Отидете към основна версия

8 333 80

Идиотизмът със забраната на ДВГ или 5 причини защо трябва да се отървем от него

  • европа-
  • двг-
  • забрана-
  • ес

След изборите през юни 2024 година Европейският парламент ще трябва да обяви забраната за двигатели с вътрешно горене от 2035 година за невалидна. Превключването на "задна скорост" ще е болезнена, но неизбежна за засегнатите актьори и техните медийни спътници. Това се твърди в статия на авторитетното германско издание focus.de.

По план, забраната за двигатели с вътрешно горене трябва да влезе в сила през 2035 година. Но става все по-малко вероятно тази забрана, вече гласувана от Европейския парламент, наистина да бъде приложена.

Ще припомним, че Европейският парламент в средата на февруари 2023 година взе решение от 2035 година нито един нов автомобил, който работи на бензин или дизел, да няма да има право да бъде регистриран в Европа. Според експертите от немското издание, неправилният анализ на технологичните възможности, като същевременно се пренебрегват индустриалните интереси на Европа и нуждите на клиентите, доведе до това грешното решение.

„Европейският парламент най-накрая гласува за премахване на двигателя с вътрешно горене “, беше съобщено с фанфари на 14 февруари 2023 г. в 16:48 ч. Но тази окончателност май ще се окаже неокончателна. Най-вероятно още след новите избори през юни 2024-а Европейският парламент ще обяви забраната за двигатели с вътрешно горене за невалидна. Ето и пет причини, поради които амбициозната цел не може да проработи.

1. Електромобилността е нишов продукт в световен мащаб

Електромобилността няма да се наложи бързо в световен мащаб. В момента по пътищата по света се движат около 1.4 милиарда превозни средства - около 98 процента от тях са с двигатели с вътрешно горене. С годишни емисии от нови автомобили от 90 милиона превозни средства, бързата електрификация на целия транспорт остава мираж.

Шефът на Bosch Стефан Хартунг изчислява: „Ако трябва незабавно да преобразуваме всичко, което имаме в момента в производство, т.е. да изградим над 90 милиона превозни средства годишно напълно електрически отсега нататък, ще ни трябват около 16 години, за да подменим целия автомобилен парк.“

2. В Европа и в частност в Германия вече няма електромобилен бум

По 97 процента от германските пътища се движат коли с двигатели с вътрешно горене. И темпът на растеж на електромобилността не се увеличава, а по-скоро се забавя. През 2022 година все още имаше увеличение от 30 процента на нови регистрации; през 2023 г. само плюс 11.4 процента, а от началото на 2024-а - минус 14 процента, според проучване на VDA.

Веднага след като федералното правителство отмени своята програма за бонуси за купувачи на електрически автомобили, желанието приключи. През декември 2023 г. са регистрирани по-малко от 55 000 нови електрически автомобила - с 47% по-малко в сравнение със същия месец на предходната година. Това означава, че пазарният дял на електрическите автомобили при нови регистрации в момента е единадесет процента.

3. Инфраструктурата за зареждане бележи твърде малък напредък

„Превръщаме Европа във водещ пазар за електромобилност“, се казва в коалиционното споразумение. Истината две години по-късно: Разрастването на инфраструктурата за зареждане напредва със скоростта на охлюв.

Програма, която трябваше да инвестира около 200 милиона евро само в частни станции за зареждане, плюс свързаните с тях слънчеви системи и съхранение на електроенергия през 2024 година, беше отменена. Разочароващо: До 2030 г. около 15 милиона електрически коли трябва да могат да се зареждат на около един милион зарядни станции, но това едва ли ще се случи.

4. Китайската индустрия пред европейската

С планираната пазарна намеса Европейската комисия ще навреди сериозно на европейското индустриално общество. Местните автомобилни компании започнаха да разработват електрически автомобили доста по-късно, когато пионерът Tesla вече беше отворил пазара., а Китай бързо спечели водеща роля в електрическите и батерийните технологии с подкрепата на правителството.

Така забраната за двигатели с вътрешно горене в Европа облагодетелства предимно китайската индустрия за електрически автомобили. Урсула фон дер Лайен и Европейската комисия, която тя ръководи, така и не разбраха този геостратегически аспект на парламентарното решение. Със забраната на двигателите с вътрешно горене през 2035-а европейските чиновници ще се официализират, като полезни идиоти за китайците.

5. Автомобилната индустрия отново започна да се преориентира

Сдържаният клиентски интерес вече е отразен и в моделната политика и производствените планове на автомобилните компании. Пример: VW: Те намаляват производството на електромобили в Германия; ID.3 няма да се произвежда в главния завод във Волфсбург поради ниско търсене.

Пример: Mercedes: Главният изпълнителен директор Калениус, в младежката си безразсъдност, обяви „само електричество“ като стратегия на групата. Изцяло електрическите автомобили и хибридите с плъгин технология трябва да представляват половината от продажбите до 2025-а. И това при положение, че неговият предшественик Дитер Цетше (2006-2019) не беше пуснал нито една електрическа кола на пътя. сега обаче стратегията и при Mercedes започва да се променя и от компанията заявих, че ще предлагат коли с ДВГ, докато клиентите искат.

Заключение:

Бъдещето вероятно принадлежи на електромобилността - но не навсякъде, и в доста по далечното бъдещето, не и в настоящето. Добрата новина: С решението си, което сега трябва да бъде отменено, Европейският парламент показа единствената наистина свободна от CO₂ енергия: че е въздух под налягане.

Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 67 гласа.

Свързани новини