Отидете към основна версия

2 367 0

Продават най-странния болид от Formula 1

  • formula 1-
  • болид-

Tyrrell P34 разполага с шест гуми

Джоди Шектър е известен с това, че през 1979 г. печели Световния шампионат за пилоти във Formula 1, но също така се изявява и като пилот на особения Tyrrell P34 с шест колела - вероятно най-нестандартния болид от Formula 1, създаван някога. Сега Шектър обявява за продажба своя личен P34 - превърнат в напълно функциониращ състезателен автомобил през 2008 г.

Въпреки че оригиналният P34 се е състезавал през сезоните 1976 и 1977 г., ограничената състезателна история на този конкретен модел означава, че той остава в превъзходно състояние. Известно като "Шаси 8", то е оборудвано с 3,0-литров V8 двигател Ford-Cosworth DFV.

Уникалният дизайн на P34, включващ шест колела, е дело на техническия директор на Tyrrell Дерек Гарднър. Неговата иновативна концепция има за цел да използва предимствата на по-малките колела, разположени под основното крило, като допълнителният комплект компенсира намаленото контактно поле. Смяташе се, че това разположение ще намали аеродинамичното съпротивление в сравнение с конвенционалните конструкции.

Гарднър също така очаква подобрени спирачни характеристики с допълнителните колела. В действителност обаче пилотите се затрудняваха с характеристиките на управление на конфигурацията. Въпреки, че спирането в права линия е подобрено, при завиване по-малките колела се плъзгат, което оставя на заден план всяко предимство.

Въпреки конструктивните си недостатъци P34 постига успехи на пистата. Шектър постига единствената победа в Гран при на Швеция през 1976 г. и общо 10 подиума през този сезон, заедно със съотборника си Патрик Депайер. През 1977 г. обаче представянето на отбора спада, като той има само четири подиума.

Интересна особеност в купето са прозрачните панели, изрязани в каросерията, които позволяват на водачите да следят състоянието на гумите и да регулират позицията на автомобила по време на завои.

Този P34 изглежда е конструиран по спецификациите от 1976 г., което личи от въздуховодите NACA за охлаждане на спирачките на предното крило. Модификациите за сезон 1977 г. включват преработен дизайн с по-големи панели.

Като се има предвид, че този P34 не е състезателен автомобил, потенциалният купувач има по-малко причини да го пази като колекционерска ценност и повече стимули да го изкара на пистата. Той ще бъде продаден на търг през май на разпродажбата на RM Sotheby's в Монако, като очакваната цена варира от 490 000 до 700 000 USD, без резерва.

Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 7 гласа.

Свързани новини

  • Tesla се отказа от делото срещу Rivian

    Tesla реши да се откаже от съдебното си дело срещу Rivian, с което сложи край на съдебната битка, започнала през 2020 г. Двете компании за електромоби ...
    вчера в 16:17 ч.
    655
    0
  • VW Polo ще получи втори фейслифт през 2025-та

    Volkswagen изненада мнозина, като обяви плановете си за обновяване на Polo през 2025 г. Въпреки слуховете за прекратяване на производството му, емблем ...
    22.11.2024
    1 383
    8
  • Porsche 911 GT3 RS е по-бързо на писта след намесата на Manthey

    Manthey, партньор на Porsche в областта на моторните спортове, представи цялостен пакет за тунинг на вече наточеното 911 GT3 RS. Тази подкрепена от за ...
    22.11.2024
    838
    0
  • Ford уволнява 4000 служители в Европа

    Ford обяви значителни съкращения на работни места в Европа, които ще засегнат около 14% от работната сила на компанията. Това решение е продиктувано о ...
    20.11.2024
    1 654
    18
  • Manhart „напомпа“ BMW M2 до 718 к.с.

    Manhart, известната немска тунинг къща, за пореден път покача, че границите на производителността не са проблем с най-новото си творение: MH2 700 II. ...
    19.11.2024
    1 270
    6