С изненадващ ход Audi ще се откаже от емблематичното си лого с четири кръга за нова серия електрически автомобили, специално разработени за китайския пазар. Това решение е продиктувано от желанието за диференциране на новите модели, които ще бъдат изградени върху платформа, разработена съвместно с китайския партньор SAIC.
Предстоящите електромобили с кодово име "Purple" ще се отличават с различна идентичност, която потенциално може да включва ново лого или просто името Audi. Тази стратегия отразява повишената зависимост на Audi от местни доставчици и технологии в Китай.
Очаква се автомобилният производител да представи концептуален автомобил за новата серия през ноември, който да даде представа за дизайна и характеристиките на тези ексклузивни за Китай електромобили. До 2030 г. Audi планира да представи девет модела от тази нова серия.
Това решение бележи значително отклонение за Audi, тъй като емблемата с четири пръстена е синоним на марката от десетилетия. Предстои да видим как тази промяна ще се отрази на възприемането на марката в Китай, който е ключов пазар за производителите на луксозни автомобили.
Стъпката на Audi подчертава развиващата се динамика на световната автомобилна индустрия, особено в сегмента на електрическите превозни средства, тъй като производителите се адаптират към регионалните пазарни предпочитания и конкурентните пейзажи.