Излязоха резултатите за октомври на Gemius относно класирането на българските интернет сайтове. (Всички данни можете да видите тук:)
Общият брой уникални посетители през октомври се е увеличил със 128 826 спрямо септември и е достигнал 3 279 760.
Първото място продължава да се държи уверено от Нетинфо АД.
(vbox7.com, abv.bg, vesti.bg, sinoptik.bg, gbg.bg, sportni.bg, vgames.bg, edna.bg, carmarket.bg, pariteni.bg, vcards.bg, izgodnioferti.bg, vmusic.bg, netinfocompany.bg)
За първи път основните два сайта на компанията - ABV.bg и VBOX7.com имат под 50% покритие на аудиторията. Спрямо януари 2012 г. покритието на ABV.bg е спаднало от 55.36% на 48.25%, а на VBOX7.com от 58.46% на 48.35%. Основна причина за понижението е тежката конкуренция с YOUTUBE.com и GMAIL.com (продукти на GOOGLE).
Въпреки спада от 4.07% в интернет покритието (от 75.12% за септември до 71.05% за октомври), компанията запазва лидерските си позиции.
Вторият в класирането Инвестор АД е намалил покритието си от 45.18% за септември на 44.26% за октомври.
(aha.bg, dnes.bg, snimka.bg, gol.bg, start.bg, tialoto.bg, blog.bg, teenproblem.net, investor.bg, imoti.net, automedia.bg, puls.bg, az-jenata.bg, rabota.bg, nasamnatam.com, az-deteto.bg, podnaem.bg, ludimladi.bg)
Трета позиция заема Sportal Media Group с 38.67% покритие. През септември покритието на компанията е било 39.89%.
(sportal.bg, data.bg, hotnews.bg, ovo.bg, novini.bg, vwclub.bg, Profit.bg, shopping.bg, home.bg, gsm.bg, hitro.bg, bet.bg, topcars.bg, dete.bg, all-GSM.bg, top.bg)
Единствената компания с аудитория над 1 000 000 потребителя, която е увеличила покритието си, е NEG. Макар и само с 0.35 % (от 36.22% за септември на 36.57% за октомври). Това явно е постижение, защото никой от останалите не е успял да го направи. Така NEG уверено запазва четвърта позиция и за този месец.
(bg-mamma.com, AutoForums.BG, kefche.com, winner.bg, ForteGames.com, StudentForums.BG , bb-team.org)
На пето място е DIR.bg с покритие от 29.47% на интернет популацията в България.
На шеста позиция е Резон Медия с 28.29 % от аудиторията. Това е намаление с 0.68% от 28.97 % за септември.
(mobile.bg, imot.bg, adamieva.info, bazar.bg, fakti.bg, car24.bg, probook.bg, zaplata.bg, fokus.bg, focus.bg)
Всички останали интернет компании имат под 1 000 000 потребителя.
Интересното е, че увеличението на интернет аудиторията в България се реализира от по-малките компании. Така че, ако големите искат да запазят позициите си трябва да бъдат по-иновативни.
№ |
Интернет компания |
Посетители (уникални потребители) |
Импресии за октомври 2012 г. |
Интернет обхват октомври 2012 г. | Интернет обхват септември 2012 г. |
Изменение (в % спрямо септ.)
|
1 | Netinfo | 2 664 871 | 861 378 305 | 71.05% | 75.12% | -4.07% |
2 | Investor | 1 659 940 | 170 854 841 | 44.26% | 45.18% | -0.92% |
3 | Sportal Media Group | 1 450 256 | 116 739 723 | 38.67% | 39.89% | -1.22% |
4 | NEG | 1 371 483 | 71 615 297 | 36.57% | 36.22% | 0.35% |
5 | DIR | 1 105 381 | 80 311 753 | 29.47% | 30.78% | -1.31% |
6 |
Резон Медиа
|
1 060 860 | 257 205 801 | 28.29% | 28.97% | -0.68% |
7 | Darik News | 972 491 | 34 140 768 | 25.93% | 26.04% | -0.11% |
8 | CME | 967 454 | 23 843 010 | 25.80% | 26.09% | -0.29% |
9 | Aukro | 951 308 | 209 019 990 | 25.37% | 25.39% | -0.02% |
10 | 3Bay.bg | 836 868 | 21 078 063 | 22.31% | 23.58% | -1.27% |
11 | xenium | 809 759 | 9 743 654 | 21.59% | 21.45% | 0.14% |
12 | Top Media Group | 733 918 | 19 146 162 | 19.57% | 18.48% | 1.09% |
13 | Newspaper Group Bulgaria | 717 353 | 18 836 250 | 19.13% | 17.43% | 1.70% |
14 | Economedia | 702 534 | 13 896 679 | 18.73% | 17.13% | 1.60% |
15 | Санома Блясък | 654405 | 28502868 | 17.45% | 17,54% | -0.09% |
16 | Jobs.bg | 565431 | 100267436 | 15.08% | 15.23% | -0.15% |
17 | Web Fusion | 582137 | 5361232 | 15.52% | 14.57% | 0.95% |
18 | Nova TV and Diema Vision Group | 525758 | 12967063 | 14.02% | 14.32% | -0.30% |
19 | MailBG | 485319 | 13426098 | 12.94% | 12.98% | -0.04% |
20 | WMG | 373941 | 11404691 | 9.97% | 10.01% | -0.04% |
21 | Kaldata Ltd | 335143 | 3331144 | 8.94% | 8.46% | 0.48% |
22 | WGG | 333005 | 5870599 | 8.88% | 8.82% | 0.06% |
23 | Independent (not in a group) | 326518 | 3603006 | 8.71% | 6.64% | 2.07% |
24 | Offmedia | 282694 | 4558378 | 7.54% | 5.55% | 1.99% |
25 | One Click | 280604 | 8537794 | 7.48% | 7.76% | -0.28% |
26 | BSS Media Group | 249195 | 2348329 | 6.64% | 6.31% | 0.33% |
27 | MediaGroup24 | 201342 | 7161901 | 5.37% | 5.75% | -0.38% |
28 | WebCafe | 158948 | 2383315 |
4.24% |
4.35% | -0.11% |
29 | Toxity Records | 158648 | 1302609 | 4.23% | 4.54% | -0.31% |
30 | Livemedia | 142103 | 1556779 | 3.79% | 3.51% | 0.28% |
От първите 100 сайта най-слабо спрямо септември са се представили:
Novanews.bg | -23.18% |
Hotnews.bg | -18.79% |
Voyo.bg | -15.28% |
Div.bg | -13.83% |
Sposrta.bg | -12.30% |
Gol.bg | -11.68% |
Avtora.com | -11.65% |
Econ.bg | -10.53% |
Novatv.bg | -10.26% |
Sportni.bg | -9.66% |
От първите 100 най-добре спрямо септември са се представили сайтовете:
Ladyzone.bg | + 65.96% |
Pomagalo.com | + 32.07% |
Trud.bg | + 22.10% |
Zajenata.bg | + 17.03% |
Kulinar.bg | + 16.70% |
Investor.bg | + 15.74% |
Ovo.bg | + 13.84% |
TV7.bg | + 13.50% |
Novinar.net | + 12.93% |
Framer.bg | + 12.75% |