Веднага след като от BMW показаха новото лице на X5, феновете на баварската марка почти изпаднаха в паника. Новата генерация, обозначена с индекс F15, вече не беше същата. Автомобилът стана по-"загладен" и практически се лиши от прословутата си брутална визия. Това беше доста смел ход от страна на BMW, тъй като през последните години продажбите на предшественика E70 не само не намаляваха, ами и се увеличаваха. Сега обаче Е70 остава в историята и на ход е новото BMW X5 (F15). Този автомобил вече се продава и в България, а тестът, който направихме, засяга версията X5 xDrive30d. Ето и нашите първоначални впечатления
Екстериор
Вече стана дума, че новото Х5 се отличава от предшествениците си с по-загладени линии. Въпреки това "муцуната" му си остава агресивна и доста солидна, а линиите назад постепенно преминават в типичните за SUV сегмента. В задната част новото Х5 доста наподобява на по-малкия си брат Х3, като с този похват се търси т.нар. фирмена идентичност. Що се отнася до габаритите, те почти не са променени. Най-значителното изменение засяга предния надвес, към който при F15 са прибавени 30 мм. Останалите показатели варират с милиметри, а междуосието е същото. Като цяло може да се каже, че с новото Х5 баварците успяват да постигнат баланс между хармонични пропорции, динамична осанка, собствено излъчване и в същото време е на лице и новия фирмен стил на компанията.
Интериор
В салона автомобилът е станал доста по-интересен. Досегашният дисплей на мултимедията, който беше интегриран дълбоко в централната конзола, сега е заменен от доста по-стилен и значително по-голям екран. Той е разположен над основната част на арматурното табло, наподобява широкоекранен таблет и е статичен. Картината на екрана е с превъзходно качество, а управлението не затормозява - то е интуитивно и пределно понятно. Подобно на новото BMW 4er, и тук "шайбата", с която се управлява iDrive системата, е съществено увеличена. Сега тя има функция за ръкописно въвеждане на символи, която е налична благодарение на сензорната й повърхност. Останалите уреди са компилация от електронни дисплеи и аналогови циферблати и се характеризират с изключителна информативност. Седалките са големи, по-скоро твърди, но изключително ергономични, като това важи и за двата реда. Багажникът не е от най-големите, но автомобилът, който ни беше предоставен за тест драйв, разполагаше с допълнителни две места за сядане, които се прибират плътно в пода на товарния отсек. Именно те намаляват малко багажния обем. Що се касае до качеството на изработка и използваните материали, и този път немците не са направили компромис и са използвали скъпи материали, а сглобката е изключително прецизна.
Двигател и ходови характеристики
За новото BMW X5 се предвидени голямо количество различни системи, подобряващи управляемостта и безопасността на автомобила. Така например окачването може да бъде регулируемо, налична е активна система за намаляване на крена в завои, както и заден диференциал Dynamic Performance Control. С или без тези екстри, трябва да кажем, че возията на F15 е доста по-рафинирана. Различните режими "Комфорт" и "Спорт" могат да настроят колата точно според желанията на водача и пасажерите. Що се касае до xDrive системата, при новото Х5 тя е още по-модернизирана. Нейните сензори постоянно следят поведението на автомобила. При нормални условия въртящият момент се предава на задните колела, но ако състоянието на пътя се промени - например настилката стане хлъзгава или неравна, при завои или изкачвания - се намесва BMW xDrive: неусетно плавно, но ефективно тя за части от секундата насочва задвижващата сила към оста с максимално сцепление. Така стабилността на автомобила е гарантирана. F15 може да се кара както спортно, така и да предоставя изключителен комфорт. Качествата му извън асфалта пък са едни от най-добрите в този клас на премиум SUV-тата.
Друго, на което трябва да обърнем внимание, са иновационните LED основни светлини, които са адаптивни и на практика водачът може да кара през нощта само на "дълги", като системата сама преценява кога и как да намали или отклони светлинните лъчи, така че да не заслепяват останалите участници в движението. Втората иновация е т.нар. Pre-Safe - система, която предварително подготвя пътниците за сблъсък. При реална заплаха от удар, системата стяга предпазните колани, коригира положението на седалката, издава светлинен и звуков сигнал и при нужда задейства спирачките. Pre-Safe ползва информация от ABS, ESP, както и от много от останалите сензори и датчици в автомобила. Основната цел е да се осигури предварителна подходяща позиция на пътниците спрямо предпазните въздушни възглавници.
По отношение на двигателите на този етап у нас са налични два бензинови и четири дизелови агрегата, но който и от тях да изберете, определено няма да усетите немощ. Оптималният вариант обаче, предвид съотношението динамика/икономичност, си остава трилитровият дизел с мощност 258 к.с. - същият, с който беше оборудван и тестовият автомобил. След близо 800-километров комбиниран пробег (градско и извънградско) показанията на борд компютъра бяха 8.4 литра нафта на 100 километра, което според нас, предвид динамиката, габаритите и масата на автомобила, си е едно доста добро постижение.
Цена
Предвид изключително богатото базово оборудване, имиджа и качеството на марката, цената за новото Х5 няма как да е ниска. Тя обаче е конкурентна на основните алтернативи в горния клас на премиум SUV. Ето и пълната ценова листа за различните версии на новото BMW X5 (F15).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 skier
Коментиран от #13, #17
08:49 30.01.2014
2 I'm back
Коментиран от #6, #29
09:11 30.01.2014
3 Iaroslav Stanchev
Иначе,като интериор е много добре,обаче като екстериор,поне на мен,ми изглежда по-мекушаво някак си.По-мъничко ми се струва,някак,не като предишния мощен вид.Ама то за всяко гребенче си има брада,тъй че на мен как ми се струва ,а как е реално са две различни "философии".
