21 Август, 2024 11:21 8 389 24

Цената на самолета "Байкал" се оказа 3,5 пъти по-висока от базовата

  • самолет-
  • байкал-
  • цена

Към днешна дата цената е близо 455 млн. рубли, а през 2019 г., при започване на проекта, е била 120 млн. рубли

Цената на самолета "Байкал", който трябва да замени съветския "Кукурузник" Ан-2, през първата година на очакваната доставка - 2025 г., ще възлиза на 455 милиона рубли, съобщи RBC, позовавайки се на писмо от Държавната транспортна лизингова компания (STLC) до потенциални оператори на самолети.

Според RBC, цената на самолета е 3,5 пъти по-висока от базовата цена, установена от Министерството на промишлеността и търговията на Руската федерация през октомври 2019 г. Тогава, според условията на конкурса, цената на "Байкал" беше не трябва да надвишава 120 милиона рубли.

"В момента Държавната транспортна лизингова компания заедно с АО "Уралски завод за гражданска авиация" (УЗГА, инвеститор и производител на самолета) проучва възможността за реализиране на инвестиционен проект за закупуване на авиационна техника в рамките на държавната гражданска поръчка с участието на средства от Фонда за национално благосъстояние, който включва закупуване на самолети като LMS-901 "Байкал", LMS-192 "Освей", както и TVRS-44 "Ладога" и прехвърляне на финансов лизинг на руски авиокомпании“, отбелязва пред изданието заместник-генералният директор на Държавната транспортна лизингова компания Михаил Пърнев.

Според оценките на Държавната транспортна лизингова компания до 2032 г. цената на "Байкал" ще бъде ще се увеличи до 587 милиона рубли. Компанията предлага на операторите да наемат самолети за десет години, лизинговият процент за един Байкал е през 2025 г. ще бъде 5,4 милиона рубли на месец. Лизингодателят поиска от авиокомпаниите да информират коя от тях е готова да поръча самолет с такива финансови параметри, както и „в случай на липса на интерес поради високия размер на лизинговото плащане“. докладват каква ставка би била рентабилна за тях.

„Ескалацията на цените е глобална практика в авиоиндустрията, използвана от всички играчи без изключение“, коментира ситуацията пред изданието представител на UZGA. Той отбеляза, че всички разработчици в своята дейност са изправени пред „обективни макроикономически условия и непропорционално увеличение на цените на закупените компоненти и материали“. В същото време източник, близък до Министерството на промишлеността и търговията, каза пред RBC, че всички цени са приблизителни, тъй като самолетът все още не е създаден.

Инвеститорът на "Байкал", който трябва да замени съветската "царевица", е компанията "Байкал инженеринг" (дъщерно дружество на UZGA). "Байкал" ще бъде оборудван с вътрешен двигател VK-800. Този самолет е създаден за увеличаване на транспортната достъпност на отдалечените региони на Русия и развитието на местни въздушни линии.

Основните параметри на самолета са определени в съответствие с изискванията на регионалните авиокомпании: 2 тона полезен товар, обхват на полета - 1500 км, крейсерска скорост - 300 км/ч.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    46 28 Отговор
    Руснаците не могат да правят качествена техника

    Коментиран от #2, #3, #22

  • 2 Киро Карото

    46 21 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    Самите руснаци ползват Еър бъси,Боинги....ако бяха силни , щяха да си ползват руски

    Коментиран от #19

  • 3 Кабела на чушкопека

    14 18 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    можеш ли да го смениш
  • 4 Байкал

    34 12 Отговор
    3-4 часа в този кукурузник... ще е колосално пътническо преживяване

    Коментиран от #5, #20

  • 5 РЕАЛИСТ

    31 26 Отговор

    До коментар #4 от "Байкал":

    Старият Кукурузник Ан2 беше признат в цял свят. Беше и още е едно работно магаре. Става за всичко, излита от всякаква повърхност. Произведени са 18 хиляди бройки. Китай го произвежда под собствено име.

    Коментиран от #10

  • 6 Копейко

    22 12 Отговор
    На нас ни казаха ,че в Расията много се краде затова се е ускапил самолета
  • 7 РЕАЛИСТ

    28 13 Отговор
    Имах колега бивш пилот на АН-2. Вика " Ан-2 е самолет, сам си лети, ти само му пречиш"
  • 8 НАБЛЮДАТЕЛ

    28 13 Отговор
    Кукурузник е прозвището на По2/Поликарпов/, не на Антонов2. Изцяло метален украинска разработка на база шпертплатово платнения По2 Ще видим след войната колко бързо ще се възстанови украинското самолетостроене. Първия съвместен договор с Боинг за разработка вече се сключи
  • 9 Гориил

    15 17 Отговор
    Това е цената на самолета, ако се произвеждат 10 броя на година. При производство на 50 броя годишно цената ще бъде с 20 процента по-ниска. При производство на 100 броя годишно цената на самолета ще бъде наполовина по-ниска. Това е законът за доходността, стар колкото света.

