Отидете към основна версия

8 309 23

Изкуственият интелект разрушава мощна индустрия в Азия

  • колцентър-
  • изкуствен интелект-
  • професия-
  • работа-
  • служители

Кол центровете отиват в историята

Снимка: Shutterstock

Бързото разширяване на възможностите на изкуствения интелект (AI) може да нанесе опустошителен удар на голяма индустрия за масова заетост - центрове за обслужване на клиенти (кол центровете) в Азия и извън нея. Това мнение изрази изпълнителният директор на индийската ИТ компания Tata Consultancy Services (TSC) К. Критвасан в интервю за вестник Financial Times.

Това подразделение на индийския транснационален конгломерат Tata Group, с персонал от почти 600 000 служители, разработва ИТ системи за транснационални корпорации. Годишният доход на TSC достига 30 млрд. USD.

Според Критвасан, благодарение на AI, необходимостта от такива центрове за обслужване на клиенти ще бъде намалена „до минимум“. „Намираме се в ситуация, в която технологията трябва да може да предвиди пристигането на повикване и след това активно да премахне болезнените точки на клиента“, казва събеседникът на изданието.

Чатботовете скоро ще могат да анализират историята на транзакциите на клиента и да изпълняват по-голямата част от работата, която в момента вършат служителите в кол центъра. „Ето накъде отиваме“, подчерта той. „Не мисля, че ще постигнем тази цел днес – може би след около година".

Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 13 гласа.

Свързани новини