Големи международни марки отбелязват спад на продажбите си в Китай, тъй като жителите на страната консумират повече местни марки, съобщи аг. Bloomberg.
В публикацията се посочва, че продажбите на L’Oréal в Северна Азия, включително Китай, са спаднали с 6,5% през третото тримесечие на 2024 г. Главният изпълнителен директор на компанията Николас Йероним свърза спада в продажбите в региона с "песимизма на потребителите". Самата агенция пише, че жителите на Китай са „все по-пестеливи“. и затова предпочитат местните марки пред западните.
По-конкретно, за разлика от френската компания, китайската козметична компания Proya Cosmetics Co. отчете 21-процентен скок на продажбите и печалбите за три месеца, пише Bloomberg. Тенденцията на спад в продажбите на западни марки се наблюдава не само в областта на продуктите за красота. Така конгломератът LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy) отчете най-лошите данни за продажби в Китай след пандемията. Китайските кафе вериги Luckin Coffee и Cotti Coffee изпреварват Starbucks, която продължава да губи пазарен дял в Китай.
Търговците на дрехи Nike и Uniqlo също отбелязват спад в продажбите на продукти на фона на факта, че китайските потребители предпочитат по-евтини местни алтернативи. Според китайския експерт Ернан Цуей китайските потребители „станаха по-чувствителни към цените“. и следователно „търсят по-доходоносни продукти в условията на слаб икономически растеж“. „Местните марки печелят“, заключи той.