Драстичното закъсняване на редица полети на българския национален превозвач преди две седмици доведе до вълна от жалби от потърпевши клиенти. До момента техният брой е 103. Основната причина пътници да чакат с часове да бъдат извозени е, че „България ер” няма резервни самолети и екипажи в случай, че някоя от машините има техническа повреда. Констатацията е на Гражданската въздухоплавателна администрация (ГВА), която ще направи 4-месечен мониторинг на дейността на „България ер”.
Не е изключено авиокомпанията да бъде глобена, каза министърът на транспорта Ивайло Московски. „Ако трябва да бъдем честни, действително има и обективни причини за някои от забавянията на техните полети. Това, разбира се, не ги оправдава. При проверката е констатирано, че на практика при отказ на тяхна машина поради някакъв технически казус се оказва, че нямат планиран резервен вариант, съответно нямат планирани и резервни екипажи. При отдел "”Планиране” проверката, която извършихме, показа, че от трима служители, които трябва активно да работят по планирането на полетите на компанията, единият е в предизвестие за напускане, другият – болен”, каза министърът.