Audi RS5, което ще наследи комбито RS4, бе забелязано да се движи по улиците както в изпълнение седан, така и в по-елегантното Avant изпълнение. Тези шпионски снимки на Auto Express подсказват, че скоро ще бъде разкрит моделът с висока производителност, който ще се бори със съперници като BMW M3/Touring и Mercedes-AMG C63.
След представянето на новия A5 седан и комби, RS5 е следващата логична стъпка. Въпреки че камуфлажът все още скрива много детайли, цялостната насока на дизайна е ясна, отчасти благодарение на вече разкрития стандартен A5. Ключова отличителна черта е масивната, централно монтирана изпускателна система с два изхода, която се различава от предишните итерации на RS4/RS5.
И седанът, и Avant имат вдъхновена от e-tron GT радиаторна решетка, разположена ниско за агресивна стойка. Сложната мрежеста радиаторна решетка е фланкирана от значителни отвори, в които вероятно се крият елементи на охладителната система.
Профилът на седана се различава от традиционния дизайн на вече остаряващото купе RS 5, като се отличава с характерно наклонено задно стъкло. Задната светлинна решетка отразява тази на Avant, а предните и задните светлини могат да се похвалят с уникални светлинни подписи.
Както се очаква от едно Audi с висока производителност, RS5 може да се похвали с изпъкнали арки на колелата, подобни на тези на RS6, в които са разположени големи колела, както и със значителни спирачни дискове и апарати. Предната колесна арка също така включва въздушен отвор, напомнящ на RS6 Avant GT.
Дебютът на RS5 ще се състои по-късно през 2025-та и ще включва хибриден задвижващ агрегат. Подкрепен от платформата PPC на Audi, вариация на шасито на предишния A4, RS5 се очаква да съчетае високоефективен PHEV модул със съществуващия 2,9-литров V6 двигател с два турбокомпресора. Той ще бъде допълнен от автоматична трансмисия и задвижване на всички колела quattro.
Данните за мощността и въртящия момент остават загадка, но се очаква значително увеличение спрямо настоящия RS4, като целта е да се оспори впечатляващата мощност на AMG C 63 S от 671 к.с. Въпреки това, допълнителното тегло на plug-in системата означава, че допълнителната мощност ще бъде от решаващо значение за надминаването на предишния модел, работещ само с двигател с вътрешно горене.
Интериорът вероятно ще бъде огледален на наскоро представеното Audi A5, като ще включва 11,9-инчов Virtual Cockpit и 14,5-инчов OLED централен сензорен екран. Добавени ще бъдат поръчкови RS акценти, като по-спортни седалки, уникални тапицерии и специализирани режими на шофиране.