Volkswagen извършва значителна промяна в стратегията си за електрически превозни средства. Дългоочакваният електрически флагман Trinity, чието пускане на пазара преди това беше планирано за 2026 г., беше отложен за края на 2032 г. Това решение съответства на фокуса на главния изпълнителен директор Оливер Блуме върху намаляването на разходите и оптимизирането на разпределението на ресурсите.
За да ускори прехода си към електрически автомобили, Volkswagen планира да представи електрически Golf с кодово име ID. Golf още през 2029 г. Този ход бележи отклонение от предишната стратегия на компанията и позиционира емблематичната марка Golf начело на гамата от електрически автомобили.
Електрическият Golf ще бъде изграден върху новата платформа на Volkswagen Scalable Systems Platform (SSP), която ще бъде в основата и на бъдещи модели като наследника на ID.4 и кросоувъра T-Sport. Тази платформа е проектирана да подобри ефективността и гъвкавостта, което позволява по-бързото разработване и производство на електрически автомобили.
За да се справи с предизвикателствата при разработването на софтуер, Volkswagen си партнира с Rivian и Xpeng. Тези сътрудничества имат за цел да подобрят софтуерните възможности на нейните платформи за електрически превозни средства и да ускорят разработването на технологии за автономно управление.
Забавянето на проекта Trinity отразява предпазливия подход на Volkswagen към динамиката на пазара на електромобили и фокуса върху оптимизирането на съществуващите платформи, преди да инвестира сериозно в нови технологии. Като дава приоритет на електрическия Golf и използва платформата SSP, Volkswagen цели да затвърди позициите си на разрастващия се пазар на електромобили.