Отидете към основна версия

8 300 24

Цената на самолета "Байкал" се оказа 3,5 пъти по-висока от базовата

  • самолет-
  • байкал-
  • цена

Към днешна дата цената е близо 455 млн. рубли, а през 2019 г., при започване на проекта, е била 120 млн. рубли

Цената на самолета "Байкал", който трябва да замени съветския "Кукурузник" Ан-2, през първата година на очакваната доставка - 2025 г., ще възлиза на 455 милиона рубли, съобщи RBC, позовавайки се на писмо от Държавната транспортна лизингова компания (STLC) до потенциални оператори на самолети.

Според RBC, цената на самолета е 3,5 пъти по-висока от базовата цена, установена от Министерството на промишлеността и търговията на Руската федерация през октомври 2019 г. Тогава, според условията на конкурса, цената на "Байкал" беше не трябва да надвишава 120 милиона рубли.

"В момента Държавната транспортна лизингова компания заедно с АО "Уралски завод за гражданска авиация" (УЗГА, инвеститор и производител на самолета) проучва възможността за реализиране на инвестиционен проект за закупуване на авиационна техника в рамките на държавната гражданска поръчка с участието на средства от Фонда за национално благосъстояние, който включва закупуване на самолети като LMS-901 "Байкал", LMS-192 "Освей", както и TVRS-44 "Ладога" и прехвърляне на финансов лизинг на руски авиокомпании“, отбелязва пред изданието заместник-генералният директор на Държавната транспортна лизингова компания Михаил Пърнев.

Според оценките на Държавната транспортна лизингова компания до 2032 г. цената на "Байкал" ще бъде ще се увеличи до 587 милиона рубли. Компанията предлага на операторите да наемат самолети за десет години, лизинговият процент за един Байкал е през 2025 г. ще бъде 5,4 милиона рубли на месец. Лизингодателят поиска от авиокомпаниите да информират коя от тях е готова да поръча самолет с такива финансови параметри, както и „в случай на липса на интерес поради високия размер на лизинговото плащане“. докладват каква ставка би била рентабилна за тях.

„Ескалацията на цените е глобална практика в авиоиндустрията, използвана от всички играчи без изключение“, коментира ситуацията пред изданието представител на UZGA. Той отбеляза, че всички разработчици в своята дейност са изправени пред „обективни макроикономически условия и непропорционално увеличение на цените на закупените компоненти и материали“. В същото време източник, близък до Министерството на промишлеността и търговията, каза пред RBC, че всички цени са приблизителни, тъй като самолетът все още не е създаден.

Инвеститорът на "Байкал", който трябва да замени съветската "царевица", е компанията "Байкал инженеринг" (дъщерно дружество на UZGA). "Байкал" ще бъде оборудван с вътрешен двигател VK-800. Този самолет е създаден за увеличаване на транспортната достъпност на отдалечените региони на Русия и развитието на местни въздушни линии.

Основните параметри на самолета са определени в съответствие с изискванията на регионалните авиокомпании: 2 тона полезен товар, обхват на полета - 1500 км, крейсерска скорост - 300 км/ч.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 13 гласа.

Свързани новини