":
Ама то прожектиране на предното стъкло се предлага така или иначе. Таблото изглежда много обикновено за high tech автомобил. Виж таблата на предишните Приуси са като в самолет,а това все едно си седнал в обикновено БМВ или Хюндай ,ама не Tucson, който преди фейслифта е с класи по-модерен интериор, за разлика от след фейслифта в момента и той е с такъв обикновен интериор. Лоста ясно ,че е джойстик, но защо дизайнерите го правят да изглежда като ск.лост, което е неестетично и непрактично. Един малък джойстик е по-красив и по-функционален, както малък плъзгач. Примерно погледни плъзгача в Golf 8 или Skoda Octavia, те не слагат лостове, а плъзгачи и е по-естетично и модерно.15:18 22.02.2024
41 авто фен
До коментар #32 от "ТОЗ":
И Plug in хибрида е пълен хибрид.... научно казано. Толкова далеч си от науката, колкото и от естетиката.15:20 22.02.2024
42 авто фен
До коментар #29 от "бай Даньо":
Общо мнение къде? В твоята среда, във фейсбук,който четеш, в разни авто ревюта, къде? Какво значи общо мнение, много обичам някой да се позовава не на лично,а на общо мнение, и бройлерите имат общо мнение, но то не създава изкуство. Общото мнение далеч не създава изкуство, то е общо, сиво и еднообразно. За да има изкуство, естетика, трябва да има индивидуално мнение, индивидуален поглед, който бяга от подслона на общата съгласност. Дизайнерите по начало са хора индивидуалисти,както всички творци. И в Албания всеобщото мнение е,че Мерцедес е най-хубавата кола, но това далеч не е вярно, всяка социална група се води от общи порядки, но това изобщо не означава,че естетическите й критерии й позволяват да харесва по-модерното като дизайн,а не по-стандартното такова. Склонноста на големите групи хора към изпитаните решения, към това,към което са свикнали се проявява и в трудното приемане на новости като тъч скрийн табла, искат си копчетата или ск.лост,а не плъзгач или джойстик. Хората трудно приемат нещо ново, освен когато вече то прехвърли определен праг на възприемане и стане отново масово, тогава всички започват да се стремят към него. Това се случва сега с Тесла, първо неприемане на новата техника, след това стремеж към тези автомобили като лайфстайл избор на множеството. Дълга тема. И не съм склонен да повярвам,че ще ме разберат повече хора.Коментиран от #43
15:31 22.02.2024
43 бай Даньо
До коментар #42 от "авто фен":
Аз те разбирам говориш за 80% и 20% , само че тука нивото иска по ниско за да направиш все пак някакъв пойнт инак дървена философия ...18:27 22.02.2024
44 бай Даньо
До коментар #31 от "123":
Какво имаш предвид чист хибрид който не е plug-in ли? Plug-in хибридите са измислица която ти обещава нещо което го няма. Ако си мислиш че понеже имаш някакъв рейндж само на тока се лъжеш защото ако го караш само на ток батерията има пак едни най много 1000 цикъла заряд-разряд който умножени по 80 км да кажем са 80к км и от там си за нова батерия . Хибрида е умно да се кара като обикновена бензинова кола където батерията помага за 30-40% по нисък разход толкова.18:35 22.02.2024
45 тъй шъй
Коментиран от #47
08:45 23.02.2024
46 Пиян скот
07:39 04.03.2024
47 Знайко
До коментар #45 от "тъй шъй":
Остави го фенчето да се развива. Поне е някакъв вид авангардист и антистадо-тип.МОже да е странно но съм съгласен с 80% от казаното от него.
Преди много години Мицубиши изкара един прототип, който отвътре изглеждаше като космически кораб и естествено веднага го харесах...но уви...никога не стигна до производствената линия. Намесиха се някякави спестовници и мениджъри с 5-ти клас и всичко отиде в канала.
...а бях готов да спестявам с години за да си го купя!
16:37 24.03.2024