Mercedes-Benz предприема значително преструктуриране на портфолиото си от лекотоварни автомобили, което е знак за ясно отклонение от сегмента на компактните ванове. Моделите Citan и T-Class ще бъдат спрени от производство до средата на 2025 г., което ще отбележи края на участието на Mercedes в този пазарен сегмент. Това решение е в съответствие с по-широката стратегия на компанията за приоритизиране на рентабилността и фокусиране върху по-големи модели с по-висок марж.
Последните компактни ванове с марката Mercedes ще слязат от производствената линия на Renault във Франция, където споделят една платформа с Renault Kangoo. Този ход, потвърден от говорител на Mercedes, отразява стратегическото пренасочване към средните и големите ванове, в които компанията вижда по-голям потенциал за растеж и рентабилност. По същество Mercedes оптимизира гамата си, ориентирани към високите постижения, като същевременно се отказва от по-малко рентабилните автомобили.
Тази стратегическа промяна е подкрепена от данни за продажбите, които разкриват значителен спад в продажбите на Citan и T-Class. Продажбите на Citan, насочен към бизнес клиенти, са спаднали до 23 351 броя през миналата година, докато продажбите на T-Class са намалели с 31%, регистрирайки едва 5 117 броя. Тези цифри подчертават предизвикателствата, пред които е изправен Mercedes на пазара на така наречените баничарки, което подтиква компанията да консолидира ресурсите си и да се съсредоточи върху сегменти с по-силно търсене.