Отидете към основна версия

6 118 19

Лоши новини за абонатите на по-малките доставчици на интернет

  • интернет-
  • доставчици-
  • изкупуване-
  • компании

Мастодонтите ги изкупуват, а клиентите са поставени пред свършен факт

Днес предлагането на пакетни услуги от големите компании – интернет, телевизия и телефония, е факт. Част от клиентите обаче не желаят „всички яйца да са им в една кошница“, както гласи стара френска поговорка. Именно поради това, когато се случи срив в мрежата на големия оператор, към който са, желаят да имат резервен вариант поне за интернет или телефон.

Когато става дума за интернет – често се прибягва до по-малък интернет доставчик. Клиенти за такива услуги има. Някои дори ползват предимно местния (квартален) доставчик за интернет и телевизия. И именно тук е разковничето – защо тези клиенти да не минат към големите мобилни оператори?

Сигурно си казвате: „Няма как да ме накарат да мина. Аз имам сключен договор с местния доставчик. Той си е отделна компания“. Да, ама не. По един или друг начин голямата компания успява да придобие малкия доставчик на интернет и телевизия и така абонатите автоматично стават негови клиенти.

Два – три месеца след като вече сте при новия доставчик интернетът ви изчезва. Обаждате се да подадете сигнал, а отсреща ви казват, че „услугата трябва да се мигрира“ и ще бъдете прехвърлени на колега, който „ще ви изготви оферта“. Вие съвсем логично питате: „Каква оферта? Аз съм си доволен от настоящите условия“. Отсреща любезно ви се обяснява, че вече „няма как кутията да се захрани с ток“, на което вие отговаряте с въпроса: „Искате да кажете, че в центъра на София, европейска столица, няма откъде да се вземе ток и да се захрани една кутия?“. Отсреща настъпва мълчание, след което клиентът на по-малкият оператор се призовава от вече придобилия го по-голям все пак да обмисли възможността да сключи договор с компанията, в която е попаднал.

След пандемията от коронавирус светът се промени. Бизнесът се промени. Борбата за клиенти във всеки един сектор от икономиката, стана безмилостна. Схемите за завземане на все по-голям пазарен дял, съответно за „крадене“ на клиенти, са безкрайни. В бизнеса печелившият ще е този, който е като хамелеон в икономическия сектор, в който е. Какво обаче става с клиента?

Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 36 гласа.

Свързани новини