    Коментиран от #11, #12

  • 10 Байкал

    29 3 Отговор

    До коментар #5 от "РЕАЛИСТ":

    Познавам го добре. Почти всичките ми скокове с парашут са от него. За десант и товар е ОК, но за пътническа машина, в която цивилен пътник да прекара 3-4 часа, определено не е приятно.

    Коментиран от #13

  • 11 оня с коня

    27 3 Отговор

    До коментар #9 от "Гориил":

    Разсъждаваш в абсолютно правилната посока,но само стигаш донякъде и спираш там без да стигнеш до най-важното.И така :Уточняваш че при увеличение на Производството от 10 на 50бр. годишно цената ще падне с 20%,след това пресмяташ че при 100 бр цената ще падне с 50%,но ПРОПУСКАШ да стегнеш до "Черешката на Тортата" - че при производство на 1000бр. годишно Самолетът става БЕЗПЛАТЕН!

    Коментиран от #24

  • 12 НАБЛЮДАТЕЛ

    25 10 Отговор

    До коментар #9 от "Гориил":

    В белия свят, ако можеш да го проумееш. При социкономиката - комплектоващи изделия, планови доставки, годишна план програма. Всичко куца особенно качеството и сроковете и ако си сключил договори с аванс на финала си с празни джобове. Този филм сме го гледали, както и филма за непобедимата съветска армия и за тайните и оръжия дето света ще ше да умре от тях, ама се оказа че може да умре от смях
  • 13 Бай Яни.

    9 2 Отговор

    До коментар #10 от "Байкал":

    За десанта съм съгласен. Имам над 40 скока само от този кокорузник. Но иначе яко да ти е дупе за далечен полет. Основно над Графа и Крумово сме скачали. От 93до 97 изкарах в десантните бригада в Пловдив.
  • 14 МаДа

    18 6 Отговор
    Оскъпил се е заради лед фаровете на крилата от китайски фенерчета.
    Жълтурите постоянно вдигат цените в $ на съюзника😁 си.
    Тва на снимката Чесна ли е, или тва са законите на физиката като при Буран?
    Некой да знае?

    Коментиран от #16

  • 15 Кой от кого какво краде.

    11 3 Отговор
    ЛМС-901 Байкал ма стойност 5 милиона долара е пряко копие на американския Daher Kodiak, който според оборудването е на цена от 0.75 до 1.5 милиона долара.
    Още подробности тук:

  • 16 Почти същото

    9 5 Отговор

    До коментар #14 от "МаДа":

    Само че от Чесна е по-скъп 2 пъти, вероятно заради двигателя със 7-8 пъти по-къс ресурс.
    От евтината алтернатива Дахер Кодиак е по-скъп 3.3-7 пъти, според американската комплектация.
  • 17 Левке

    12 7 Отговор
    Подигравка с най произвеждания самолет в света , това граничи с глупост . Имам 8000часа полети с него , за времето си е бил недостижим . Продаван е по целия свят

    Коментиран от #18

  • 18 питащ

    7 4 Отговор

    До коментар #17 от "Левке":

    За кой самолет говориш?
  • 19 И. Енчев

    3 2 Отговор

    До коментар #2 от "Киро Карото":

    Абе те ще ги направят ,ама им излизат по скъпи
  • 20 И. Енчев

    4 4 Отговор

    До коментар #4 от "Байкал":

    Возил съм се,нищо необичайно за такъв клас самолет
  • 21 Авиаторът

    12 4 Отговор
    Тук нищо ново - пРосия е страната на бъдещето време, условното наклонение и откровените лъжи ...
  • 22 Бай Иван

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    Тъй де старлайняр дето остана в орбита е произведен с чипове от руски прахосмукачка, както и дриймлайняр. Нали?
  • 23 джо

    9 3 Отговор
    Всичко което е лошо и е за Русия веднага ще прочетете в медията. Нашата лицемерна предателска медия която е финансирана от Америка ( 870 милиона долара за 2024 година отделена за медийната дезинформация в Европа ) търси къде и как ще намери нещо лошо без значение какво защото Задокеанският окупатор го иска . За да се харесат на хазаина си лицемерите следят цялата Руска медия откъде какво може да извлекат за да зарадват господаря си и да докажат преданостa вярността си пред него.
  • 24 Коня с ония

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "оня с коня":

    А при 2000 бр ти дават пари