За осма поредна година авторитетният конкурс „Най-добра българска фирма на годината“ отново ще отличи най-успешните български компании.
Инициативата се провежда благодарение на Първа инвестиционна банка (Fibank). Мисията на проекта е да докаже, че в България има компании на световно ниво, популяризирайки успешните бизнес модели в страната. Надпреварата цели да стимулира развитието на българското предприемачество и да мотивира фирмите в тяхната конкурентоспособност и иновативност.
Компетентно жури ще отличи компаниите, които имат стабилен растеж, показват възможности за справяне в конкурентна среда, имат потенциал за навлизане на нови пазари и прогресивни бизнес идеи. Част от критериите са прилагането на успешни стратегии за развитие на фирмите и налагането на търговската марка. Задължително условие за участие е компаниите да имат български капитал, български мениджмънт и да представляват български бранд.
Членове на журито са водещи имена от бизнеса и медийните среди у нас като: г-н Чавдар Златев – Изпълнителен директор и член на УС на Fibank; социологът Кънчо Стойчев – Председател на „Произведено в България – съюз на малкия и среден бизнес“; финансистът Емил Хърсев; г-жа Венелина Гочева – собственик и управител на Медийна група България; г-н Йордан Матеев – издател на Forbes България и г-жа Ваня Манова - Регионален мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово.
Интересът към престижния конкурс е трайно висок – в миналогодишното издание се включиха близо 300 фирми. Категориите, в които компаниите се състезават, са: „Микро и малка фирма“, „Средна и голяма фирма“ и „Най-успешна българка в бизнеса - награда за женско предприемачество“. Всяка година се присъжда и специална награда за „Фирма на публиката“, която се избира от хората чрез онлайн гласуване.
Фирмите, желаещи да участват в надпреварата, е необходимо да попълнят кратък електронен въпросник. Той може да бъде намерен на сайта на конкурса - http://naidobrafirma.bg/Questionnaire/. Заявки за участие ще се приемат до 28 октомври 2019 г.