Паричният орган на Сингапур (MAS) глоби Credit Suisse с 3,9 млн. USD за нарушения на нормите и правилата от страна на мениджърите по връзки с клиенти в нейния клон в Сингапур.
„MAS наложи глоба от 3,9 млн. USD на Credit Suisse за това, че не е успяла да предотврати или открие неправомерно поведение от нейните мениджъри за връзки с клиенти в клон в града-държава“, отбеляза регулаторът. Служителите са предоставили на клиентите „неточна или непълна информация след търговски транзакции“, в резултат на което са били таксувани над двустранно договорените ставки, каза MAS.
Според говорителя на агенцията, "финансовите институции трябва да внедрят стабилни системи и процеси за управление, за да осигурят справедливо и прозрачно ценообразуване за своите клиенти". „Няма да се поколебаем да предприемем строги принудителни действия срещу финансовите институции, за които е установено, че нарушават нашите закони“, добави той.
Най-голямата банка в Швейцария – UBS, планира да съкрати няколкостотин работни места в азиатския регион, след като завърши поглъщането на своя конкурент Credit Suisse. Повечето от съкращаваните позиции преди това принадлежаха на структурите на придобитата Credit Suisse. Очаква се оптимизацията да засегне преди всичко персонала на клоновете на банката в Хонконг и Сингапур.
Credit Suisse претърпя най-големите си загуби в своята 167-годишна история през 2022 г. след фалита на стартиращата компания Greensill Capital и инвестиционния фонд Archegos Capital Management. Тогава нетната загуба на Credit Suisse възлиза на 8,5 млрд. USD срещу 1,8 млрд. USD година по-рано, заличавайки печалбите за десетилетието. По-рано UBS съобщи за намеренията си напълно да се откаже от споменаването на марката Credit Suisse, след като завърши интегрирането ѝ в структурата ѝ до 2025 г.