Индийската онлайн образователна компания Byju, която някога оглавяваше списъка на най-ценните стартиращи компании в страната, затвори десетки регионални офиси поради финансови проблеми, съобщи вестник The Hindu, позовавайки се на свои източници.
Byju's се бори да привлече инвестиции от 2023 г. насам на фона на напускането на някои ключови ръководители, искания за промяна на условията за изплащане на заема си и процедури по несъстоятелност от предишни инвеститори. Докато компанията беше оценена на 22 млрд. USD през 2022 г., което я прави най-големия стартъп в Индия, в началото на годината, когато реши да набере 200 млн. USD финансиране за изплащане на спешни задължения, няколко западни медии изтълкуваха това като радикално намаляване на слединвестиционната оценка на компанията с 99% - до 200-250 млн. USD.
През февруари инвеститорите започнаха производство в Националния трибунал по фирмено право във връзка с последния кръг от финансиране. В резултат на това средствата не бяха налични до разрешаването на спора, компанията не можа да изплати напълно заплатите за последните два месеца на всички 14 000 служители.
Сега стана известно, че компанията е спряла да използва регионалните офиси, които имаше в почти всички щати на страната. Служителите се прехвърлят на дистанционна работа „за неопределен период от време“, пише The Hindu. В същото време ще продължат да функционират около 300 офлайн учебни центъра.
"Тази работа е извършена през последните шест месеца. Компанията затваря офиси в цялата страна, тъй като договорите за наем изтичат", каза източникът на изданието.
Централата на компанията в Бенгалуру ще бъде намалена, но ще продължи да работи както обикновено. Няма данни за съкращения на персонала. През последните 3 години компанията е съкратила около 7500 служители.
Сред причините за финансовите проблеми на Byju са и трудната ситуация на световния финансов пазар през 2022 г., многомилиардни сделки през предходните години за придобиване на конкуренти, което усложни плановете на стартъпа за постигане на бизнес рентабилност. Към 2023 г. беше изчислено, че платформата има повече от 40 милиона регистрирани потребители, от които почти 3 милиона платени абонаменти.