Измина повече от седмица, откакто новорегистрираните в Европейския съюз камиони трябва да имат задължително оборудване според актуализираните изисквания. DAF обаче въведе не само задължителни, но и допълнителни системи, които може да се превърнат в задължителни за всички камиони, при това в близко бъдеще.
Така например по желание на собственика на автопарка може да се монтира сензор за наличие на алкохолни пари в кръвта на водача. Но тук производителят има едно интересно решение относно дрегера, в който водачът трябва да духа.
DAF не е свързал този атрибут директно с ключа за запалване, както обикновено се случва с други производители на т.нар. "алкохолно заключване", а го е свързал с пружинния лост на ръчната спирачка. Има смисъл, защото практическото приложение е по-ефективно.
Според нидерландските инженери дрегерът, свързан към ръчната спирачка, е по-подходящ за спецификата на използване на такъв вид превозни средства. В края на краищата шофьор, който е пил алкохол, все още ще може да запали двигателя, за да използва климатика или да зареди батериите.
Но заключеният лост на ръчната спирачка няма да му позволи дори да премести колата на паркинга. Така че можете да запалите двигателя, но не и да шофирате!
Подготовката за инсталиране на дрегер в ръчната спирачка вече е препоръчителна опция, списъкът се отнася до „фабрична инсталация, която позволява да се свърже устройството“. Всеки превозвач сам решава дали да подложи шофьорите си на този допълнителен контрол.
Напомняме, че новите разпоредби, наречени „Общи правила за безопасност“ или накратко GSR, се прилагат за камиони и влекачи, регистрирани в страните от Европейския съюз от 7 юли 2024 година. Сега списъкът на задължителното оборудване включва: