Джоди Шектър е известен с това, че през 1979 г. печели Световния шампионат за пилоти във Formula 1, но също така се изявява и като пилот на особения Tyrrell P34 с шест колела - вероятно най-нестандартния болид от Formula 1, създаван някога. Сега Шектър обявява за продажба своя личен P34 - превърнат в напълно функциониращ състезателен автомобил през 2008 г.
Въпреки че оригиналният P34 се е състезавал през сезоните 1976 и 1977 г., ограничената състезателна история на този конкретен модел означава, че той остава в превъзходно състояние. Известно като "Шаси 8", то е оборудвано с 3,0-литров V8 двигател Ford-Cosworth DFV.
Уникалният дизайн на P34, включващ шест колела, е дело на техническия директор на Tyrrell Дерек Гарднър. Неговата иновативна концепция има за цел да използва предимствата на по-малките колела, разположени под основното крило, като допълнителният комплект компенсира намаленото контактно поле. Смяташе се, че това разположение ще намали аеродинамичното съпротивление в сравнение с конвенционалните конструкции.
Гарднър също така очаква подобрени спирачни характеристики с допълнителните колела. В действителност обаче пилотите се затрудняваха с характеристиките на управление на конфигурацията. Въпреки, че спирането в права линия е подобрено, при завиване по-малките колела се плъзгат, което оставя на заден план всяко предимство.
Въпреки конструктивните си недостатъци P34 постига успехи на пистата. Шектър постига единствената победа в Гран при на Швеция през 1976 г. и общо 10 подиума през този сезон, заедно със съотборника си Патрик Депайер. През 1977 г. обаче представянето на отбора спада, като той има само четири подиума.
Интересна особеност в купето са прозрачните панели, изрязани в каросерията, които позволяват на водачите да следят състоянието на гумите и да регулират позицията на автомобила по време на завои.
Този P34 изглежда е конструиран по спецификациите от 1976 г., което личи от въздуховодите NACA за охлаждане на спирачките на предното крило. Модификациите за сезон 1977 г. включват преработен дизайн с по-големи панели.
Като се има предвид, че този P34 не е състезателен автомобил, потенциалният купувач има по-малко причини да го пази като колекционерска ценност и повече стимули да го изкара на пистата. Той ще бъде продаден на търг през май на разпродажбата на RM Sotheby's в Монако, като очакваната цена варира от 490 000 до 700 000 USD, без резерва.