Отидете към основна версия

14 203 36

Собствениците на електромобили ще плащат огромни застраховки

  • електромобили-
  • застраховки-
  • щети
Снимки: Shutterstock

Електрическите превозни средства имат по-ниски разходи за поддръжка и обслужване от тези, оборудвани с двигатели с вътрешно горене. Или поне така твърдят производителите. Но ремонтът при злополука може да да се окаже значително по-скъп, много по-скъп. Особено ако дори и при лек удар е засегната батерията на електромобила. Поради тази причина застраховките за електромобили стават по-високи.

Както съобщава Auto Motor & Sport, застрахователните премии за електрически превозни средства в момента растат до небето. Причината са по-високите разходи за ремонт на електрически превозни средства в сравнение с колите с двигатели с вътрешно горене. „Особено при пълно каско застраховка за електрически автомобили, която покрива и щети по батериите, е силно завишена. Пполиците вече в са доста по-високи от тези за сравними модели с двигатели с вътрешно горене. Пряко сраннение може да се направи с модели, като Fiat 500, Hyundai Kona и Renault Kangoo, които имат и версии с ДВГ, и такива само на ток“, съобщава изданието.

Забележителното е, че когато става въпрос за застраховка Гражданска отговорност на моторните превозни средства, електрическите автомобили причиняват средно пет до десет процента по-малко злополуки от сравнимите коли с двигатели с вътрешно горене. При пълното застраховане те са с около 20 процента по-малко, казва Генералната асоциация на застрахователите (GDV). Но размерът на щетите на превозно средство очевидно е значително по-висок. „GDV сравнява 37 подобни модела с двигатели с вътрешно горене и с електрически двигатели. Резултатът: Разходите за ремонт на електрическите превозни средства са средно с 30 до 35 процента по-високи от тези на техните "колеги" с двигатели с вътрешно горене“.

Като цяло разходите за ремонт на нови автомобили са нараснали рязко, отчасти защото в днешните модели се монтират все повече сензори и системи за подпомагане. Например, ако предна маска трябва да бъде сменена дори след лека катастрофа, това вече не засяга само обичайните ултразвукови сензори на системата за помощ при паркиране, но вероятно и скъпата радарна или лидарна технология за дистанционните и асистентите за автономно шофиране. Предно стъкло с камери, прикрепени зад него, причинява повече разходи и усилия при смяна, тъй като камерата трябва да бъде повторно калибрирана, включително да се направи и тестово шофиране. А тези екстри са присъщи основно за електромобилите.

Това развитие на електрониката засяга всички нови автомобили, включително и тези с двигатели с вътрешно горене, но при последните е по-слабо изразено. Освен това при електрическите автомобили има допълнителен разходен фактор, който е изключително скъп: батерията. Според GDV несигурността при работа с повредени електрически автомобили води до високи разходи, „защото някои от тях се съхраняват под карантина за много дълго време. Батериите в повредените електрически автомобили трябва да бъдат проверени бързо, рисковете от пожар трябва да бъдат изключени рано и периодите на карантинно съхранение трябва да бъдат възможно най-кратки“, казва Хайнц Гресел, председател на комитета за автомобилно застраховане на GDV.

Повредените литиево-йонни батерии представляват риск от пожар, поради което прагът на инхибиране за смяната им е доста нисък от съображения за безопасност. Застрахователите обаче отбелязват, че сервизите не винаги могат да разчетат данните за батерията. Производителите ще трябва да осигурят по-добър достъп до данните. Това трябва да се направи за да предотврати някои смени на батерията, които всъщност да не са необходими. Независимо от това, ремонтирано електрическо превозно средство с предишни повреди, но без сменена батерия вероятно ще бъде по-трудно за продажба от автомобил с ремонтиран двигател с вътрешно горене.

В допълнение към батериите има още една специална характеристика, която увеличава разходите, особено за електрическите превозни средства: тенденцията да се произвеждат големи части от каросерията в едно парче. „След електрическия пионер Tesla, Toyota, Hyundai, Ford и отскоро Volvo също разчитат на така нареченото Giga-Casting. Това означава , че производителите спестяват производствени разходи, но в същото време се увеличават разходите за ремонт в сервизите“, посочват от Auto Motor & Sport.

Застрахователните експерти очакват застрахователните премии за електрически превозни средства да продължат да растат, което в крайна сметка може да застраши приемането на технологията за задвижване, като масова. Всъщност няколко компании за коли под наем наскоро обявиха, че ще намалят запасите си от електрически превозни средства. Те оправдаха това, особено за марката Tesla, с несигурни перспективи за остатъчна стойност и по-високи разходи за ремонт в сравнение с колите с двигатели с вътрешно горене .

По информация на focus.de, първите шофьори на електромобили вече отчитат увеличение на премиите за електромобилите си. Собствениците на автомобили обаче не трябва непременно да се примиряват с това: увеличението на премията води до специално право на прекратяване, така че можете да промените застраховката незабавно. Някои застрахователи също предлагат премии специално за електрически превозни средства. Всички те обаче поскъпват и тенденцията е за продължаващо поскъпване, което може да доведе до 50-процентно увеличение на застраховките за електромобили.

Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 28 гласа.

Свързани новини