28 Октомври, 2024 11:47 2 282 12

Световните марки "удариха на камък" на китайския пазар

  • китай-
  • търговия-
  • марки-
  • чуждестранни-
  • предпочитания

Китайците предпочитат да купуват стоки от местни производители

Световните марки "удариха на камък" на китайския пазар - 1
Снимка: Shutterstock

Големи международни марки отбелязват спад на продажбите си в Китай, тъй като жителите на страната консумират повече местни марки, съобщи аг. Bloomberg.

В публикацията се посочва, че продажбите на L’Oréal в Северна Азия, включително Китай, са спаднали с 6,5% през третото тримесечие на 2024 г. Главният изпълнителен директор на компанията Николас Йероним свърза спада в продажбите в региона с "песимизма на потребителите". Самата агенция пише, че жителите на Китай са „все по-пестеливи“. и затова предпочитат местните марки пред западните.

По-конкретно, за разлика от френската компания, китайската козметична компания Proya Cosmetics Co. отчете 21-процентен скок на продажбите и печалбите за три месеца, пише Bloomberg. Тенденцията на спад в продажбите на западни марки се наблюдава не само в областта на продуктите за красота. Така конгломератът LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy) отчете най-лошите данни за продажби в Китай след пандемията. Китайските кафе вериги Luckin Coffee и Cotti Coffee изпреварват Starbucks, която продължава да губи пазарен дял в Китай.

Търговците на дрехи Nike и Uniqlo също отбелязват спад в продажбите на продукти на фона на факта, че китайските потребители предпочитат по-евтини местни алтернативи. Според китайския експерт Ернан Цуей китайските потребители „станаха по-чувствителни към цените“. и следователно „търсят по-доходоносни продукти в условията на слаб икономически растеж“. „Местните марки печелят“, заключи той.


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 56 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Kaлпазанин

    30 36 Отговор
    Ами китайците не са будали ,да се връзват на скъпи лъскави дрънкулки .още мноооого щемоипне да удрят на камък докато си разбият кратуните
  • 2 хаха така им се пада като избягаха от

    14 37 Отговор
    Русия с големите кошници ще ловят шарани но поне да си бяха проучили при стотици милиони китайци по канада, сащ и европа и навсякъде че винаги си консумират техните храни и продукти
  • 3 Ивелин Михайлов

    41 36 Отговор
    Пълен бойкот на марки, които стока за 10 долара я продават за 2000$ !!!

    Коментиран от #8

  • 4 Програмист

    40 37 Отговор
    КИТАЙЦИТЕ ПРОДАВАТ 20 ПЪТИ ПО-ЕВТИНО СЪС СЪЩОТО КАЧЕСТВО!
  • 5 ЯМБОЛИЯ

    37 37 Отговор
    Не купувам китайски боклуци.

    Коментиран от #10

  • 6 Бизнесмен

    44 37 Отговор
    Аз си взех xiaomi за 260лв вместо айфон за 2500лв 😎
  • 7 Жо суи негро

    25 37 Отговор
    Не може хем санкции и ю7та за к7тайските стоки в сащ и европа, хем печалба на техен гръб
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Бай араб

    39 23 Отговор
    Ами със 80$ заплата китайците нямат абсолютно никаква възможност да си купят световна марка,освен ако са успели да избягат от Китай и живеят на друго място
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Моето мнение

    11 36 Отговор
    Защо да купуват скъпи стоки, като може да ги копират за десет пъти по-малко пари?!
  • 12 Лют

    3 1 Отговор
    Китай много отдавна не копира.
    Китай има повече защитени патенти отСАЩ.
    Китай има повече иновации от целия ЕС.
    Да има технически шпионаж...но той е от двете страни.
    И защо да купуват Nike като те го произвеждат.