Въпреки забавянето на ръста на продажбите на електромобили на Запад, китайският пазар на електромобили продължава да процъфтява. През август Китай стана първата страна, която надхвърли един милион продажби на електрически превозни средства за един месец, отбелязвайки 33% увеличение в сравнение с предходната година.
В Китай скокът в продажбите на електромобили се подхранва отчасти от държавните субсидии, които насърчават водачите да се откажат от по-старите и по-замърсяващи автомобили. Лицата, които заменят своите автомобили с двигател с вътрешно горене (ДВГ) с електромобил или хибрид от типа „plug-in“ (PHEV), могат да получат субсидии в размер до 20 000 юана (2800 евро). Дори и тези, които не са готови да преминат към електрически превозни средства или PHEV, могат да получат субсидия от 15 000 юана (2 100 евро) за замяна на своите превозни средства с ДВГ с превозно средство с по-малък обем на двигателя.
Въпреки че субсидиите изиграха значителна роля за стимулиране на продажбите на електромобили в Китай, съществуват и опасения за намаляване на доверието на потребителите. Неотдавнашният спад на общите продажби на леки автомобили в Китай предполага, че на пазара навлизат все по-малко купувачи на автомобили за първи път.
Въпреки тези предизвикателства мениджърът по данните на Rho Motion Чарлз Лестър остава оптимист по отношение на продължаващия растеж на пазара на електрически превозни средства в Китай. Той прогнозира, че до края на годината Китай многократно ще надхвърли един милион продажби на електрически превозни средства за един месец.