Една от 288 бутилки от най-старото уиски The Reach, на шотландската марка The Macallan, беше закупена от местен колекционер за сумата от 265 000 лв. За първи път в България уиски ентусиасти и ценители получиха достъп до толкова лимитирано издание на марката.
„The Reach е най-доброто доказателство за отдадеността на The Macallan към постигане на съвършенство, което е отразено както в 81-годишната скъпоценна течност, така и в изключителната, единствена по рода си декантера и скулптурата, която я държи", каза Анна Метаксас, регионален посланик на марката за Източна Европа и Гърция.
Рядкото 81-годишно сингъл малц уиски The Reach е най-старото уиски произвеждано някога от компанията, изработено от една дъбова шери бъчва. Тъмната напитка е обвита в изящна декантера, изработена от духано горещо стъкло и поставена върху бронзова скулптура на три ръце. Всяка ръка представлява герои от историята на компанията и тяхната уникална история. Една от тях е в памет на работниците от дестилерията от 1940 г., които са допринесли за създаването на уникалното уиски в трудни времена, преди повече от осем десетилетия. Другата ръка е тази на някогашния председател Алън Шиач, чийто дядо е бил начело на компанията, когато уискито бива поставено в бъчвата. Третата е на днешния майстор уиски производител Кирстин Кембъл, която внимателно подбира бъчвата от 1940 г., използвана за създаването на The Reach, и която взема решението, че сега е моментът да сподели това уиски със света.
През последните години по-заможните българи инвестират в лимитирани серии уискита. Те гледат на висококачествената напитка като място за влагане на пари, наред със златото и недвижимите имоти. Колкото по-отлежало е едно уиски, толкова по-скъпо е.