Отидете към основна версия

22 693 52

Тест на BMW 435i Cabrio (306 hp)

  • bmw-
  • 4er-
  • 435i-
  • тест-
  • кабриолет

Феновете на марката BMW вече са добре запознати с новата номенклатура на моделната гама. Новата 4 серия всъщност е наследник на купето и кабриото на предишната "тройка". Иначе казано, автомобилите от трета серия сега не разполагат с версии купе и кабриолет. Двувратата открита "тройка" вече се позиционира като BMW 4er Cabrio. Новият кабриолет 4er е еволюционно развитие на откритите автомобили от трета серия, а началото на тези коли е поставено през 1978-а с BMW 3er Top Cabriolet by Baur (Е21). От името на този автомобил става ясно, че това не е изцяло заводска версия. Колата е съвместна разработка с ателието Baur. 36 години по-късно новият компактен кабриолет е с индекс 4 и разполага с автоматизиран твърд сгъваем таван. Автомобилът вече се предлага у нас, а екипът ни имаше възможността да изпробва най-мощната версия 435i. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Тук няма да се спираме прекалено детайлно, защото като цяло BMW 4er Cabrio доста прилича на новата трета серия на баварците. В действителност обаче почти всички екстериорни детайли са различни. При затворен таван сходството с купе версията е голямо. Част от страничните линии пък изглеждат доста по-спортно и наподобяват щрихи от шестата баварска серия. Раздути калници и ниска стойка отличават кабриото от стандартната тройка. Ефектният таван се сгъва напълно автоматично за точно 20 секунди, като това може да става и по време на движение, но със скорост по-ниска от 18 км/ч. Сгъването и разгъването на тавана става и дистанционно, от контактния ключ, а трансформацията променя коренно автомобила. И при двата варианта обаче новото 4er Cabrio може да се опише с една дума - спортно, а дали визията ви харесва, можете да прецените сами от снимките.

Интериор

Спортната нотка е още по-силно пренесена в купето на автомобила. Седалките и корите на вратите на тестовия екземпляр бяха тапицирани с яркочервена естествена кожа, което още повече засилва това усещане. Самите кресла (предните) имат силно изразена странична поддръжка, а подглавникът и облегалката са едно цяло. Точно на нивото на вратовете на водача и пасажера до него в седалките са интегрирани въздуховоди, които са предназначени за подаване на топъл въздух. Това е т.нар. въздушен шал, който е особено подходящ при по-хладно време и отворен гюрук. Друга интересна иновация е свързана със сложната система прибираща тавана в горната част на багажника. За да се увеличи отворът на товарния отсек при сгънат покрив, той и задният капак се повдигат нагоре, като действието се извършва посредством бутон в задната част на автомобила. След като натоварите багажа във вътрешността на отделението, сгънатият таван и капакът на багажника отново слизат надолу. Общият обем на багажника варира от 220 до 370 литра. Новост представлява и системата ConectedDrive, която предлага уникална комбинация от асистиращи системи по отношение на мобилността. Т.нар. i-контролер отново е разположен на хоризонталната част на централната конзола, но вече е с по-голям диаметър. Причината за промяната е в иновационната му повърхност, която е сензорна (iDrive Touch) и позволява изписване на ръкописни символи, които системата разпознава. Минус по отношение на салона са задните места за сядане. Те не са чак толкова комфортни, като дори не са предвидени и бутони в задната част на салона за отваряне на стъклата. Те се свалят и се вдигат само от мястото на водача. Всичко останало е без забележка, качеството на използваните материали и това на самата сглобка е на познатото ни, изключително прецизно ниво.

Двигател и ходови характеристики

Агрегатът с мощност 306 конски сили е добре познат от аналогичните версии на стандартната тройка и от купето 4er. Моторът е от серията N55 и впечатлява със система за непосредствено впръскване на горивото и с модернизирана Valvetronic система. Редовият шестак, който работи съвместно с осемстепенна автоматична скоростна кутия, се монтира и в други модели на марката, но предвид относително ниската маса на 435i Cabrio предлага умопомрачителна динамика. Подобно на купето и кабриолетът се характеризира с много нисък център на тежестта, която освен това е разпределена 50:50 между двата моста. Сравнено с версията Coupe, кабриото е с още по-снижен клиренс. Откритият автомобил е по-близо до асфалта с 10 мм (130 мм). Окачването е различно според избрания режим, но на кабриото най му приляга спортният. Возията е твърда, но стабилността в завои - отлична. Това е следствие на модернизираното предно окачване, което е направено заради по-широката колея от тази на BMW 3er. Като недостатък може да се отчете малко по-слабата шумоизолация на салона в сравнение с тази при варианта купе и при стандартната трета серия. Като цяло обаче може да се каже, че новото кабрио на BMW е още по-спортно ориентирано и в комплектация с мощния двигател е един от най-ярките примери, определящи философията на баварците за т.нар. радост от шофирането.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини