Отидете към основна версия

1 808 0

За 12-а поредна година Банско беше обявен за ски курорт номер 1 на България

  • банско-
  • зима-
  • ски-
  • ски курорт-
  • зимен курорт

В 16-седмичната онлайн надпревара участваха 223 топ локации от пет континента

Снимка: БГНЕС

Банско отново се доказа като запазена марка и за 12-а поредна година беше обявен за ски курорт номер 1 на България от най-високата инстанция в туристическата индустрия изобщо. Малкото планинско градче заслужи еквивалентната на "Оскар" в киното статуетка от Академията на Световните ски награди, нареждайки се сред 25-е най-добрите дестинации на планетата.

В 16-седмичната онлайн надпревара участваха 223 топ локации от пет континента, а в гласуването на сайта Worldskiawards.com се включиха около 4,2 милиона души (клиенти и професионалисти) от повече от 143 страни. Това превърна допитването не просто в най-голямото в бранша, но и едно от най-глобалните, провеждани официално изобщо, уточни БТА.

Банско направи общо 12-ия си златен дубъл в историята на ски "Оскар"-те, което му е и втори хеттрик в класацията, след като титлата за най-добър хотел у нас за 9-и път отиде в бляскавата витрина на „Кемпински Гранд Арена“, а в категорията на шалетата пак след 2020-а и 2023-а ликува „Даяна-Рос”.

Абсолютното превъзходство на курорта се илюстрира и от факта, че той е сред едва четирите места на планетата с пълен комплект от 12 приза в 12-е издания на Световните ски награди. Зимният център под връх Тодорка с концесионер „Юлен“ безусловно доминира в конкурса от 2013-а. Със същото признание могат да се похвалят само още Кицбюел (Австрия), разположеният най-високо в Европа френски Вал Торенс, който за 9-и път получи голямата награда за номер 1 на планетата, както и Диър Вали в САЩ.

"Щастливи сме, че печелим този "Оскар" в областта на ски туризма за 12-и пореден път, защото това спомага за имиджа не само на града, но и на България като предпочитана локация за луксозно ски преживяване, където водещо е високото качество на услугата на изключително атрактивна цена", коментира маркетинг директорът на "Юлен" Иван Обрейков.


Свързани новини