Отидете към основна версия

2 509 9

Subaru показа най-бързия WRX правен някога

  • subaru-
  • impreza-
  • wrx-
  • sti

Състезателната модификация разполага с карбоново купе и 2.0-литров двигател

Subaru хвърля ръкавицата на Фестивала на скоростта в Гудууд с WRX, какъвто никой ентусиаст не е виждал. Наречен Project Midnight, този автомобил оправдава името си с изцяло карбонова каросерия, която намалява драстично теглото.

В сърцето на това чудовище работи 2,0-литров боксеров четирицилиндров двигател с турбокомпресор, заимстван от програмата за раликрос на Subaru. Но за разлика от тях, Project Midnight генерира 670 к.с. и 920 Нм въртящ момент. Благодарение на широкото използване на въглеродни влакна, собственото тегло е едва 1115 кг, което е с 454 кг по-малко от серийния WRX STI.

Проектът Midnight обаче не е свързан само със суровата мощност. Инженерите на Subaru са украсили каросерията от въглеродни влакна с цялостен аеродинамичен пакет. Предната част на автомобила се отличава с агресивни елементи и масивен преден сплитер, които насочват въздушния поток безпроблемно към драматично разширените арки на колелата. Задното крило, силно модифицирана версия на това, използвано при рали автомобила на Subaru USA, осигурява притискателна сила, за да държи това купе здраво стъпило на асфалта. Индивидуално настроеното окачване и 18-цоловитеджанти, обути в сликове, завършват трансформацията, насочена към пистата.

Ако силуетът на Project Midnight предизвиква усещане за дежа вю, има основателна причина за това. Екипът на Vermont SportsCar, отговорен за реализацията на този проект, е почерпил вдъхновение от видеото на Subaru за 2020 г. Gymkhana с участието на раликрос шампиона Травис Пастрана. За разлика от въздушните номера на Пастрана обаче, Project Midnight е създаден за обиколки на писта, а не за каскади, предизвикващи гравитация.

Зад волана за Гудууд и други предстоящи опити за рекорд ще бъде не кой да е, а раликрос шампионът и бивш пилот от Formula 1 Скот Спийд. "Този автомобил е абсолютно животно", казва Спийд. "Той определено има своите раликрос корени, но по-широките гуми и геометрията му придават уникално усещане за невероятно сцепление. Това е най-добрата машина за шофиране - наполовина раликрос оръжие, наполовина прецизен спортен автомобил - чисто удоволствие от шофирането."

Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 15 гласа.

Свързани новини