Търсенето на физически комодити непрекъснато расте. Според фазата на икономическия цикъл преобладава стремежът към повишаване стойността или към запазване на капитала. Инвестиционните диаманти стабилно преодоляват инфлацията, с което спестяват нерви на инвеститора по време на криза.
Търсенето на инвестиционни диаманти представлява под 5% от общата стойност на шлифованите диаманти. Потенциалът на пазара се откроява ясно при сравнение с търсенето на благородни метали като златото и паладия.
След кризата през 2008 година значително се повиши търсенето на комодити, особено на благородни метали. Дори когато инвеститорите търсеха предимно ценни книжа, каквито са ETF фондовете и др., търсенето на физически активи растеше още по-бързо.
Стабилността на цената на шлифованите диаманти се откроява също и при просто сравнение на ценовата волатилност за периода 2009-2014 г.
Инвеститорите, които търсят защита от инфлацията, могат да намерят добра възможност в инвестиционните диаманти, чиято цена има исторически ниско ниво на волатилност и комфортно преодолява инфлацията. От 2009 г. цената на шлифованите диаманти нараства средно с 5% годишно.
Някои диаманти, предимно 3-каратови камъни, поскъпнаха с още по-бързи темпове.
В сравнение със среброто за същия период, ценовите колебания при диамантите бяха в рамките само на 12%, което е 2,8 пъти по-малко от ценовите колебания при среброто и 1,6 пъти по-малко от ценовите колебания при златото.
Не на последно място диамантите се отличават от благородните метали по една базисна емоция: наистина имат статут на луксозни стоки.
Комодити (от английски: commodity) е термин в икономиката, който означава стока, за която има търсене, но е доставяна без квалитативна диференциация на пазара. Тя е обменима (fungible), тоест същата, независимо кой я произвежда. Примери в това отношение са петролът, хартията за тетрадки, млякото и медта.