Коментиран от #4, #9
10:07 30.01.2014
4 Симеон Тасев
До коментар #3 от "Iaroslav Stanchev":
трай че си смешенКоментиран от #28
10:25 30.01.2014
5 Едикой си
10:26 30.01.2014
6 Едикой си
До коментар #2 от "I'm back":
Абсолютно.10:31 30.01.2014
7 Hristo Atanasov
10:32 30.01.2014
8 BRABUS
10:38 30.01.2014
9 PROFESIONALISTA
До коментар #3 от "Iaroslav Stanchev":
Наистина е по-мекушаво, но това не е случайно, а е резултат от концепцията им да правят първоначално по-компромисен новият модел, за да може след това да го ъпгрейднат и да дойде на себе си, и у клиентите да се породи подсъзнателна подбуда да сменят 2-3 годишната си кола с новата...11:32 30.01.2014
10 Бхд БхД
почнаха с 184кс стигнаха до 381 с 3 турбини на тоя двигател.
Аз в момента карам първият 3.0л 184кс и съм много доволен не знам тоя с 381кс как върви и като гледам колко гори ми се насълзиха очите.
Коментиран от #11
11:52 30.01.2014
11 Никой
До коментар #10 от "Бхд БхД":
Еми твоя е с една турбина, а този с 381к.с е с три, а пък този 3.0д 184 не е ли още в е46?12:13 30.01.2014
12 Антон Илиев
12:49 30.01.2014
13 M_SUX
До коментар #1 от "skier":
Какво превъзхожда тая Х5ца, вътре всичко си е същото като старата само дето са сложили един таблет и са махнали стария, това ли е новата кола? А вън изглежда дори по-грозно от старата. Аз си мислех, че новия МЛ е крачка назад, но това БМВ бие всички , Мл-а поне вътре са го пипнали и е станал адски луксозен. Бих си купил старата Х5 за 30 хиляди и ще съм по-баровец от тия дето ще дадат 120 за "новата" генерация.Коментиран от #16
14:20 30.01.2014
14 galaxy
15:13 30.01.2014
15 Кобрата
15:43 30.01.2014
16 Никой
До коментар #13 от "M_SUX":
Да не си ги имал и двете, че да знаеш с какво го превъзхожда и с какво не?Коментиран от #19
16:01 30.01.2014
17 mitko angelov
До коментар #1 от "skier":
1.тва бмв е супер малко
2. супер п...лско
3. мурално устарялото волво хц90 е 100000 пъти по хубаео и от х5 и от мл (но не и от лк)
Коментиран от #18
16:11 30.01.2014
18 Славчо Димитров
До коментар #17 от "mitko angelov":
Ей неграмотник, това е кола за по-умни от теб хора, които респективно изкарват повечко пари. Иначе по темата. Съгласен съм с твърдението от статията, че новото Х5 не е толкова брутално, колкото досегашното, но въпреки това пак ми харесва.16:58 30.01.2014
19 M_SUX
До коментар #16 от "Никой":
Не е нужно да ги имаш и 2те за да разбереш, кое е по-добро и кое е по-луксозно. Най-малкото което, че се качвах в повечето модели на БМВ в интер експо център и аз за себе си прецених.Коментиран от #22, #23
17:39 30.01.2014
20 триста итридесети
Коментиран от #21
21:54 30.01.2014
21 БМВ БЪЛГАРИЯ
До коментар #20 от "триста итридесети":
Няма да са само лиги, и сълзи в някое ъгълче за някои които са го оплювали и сега ги е срам да си признаят :)Митко Ангелов, ако това е малко явно твоят хечбек е по-голям, удобен и луксозен от "тая п****ска кочина" ли ?
А за м"У"рално "У"старялото волво няма смисъл да се коментира.
22:26 30.01.2014
22 Xterminatorable .
До коментар #19 от "M_SUX":
Да, нужно е просто да си дървен философ, да притежаваш Мерцедес от 91-ва и да напишеш един тон простотии.13:38 31.01.2014
23 Easy ryder
До коментар #19 от "M_SUX":
Баце в интер експо центъра Лекса и Мерджана късаха възтесните баварски колибки по лукс и вътрешно пространство.Коментиран от #24
18:15 31.01.2014
24 Xterminatorable .
До коментар #23 от "Easy ryder":
Да, нали все пак Лексъс трябва да крадат от някъде - от вътре Мерцедес, отвънка БМВ и станало Лексъс18:37 31.01.2014
25 Martin Dinkov
18:45 31.01.2014
26 Martin Dinkov
18:50 31.01.2014
27 Shmeker
"Курс по обучение с новия еталон X5". Всичко останало трябва да се тества спрямо него в тоя клас.
18:56 31.01.2014
28 Iaroslav Stanchev
До коментар #4 от "Симеон Тасев":
Възможно е,г-н Тасев,възможно е да съм смешен,но е малко вероятно.За разлика от мен-смешника,Вие г-н Тасев,сте изключително.....интелигентен и сериозен човек.И това смело мога да кажа,че съм го разбрал от извънредно гениалните Ви и без нито една правописна грешка коментари,под почти всяка тема.За останалите,не така гениални,колеги,моля,коментара ми след
фразата-"г-н Тасев",да се възприема в кавички.
21:43 31.01.2014
29 Shmeker
До коментар #2 от "I'm back":
Да ама не е баш така. Крюзера в новите си версии има много по-лошо 4х4. Това с което превъзхожда БМВто при офрпуд е клирънса, бавните скорости и гумите.. като гумите са сменяват, а бавни скорости се ползват само при хардкор офроуд.22:50 31.01.2014
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Ужас
20:56 14.11.2019