Отидете към основна версия

45 373 31

Тест на новото BMW X5 (F15)

  • bmw-
  • x5-
  • f15-
  • тест

Веднага след като от BMW показаха новото лице на X5, феновете на баварската марка почти изпаднаха в паника. Новата генерация, обозначена с индекс F15, вече не беше същата. Автомобилът стана по-"загладен" и практически се лиши от прословутата си брутална визия. Това беше доста смел ход от страна на BMW, тъй като през последните години продажбите на предшественика E70 не само не намаляваха, ами и се увеличаваха. Сега обаче Е70 остава в историята и на ход е новото BMW X5 (F15). Този автомобил вече се продава и в България, а тестът, който направихме, засяга версията X5 xDrive30d. Ето и нашите първоначални впечатления

Екстериор

Вече стана дума, че новото Х5 се отличава от предшествениците си с по-загладени линии. Въпреки това "муцуната" му си остава агресивна и доста солидна, а линиите назад постепенно преминават в типичните за SUV сегмента. В задната част новото Х5 доста наподобява на по-малкия си брат Х3, като с този похват се търси т.нар. фирмена идентичност. Що се отнася до габаритите, те почти не са променени. Най-значителното изменение засяга предния надвес, към който при F15 са прибавени 30 мм. Останалите показатели варират с милиметри, а междуосието е същото. Като цяло може да се каже, че с новото Х5 баварците успяват да постигнат баланс между хармонични пропорции, динамична осанка, собствено излъчване и в същото време е на лице и новия фирмен стил на компанията.

Интериор

В салона автомобилът е станал доста по-интересен. Досегашният дисплей на мултимедията, който беше интегриран дълбоко в централната конзола, сега е заменен от доста по-стилен и значително по-голям екран. Той е разположен над основната част на арматурното табло, наподобява широкоекранен таблет и е статичен. Картината на екрана е с превъзходно качество, а управлението не затормозява - то е интуитивно и пределно понятно. Подобно на новото BMW 4er, и тук "шайбата", с която се управлява iDrive системата, е съществено увеличена. Сега тя има функция за ръкописно въвеждане на символи, която е налична благодарение на сензорната й повърхност. Останалите уреди са компилация от електронни дисплеи и аналогови циферблати и се характеризират с изключителна информативност. Седалките са големи, по-скоро твърди, но изключително ергономични, като това важи и за двата реда. Багажникът не е от най-големите, но автомобилът, който ни беше предоставен за тест драйв, разполагаше с допълнителни две места за сядане, които се прибират плътно в пода на товарния отсек. Именно те намаляват малко багажния обем. Що се касае до качеството на изработка и използваните материали, и този път немците не са направили компромис и са използвали скъпи материали, а сглобката е изключително прецизна.

Двигател и ходови характеристики

За новото BMW X5 се предвидени голямо количество различни системи, подобряващи управляемостта и безопасността на автомобила. Така например окачването може да бъде регулируемо, налична е активна система за намаляване на крена в завои, както и заден диференциал Dynamic Performance Control. С или без тези екстри, трябва да кажем, че возията на F15 е доста по-рафинирана. Различните режими "Комфорт" и "Спорт" могат да настроят колата точно според желанията на водача и пасажерите. Що се касае до xDrive системата, при новото Х5 тя е още по-модернизирана. Нейните сензори постоянно следят поведението на автомобила. При нормални условия въртящият момент се предава на задните колела, но ако състоянието на пътя се промени - например настилката стане хлъзгава или неравна, при завои или изкачвания - се намесва BMW xDrive: неусетно плавно, но ефективно тя за части от секундата насочва задвижващата сила към оста с максимално сцепление. Така стабилността на автомобила е гарантирана. F15 може да се кара както спортно, така и да предоставя изключителен комфорт. Качествата му извън асфалта пък са едни от най-добрите в този клас на премиум SUV-тата.

Друго, на което трябва да обърнем внимание, са иновационните LED основни светлини, които са адаптивни и на практика водачът може да кара през нощта само на "дълги", като системата сама преценява кога и как да намали или отклони светлинните лъчи, така че да не заслепяват останалите участници в движението. Втората иновация е т.нар. Pre-Safe - система, която предварително подготвя пътниците за сблъсък. При реална заплаха от удар, системата стяга предпазните колани, коригира положението на седалката, издава светлинен и звуков сигнал и при нужда задейства спирачките. Pre-Safe ползва информация от ABS, ESP, както и от много от останалите сензори и датчици в автомобила. Основната цел е да се осигури предварителна подходяща позиция на пътниците спрямо предпазните въздушни възглавници.

По отношение на двигателите на този етап у нас са налични два бензинови и четири дизелови агрегата, но който и от тях да изберете, определено няма да усетите немощ. Оптималният вариант обаче, предвид съотношението динамика/икономичност, си остава трилитровият дизел с мощност 258 к.с. - същият, с който беше оборудван и тестовият автомобил. След близо 800-километров комбиниран пробег (градско и извънградско) показанията на борд компютъра бяха 8.4 литра нафта на 100 километра, което според нас, предвид динамиката, габаритите и масата на автомобила, си е едно доста добро постижение.

Цена

Предвид изключително богатото базово оборудване, имиджа и качеството на марката, цената за новото Х5 няма как да е ниска. Тя обаче е конкурентна на основните алтернативи в горния клас на премиум SUV. Ето и пълната ценова листа за различните версии на новото BMW X5 (F15).

Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 4 гласа.

Свързани новини