Все повече европейци пазаруват онлайн, но България остава на последна позиция, отчита Евростат. 40 на сто от българите между 16 и 74 години, миналата година са си купили стока или услуга през интернет, показват данните на Европейската статистическа агенция.
В Нидерландия така пазаруват близо 90 на сто от гражданите. Онлайн покупките са предпочитани от 74 на сто от европейците между 16 и 74 години.
Ето най-предпочитаните неща за пазаруване онлайн - дрехи, обувки, храни, мебели, козметика, книги, електроника, детски играчки.
На този фон все повече предприемчиви българи привличат клиентите си през интернет, вместо да плащат скъпи наеми за физически магазини.
След като започват да произвеждат боя, те се стремят да изградят мрежа от дистрибутори, чрез които да я продават.
„Кризата само помогна да осъзная всъщност колко е полезно и логично да продаваш онлайн. Онлайн може да достигнеш буквално всяка една точка на света с продукт, който правиш тук в България“, обясни Ясен Русев, съосновател на фирмата.
Боята им се нанася върху стената, след което може да пишеш върху стената, използвайки я като дъска. И да я изтриеш също като дъска.
„Онлайн може да отвориш нови партньорства, примерно в момента работим с наш нов партньор в Англия, с който аз изобщо не съм се виждал все още на живо, но въпреки това той е човек, който ще ни помогне да развием пазара в Англия до нива, които ние не може и да помислим да го направим оттук“, допълни Ясен Русев.
Поредната пратка за Мариана, която плете мартеници и наема жени от цялата страна да плетат. Моделите се излагат физически в магазин и онлайн в сайта ѝ.
„Много от хората са далече, не само заради пандемията сега, но са отдалече и примерно им е много по-трудно да дойдат, скъпо им е, да кажем от Бургас, Свищов, от Русе, транспортните разходи са вече на висока цена и затова предпочитат да им заснема материалите, които предлагаме и моделите, и те да си го поръчат, и да ги изпратим“, обясни Мариана Петрова, собственик на фирма.
Така без да разполага с магазини в цялата страна, тя успява онлайн да продава в цяла България. Също както фирмата с боята, върху която се пише, продава в цял свят без да притежава нито един магазин в чужбина. Просто клиентите си го поръчват онлайн.